Τετάρτη 24 Απρίλη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΤΩΣΗ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟΥ ΣΤΑ ΙΜΙΑ
Δόθηκε στη δημοσιότητα το πόρισμα

Αποκλείεται η κατάρριψη από πυρά, αλλά και η τεχνική βλάβη. Η αναζήτηση ευθυνών στρέφεται στις άσχημες καιρικές συνθήκες και στον ανθρώπινο παράγοντα

Δόθηκε χθες στη δημοσιότητα κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο υπουργείο Αμυνας, το πόρισμα για τα αίτια και τις συνθήκες της πτώσης του μοιραίου ελικοπτέρου στα Ιμια τα ξημερώματα της 31ης Γενάρη, που παρέσυρε στο θάνατο τρεις αξιωματικούς του Πολεμικού Ναυτικού.

Το πόρισμα αναφέρει ότι "το ελικόπτερο δεν καταρρίφθηκε από πυρά και ότι δε διαπιστώθηκε μηχανική βλάβη ως κύρια αιτία της πτώσης".Επίσης, όπως τονίστηκε από τους αρμόδιους αξιωματικούς αποκλείεται και η περίπτωση το ελικόπτερο να έπεσε θύμα ηλεκτρονικού πολέμου, επειδή κάτι τέτοιο είναι πρακτικά αδύνατο να γίνει σε ελικόπτερο. Κατά τ' άλλα όλα τα υπόλοιπα ενδεχόμενα μένουν ανοιχτά, αφού όπως τονίζεται στο πόρισμα από τη διερεύνηση δεν τεκμηριώθηκαν τα αίτια, που προκάλεσαν την απώλεια του ελικοπτέρου.Οσο για τις περίφημες διατρήσεις, που είχαν επισημανθεί στην άτρακτο αμέσως μετά την ανέλκυση από το βυθό των συντριμμιών του ελικοπτέρου αυτές, σύμφωνα με το πόρισμα, δεν προκλήθηκαν από βολές πυροβόλων όπλων, ούτε από κάποια έκρηξη, αλλά οφείλονται αποκλειστικά, όπως αναφέρεται, στην πρόσκρουσή του στη θάλασσα κατά την πτώση του και παραμονή του σε αυτήν επί δεκαπενθήμερο.

Σημειώνεται ότι η πιθανότητα μηχανικής βλάβης αποκλείεται μόνο ως κύρια αιτία του ατυχήματος, ενώ η φωτεινή προειδοποιητική ένδειξη βλάβης (MASTER CAUTION) που εμφανίστηκε στον πίνακα του ελικοπτέρου δεν προϋποθέτει, σύμφωνα με το πόρισμα βλάβη συστήματος που μπορεί να οδηγήσει στην πτώση του ελικοπτέρου. Ωστόσο, σε άλλο σημείο του πορίσματος τονίζεται ότι η ένδειξη αυτή "προκάλεσε συναισθήματα αβεβαιότητας ως προς την ασφαλή συνέχιση της πτήσης του ελικοπτέρου και συντέλεσε στην επικέντρωση της προσοχής των χειριστών στον εντοπισμό ενδεχόμενης βλάβης".

Πάντως, με έμμεσο τρόπο αποδίδονται ευθύνες για την πτώση του ελικοπτέρου σε εξωτερικούς παράγοντες, όπως οι κακές καιρικές συνθήκες, καθώς και στον ανθρώπινο παράγοντα, δηλαδή σε όσους είχαν εμπλοκή στην επιχείρηση. "Η ψυχολογική κατάσταση του πληρώματος κατά την πτήση ήταν ιδιαίτερα φορτισμένη",τονίζεται στο πόρισμα. Και γίνεται λόγος για άγχος και "ως εκ τούτου αυξημένη πιθανότητα εσφαλμένης εκτίμησης και συνεπώς λανθασμένης αντίδρασης". Επίσης, αναφέρεται ότι "η χρήση προβολέα σε περιβάλλον με υγρασία μειώνει τη νυχτερινή όραση των χειριστών και οι συνεχείς στροφές για διέλευση πάνω από τη βραχονησίδα, σε συνδυασμό με τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες (χαμηλή ορατότητα, βροχή, χαμηλή νέφωση), αυξάνουν τις πιθανότητες δημιουργίας συνθηκών (παραισθήσεων), που έχουν ως αποτέλεσμα τη μειωμένη δυνατότητα ελέγχου του ελικοπτέρου".

Οπως έγινε γνωστό ο υπουργός Αμυνας έχει ενημερώσει τους πολιτικούς αρχηγούς και εφόσον θέλουν μπορούν οι ίδιοι ή εκπρόσωπός τους να ενημερωθούν στο γραφείο του αρχηγού του ΓΕΝ για το πλήρες περιεχόμενο του πορίσματος και τα αναλυτικά στοιχεία του. Οσον αφορά τον καταμερισμό τυχόν ευθυνών για την πτώση τονίστηκε ότι το πόρισμα αφορά μόνο τα αίτια, ενώ για το ζήτημα των ευθυνών διεξάγεται προανάκριση που θα επιμερίσει τις ευθύνες και θα τις ατομικεύσει.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Μηχανική βλάβη με άγνωστη αιτία... (2007-04-14 00:00:00.0)
«Πόλεμος» - προπέτασμα καπνού στο υπουργείο Αμυνας (2004-09-17 00:00:00.0)
Μόνο υπηρεσιακές ευθύνες στα πορίσματα (2004-09-16 00:00:00.0)
Ευθύνες στον πιλότο, αλλά και πολλά ερωτήματα (2003-07-12 00:00:00.0)
Η μοιραία πτήση (2001-01-16 00:00:00.0)
Συνεχίστηκε η ανεύθυνη αντιπαράθεση (1996-02-20 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ