Πέμπτη 8 Φλεβάρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΣΕ
2ο "Κοστούμι" για τους μεγαλοεργολάβους

Καταγγελία του αναπληρωτή προέδρου της ΠΟΣ Σ. Ραυτόπουλου για την ΕΡΓΟΣΕ, την υπό ίδρυση πολυμετοχική θυγατρική εταιρία του ΟΣΕ, που θα αναλάβει "εν λευκώ" για τα 50 επόμενα χρόνια όλες τις αρμοδιότητες και τις εξουσίες, που σήμερα ασκεί η διοίκηση του Οργανισμού

"Κομμένο και ραμμένο" στα μέτρα των μονοπωλίων της μεταφοράς και των μεγαλοεργολάβων είναι το καταστατικό της "ΕΡΓΟΣΕ", της υπό ίδρυση πολυμετοχικής θυγατρικής εταιρίας του ΟΣΕ, που θα αναλάβει "εν λευκώ" για τα 50 επόμενα χρόνια όλες τις αρμοδιότητες και τις εξουσίες, που σήμερα ασκεί η διοίκηση του Οργανισμού.

Αυτό καταγγέλλει ο αναπληρωτής πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) Σωτ. Ραυτόπουλος,με την επισήμανση ότι είναι ξεκάθαρη πλέον η πολιτική βούληση της κυβέρνησης να εκχωρήσει τον ΟΣΕ στους ιδιώτες, μέσω των θυγατρικών. Κάτι, άλλωστε, που προβλέπεται στο νόμο που ψήφισε η κυβερνητική πλειοψηφία στη Βουλή, τον περασμένο Νοέμβρη. Μόνο που τότε, η κυβέρνηση, η διοίκηση ΟΣΕ και οι συνδικαλιστές της ΠΑΣΚΕ στον Οργανισμό, μιλούσαν για θυγατρικές, που 100% θα ανήκαν στο Δημόσιο! Σήμερα, που έχουν έτοιμο το καταστατικό της πρώτης θυγατρικής - τονίζει ο Σωτ. Ραυτόπουλος - αποκαλύπτεται ότι το 49% των μετοχών της "ΕΡΓΟΣΕ" μπορεί να ανήκει στους ιδιώτες, όπως ιδιώτης μπορεί να είναι και ο γενικός διευθυντής της εταιρίας. Επιπλέον, είναι πρωτοφανές ότι στο καταστατικό υπάρχει πρόβλεψη να εκχωρείται σε ιδιώτες, και μάλιστα με μια απλή απόφαση του διοικητικού συμβουλίου, "η άσκηση όλων ή μερικών από τα δικαιώματά του και τις εξουσίες του".

Οπως επισημαίνει ο αναπληρωτής πρόεδρος της ΠΟΣ, είναι αυταπόδεικτο ότι με τη λειτουργία της "ΕΡΓΟΣΕ", η ανάπτυξη και ο εκσυγχρονισμός του ΟΣΕ περνούν πλέον στους ιδιώτες. Αυτό σημαίνει ότι ιδιώτες θα διαχειριστούν και το τεράστιο κονδύλι που προβλέπεται για σιδηροδρομικά έργα και υπ' αυτή την έννοια η όποια ανάπτυξη του ΟΣΕ θα στραφεί εκεί που εξυπηρετεί τα δικά τους συμφέροντα και όχι του Οργανισμού και του κοινωνικού συνόλου.

Για τους εργαζόμενους και το μέλλον τους, σημειώνει ότι εργοδότης πλέον δε θα είναι ο ΟΣΕ, αλλά ο "πρότζεκτ μάνατζερ" (σύμβουλος διαχείρισης), που θα εγκατασταθεί στη διοίκηση της "ΕΡΓΟΣΕ" και μάλιστα με αστρονομική αμοιβή 4,5 δισ. δραχμές για μια 5ετία! Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρξουν σοβαρές επιπτώσεις στις εργασιακές σχέσεις και συνακόλουθα στα ασφαλιστικά και μισθολογικά δικαιώματα των εργαζομένων.

Για τη στάση της πλειοψηφίας της ΠΟΣ (ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ) υπογραμμίζει ότι έχει σημαντικές ευθύνες, που, ουσιαστικά, συμφώνησε στην ίδρυση θυγατρικών στον ΟΣΕ, ενώ τονίζει ότι η μόνη πρόταση που πρέπει να κάνει τώρα η ηγεσία της Ομοσπονδίας προς τη διοίκηση του ΟΣΕ, είναι να αποσυρθεί το καταστατικό.

Καταλήγοντας ο Σωτ. Ραυτόπουλος, τονίζει ότι η ΔΕΣΚ-Σ (υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ) με όλες της τις δυνάμεις θα αντισταθεί με κάθε τρόπο, για να μην περάσουν τα σχέδια ξεπουλήματος του ΟΣΕ, που εξυπηρετούν τα συμφέροντα των μονοπωλίων στον κλάδο της μεταφοράς και τους μεγαλοεργολάβους. Παράλληλα, θα αγωνιστεί για μια πολιτική, που θα εξυπηρετεί τα πραγματικά συμφέροντα των ελληνικών σιδηροδρόμων, των εργαζομένων στον ΟΣΕ, αλλά και γενικότερα του κοινωνικού συνόλου.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ