Πέμπτη 8 Φλεβάρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΕΤΡΟ
Δίνει νέο "πανωπροίκι" η κυβέρνηση

Υπολογίζεται ότι θα κοστίσει γύρω στα 10 δισ. δρχ., ενώ οι εργολάβοι πιέζουν και για άλλα 45 δισ. δρχ.

Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης αναγνώρισε χτες και επίσημα ένα μέρος των απαιτήσεων που έχουν προβάλει οι εργολάβοι του μετρό, και οι οποίες θα κοστίσουν στο ελληνικό δημόσιο γύρω στα 10 δισ. δραχμές.

Συγκεκριμένα, ο υπουργός δήλωσε ότι οι εργασίες σε τέσσερις σταθμούς έχουν καθυστέρηση (Ομόνοια - Μοναστηράκι, Ολυμπείο, Δάφνη) λόγω προβλημάτων προσαρμογής των αρχικών μελετών και λόγω διάρκειας των αρχαιολογικών ερευνών και ανασκαφών. Για τις καθυστερήσεις αυτές - ανέφερε - έχει ευθύνη η "Αττικό Μετρό ΑΕ", η οποία όπως είναι γνωστό διαχειρίζεται το έργο από πλευράς δημοσίου και γι' αυτό έχει εκπονηθεί πρόγραμμα επιτάχυνσης των εργασιών, σύμφωνα με ό,τι προβλέπει η ισχύουσα σύμβαση.

Με τον τρόπο αυτό ο υπουργός παραδέχεται ευθύνη του δημοσίου στις καθυστερήσεις, το οποίο θα αναλάβει κατ' επέκταση και το κόστος των εργασιών επιτάχυνσης. Σύμφωνα με πληροφορίες, το κόστος αυτό οι εργολάβοι το υπολογίζουν σε 10 δισ. δρχ. και αυτό απαιτούν ως "πανωπροίκι" από το δημόσιο κατά τις διαπραγματεύσεις που διεξάγονται.

Αντίθετα, ο Κ. Λαλιώτης δήλωσε ότι δεν αναγνωρίζει καμία απολύτως ευθύνη του ελληνικού δημοσίου για την καθυστέρηση του πρώτου "μετροπόντικα", ο οποίος έχει καθηλωθεί εδώ και μήνες στην πλατεία Καραϊσκάκη, για την οποία καθυστέρηση οι εργολάβοι απαιτούν "πανωπροίκι", ώστε να επιταχύνουν τις εργασίες, ύψους 45 δισ. δρχ. "Η ευθύνη - επισήμανε ο υπουργός - βαρύνει αποκλειστικά και μόνο την ανάδοχο κοινοπραξία "Ολυμπιακό Μετρό"" και άρα ξεκαθάρισε ότι δε θα κάνει δεκτή καμία απαίτησή της.

Ωστόσο, οι εργολάβοι επιμένουν στις συνολικές τους απαιτήσεις και δεν αποκλείουν ακόμη και την προσφυγή σε διεθνή διαιτησία...

Πάντως, από χτες ξεκίνησε να εφαρμόζεται στην περιοχή των ασταθών εδαφών της πλατείας Καραϊσκάκη εναλλακτική μέθοδος διάνοιξης της σήραγγας (με πασσάλους, σταθεροποίηση εδαφών κ. ά.), με την οποία όμως για να διανοιχτούν 20 μόλις μέτρα θα απαιτηθεί διάστημα δύο μηνών! Στη συνέχεια υπολογίζεται ότι θα περάσει ο "μετροπόντικας" και θα συνεχίσει αυτός τη διάνοιξη προς Ομόνοια και Δάφνη.

Οι δηλώσεις του υπουργού έγιναν σε "φιέστα" που οργανώθηκε χτες, με την ευκαιρία της εισόδου του δεύτερου "μετροπόντικα" στο σταθμό του "Ευαγγελισμού". Ο "μετροπόντικας" αυτός διάνοιξε μέσα σε δύο μήνες 635 μέτρα σήραγγας και υπολογίζεται ότι μέχρι τον Απρίλη θα βρίσκεται στο Σύνταγμα διανύοντας άλλα 760 μέτρα. Με την ευκαιρία αυτή ο υπουργός ανακοίνωσε ότι μέχρι τώρα έχει κατασκευαστεί το 40% του συνολικού έργου και ότι έχουν διανοιχτεί σε σήραγγες και σταθμούς περισσότερα από 8 χιλιόμετρα, από τα 18 που απαιτούνται για τις δύο γραμμές του μετρό.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ