Παρασκευή 17 Σεπτέμβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
«Πόλεμος» - προπέτασμα καπνού στο υπουργείο Αμυνας

Ενας φαύλος κύκλος μετάθεσης ευθυνών έχει ανοίξει με πρωταγωνιστές τον υπουργό Σπ. Σπηλιωτόπουλο και τα επιτελεία

Ενας πόλεμος «όλων εναντίων όλων» έχει ξεσπάσει στους κόλπους του υπουργείου Εθνικής Αμυνας, με αντικειμενικό σκοπό την αμοιβαία μετάθεση ευθυνών για το τραγικό συμβάν της συντριβής του ελικοπτέρου «Σινούκ» και όσα ακολούθησαν. Πρόκειται για μια αντιπαράθεση που σε τελική ανάλυση οδηγεί σε συσκότιση των πραγματικών αιτίων της όλης κατάστασης και στην συγκάλυψη των πολιτικών ευθυνών που ούτως ή άλλως υπάρχουν.

Στον πόλεμο αυτό πρωτοστατεί ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Σπ. Σπηλιωτόπουλος, από την πλευρά του οποίου διοχετεύονται σε καθημερινή βάση πληροφορίες και αποκαλύψεις γύρω από την κατάσταση που επικρατεί στις Ενοπλες Δυνάμεις.

Χτες ξεκίνησε ένα «γαϊτανάκι» σχετικά με την έκθεση που ο υπουργός είχε ζητήσει από τον αρχηγό ΓΕΕΘΑ, εντός 24 ωρών, αναφορικά με τους εμπλεκόμενους στην υπόθεση της καθυστέρησης στην ενημέρωση της στρατιωτικής και πολιτικής ηγεσίας γύρω από το δυστύχημα. Σύμφωνα με πληροφορίες από το περιβάλλον του υπουργού, ο Σπ. Σπηλιωτόπουλος έστειλε πίσω στον αρχηγό του ΓΕΕΘΑ το σχετικό πόρισμα και ζήτησε λεπτομερέστερη έρευνα καθώς αυτό το έγγραφο ήταν «χρονολόγιο των συμβάντων».

Ωστόσο, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, στο πόρισμα παρόλο που δεν καταγράφονται συγκεκριμένα πρόσωπα, φωτογραφίζονται σχηματισμοί, όπως η 1η Ταξιαρχία Αεροπορίας Στρατού, στην οποία υπάγεται το 4ο Τάγμα Ελικοπτέρων Αεροπορίας Στρατού των ελικοπτέρων «Σινούκ», το 1ο Κέντρο Ελέγχου Περιοχής, δηλαδή το ραντάρ του Χορτιάτη, που υπάγεται στο Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας, αλλά και υπηρεσίες όπως το Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων, που υπάγεται στο ΓΕΕΘΑ. Από την πλευρά του ΓΕΕΘΑ, πηγές του ανέφεραν ότι τα περί επιστροφής είναι παραπληροφόρηση και συμπλήρωναν ότι δεν πρόκειται για πόρισμα αλλά για ένα ενημερωτικό σημείωμα που δεν επιστράφηκε από τον υπουργό.

Στο μεταξύ, χτες το απόγευμα, έγινε γνωστό ότι ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ «διέταξε ΕΔΕ για την εξακρίβωση των συνθηκών και των αιτίων καθυστέρησης ενημέρωσης αρμοδίων υπηρεσιών και ιεραρχίας καθώς και καταλόγων ευθυνών-υπευθύνων». Την έρευνα σύμφωνα με πληροφορίες θα αναλάβει ο υπαρχηγός του ΓΕΕΘΑ, αντιναύαρχος Γούσης. Στο μεταξύ στην υπόθεση είχε πρόσκαιρα εμπλακεί χτες και το Πολεμικό Ναυτικό, καθώς κυκλοφόρησε η πληροφορία ότι την έρευνα θα την αναλάμβανε ο υπαρχηγός του ΓΕΝ, υποναύαρχος Σουρβίνος, πράγμα που ουσιαστικά θα σήμαινε παράκαμψη του ΓΕΕΘΑ.

Για το θέμα του υπουργού Αμυνας, Σπ. Σπηλιωτόπουλου, και αν τίθεται θέμα ανασχηματισμού του, ρωτήθηκε και πάλι χτες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Θ. Ρουσόπουλος ο οποίος απάντησε «κατηγορηματικά, όχι». Επανέλαβε ακόμα: «Ηδη έχουν συσταθεί επιτροπές ερεύνης. Η μία έρευνα αφορά στα αίτια και η άλλη στις καθυστερήσεις. Επίσης, να προσθέσω ότι πληροφορούμαι πως ο στρατιωτικός εισαγγελέας Θεσσαλονίκης κάνει και αυτός μία έρευνα. Ολα τα στοιχεία θα συγκεντρωθούν και θα ανακοινωθούν στο χρόνο όπου θα είναι έτοιμοι οι αρμόδιοι που έχουν επιληφθεί αυτών των ερευνών». Σε σχέση με τα αίτια της πτώσης του ελικοπτέρου και το ενδεχόμενο σαμποτάζ, ο Θ. Ρουσόπουλος απάντησε ότι «οι πρώτες ενδείξεις, μέχρι στιγμής, μιλούν για τεχνική βλάβη».

Παράλληλα συνεχίζεται μια ροή πληροφοριών που βλέπουν το φως της δημοσιότητας σύμφωνα με τις οποίες δεν αποκλείεται και το ενδεχόμενο έκρηξης στο εσωτερικό του ελικοπτέρου πριν από την πτώση του. Οι πληροφορίες αυτές αποδίδονται σε εμπειρογνώμονες που συμμετέχουν στην έρευνα. Πάντως, ο ιατροδικαστής Φ. Κουτσάφτης που εξέτασε ορισμένα από τα πτώματα, σε τηλεοπτικές του δηλώσεις αποκλείει με βάση τα ιατροδικαστικά ευρήματα, την ύπαρξη φωτιάς ή έκρηξης στο εσωτερικό του ελικοπτέρου.

Την ίδια ώρα και ενώ οι έρευνες του βαθυσκάφους στη θαλάσσια περιοχή που εντοπίστηκαν συντρίμμια του ελικοπτέρου στο βυθό, συνεχίζονται, νέες πληροφορίες βγαίνουν για την κακή κατάσταση των ελικοπτέρων «Σινούκ». Σύμφωνα με αυτές τις πληροφορίες, ο άτυχος πιλότος του μοιραίου «Σινούκ», Δ. Παπασπύρου, έχει κάνει πρόσφατα αναγκαστική προσγείωση στη Ρόδο με ελικόπτερο «Σινούκ» (δε διευκρινίζεται εάν ήταν το ίδιο με αυτό που συνετρίβη) λόγω μηχανικής βλάβης. Επίσης κατά άλλες πληροφορίες, ήταν προβληματικοί οι κινητήρες - δεν πήραν μπροστά στην πρώτη δοκιμή - και άλλων τεσσάρων νεοπαραληφθέντων το διάστημα 2001-2002 ελικοπτέρων «Σινούκ». Πάντως το μοιραίο ελικόπτερο δεν ανήκε σε αυτά, βέβαια εντοπίστηκε το γνωστό πρόβλημα στα τρία πτερύγια των ελίκων του.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ