Τρίτη 7 Φλεβάρη 1995
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 3
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
Σταματήστε το εθνικό έγκλημα!

Στη Βουλή το θέμα, με ερώτηση βουλευτών του ΚΚΕ. Ζητούν το άμεσο σταμάτημα των διαδικασιών ξεπουλήματος του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά. Στο δημόσιο, τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά - Ελευσίνας, στα πλαίσια ενιαίου φορέα. Να καταβάλει ο Περατικός όσα οφείλει από τη 2χρονη εκμετάλλευση του Ναυπηγείου Ελευσίνας

"Εξέλιξη που αγγίζει τα όρια διάπραξης εθνικού εγκλήματος", χαρακτηρίζουν οι βουλευτές του ΚΚΕ Δήμος Κουμπούρης και Γεράσιμος Αραβανής, με ερώτησή τους στη Βουλή, την απόφαση της κυβέρνησης Παπανδρέου να ξεπουλήσει άνευ όρων και με μέγιστη απαίτησή της μια... εγγυητική επιστολή 500 εκατομμυρίων δραχμών το μεγαλύτερο ναυπηγείο της Μεσογείου, τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, εφαρμόζοντας κατά γράμμα τις εντολές των Βρυξελλών!

Παράλληλα, φέρνουν στη Βουλή και το θέμα της συμπαιγνίας κυβέρνησης - Κομισιόν, που αποκαλύφθηκε με τη συναπόφασή τους να ενισχύσουν από τον κρατικό κορβανά με 12 δισ. δραχμές, συνολικά, τον εφοπλιστή και ιδιοκτήτη του Ναυπηγείου ΕλευσίναςΠερατικό,την ίδια ώρα που στραγγαλίζουν το τελευταίο κρατικό ναυπηγείο!

Οι βουλευτές χαρακτηρίζουν "δουλική τοποθέτηση" τη φράση: "Δεδομένη είναι η ιδιωτικοποίηση των ναυπηγείων στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ενωσης", που χρησιμοποιεί η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ για να δικαιολογήσει τη διάλυση της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας της χώρας, που ολοκληρώνεται με το ξεπούλημα και του τελευταίου υπό δημόσιο έλεγχο ναυπηγείου και επισημαίνουν: "Πρόκειται για εξέλιξη, που αγγίζει τα όρια διάπραξης εθνικού εγκλήματος, αφού η κυβέρνηση εμφανίζεται αποφασισμένη να ξεπουλήσει σε ιδιώτες το μεγαλύτερο ναυπηγείο της Μεσογείου με όλες τις αρνητικές συνέπειες, που αυτό θα έχει στην εθνική οικονομία και την εθνική άμυνα. Συγκροτεί, μάλιστα, ομάδα υπουργών που θα παρουσιάσει δέσμη μέτρων για το ξεπούλημα των Ναυπηγείων"!

Αναφερόμενοι στην "προικοδότηση" του εφοπλιστή Περατικού, τονίζουν: "Ολα αυτά συμβαίνουν τη στιγμή που σημειώνονται νέα επεισόδια στο σίριαλ των Ναυπηγείων Ελευσίνας" και υπενθυμίζουν: "Η υπόθεση γενικά είναι γνωστή: Το 1992, αφού πρώτα διαγράφτηκαν τα χρέη τους, τα Ναυπηγεία Ελευσίνας "πουλήθηκαν" στον εφοπλιστή Περατικό. Αν και η αξία τους ήταν 25 δισ. δραχμές (σε τιμές 1992), καθορίστηκε σαν τίμημα μόλις 12 δισ. δραχμές. Παρ' όλη αυτή την εξοργιστική ρύθμιση, ο εφοπλιστής δεν κατέβαλε μέχρι σήμερα ούτε μια δραχμή στο ελληνικό δημόσιο, χωρίς να αντιμετωπίσει καμία απολύτως συνέπεια. Επίσης καμία συνέπεια δεν είχε ο "αγοραστής", όταν, αθετώντας τις δεσμεύσεις που είχε αναλάβει, μείωσε το προσωπικό, "είτε με οικειοθελείς αποχωρήσεις, είτε με απολύσεις"". Ειδικά για την ευνοϊκή μεταχείριση του εφοπλιστή Περατικού, τόσο από την κυβέρνηση της ΝΔ, όσο και του ΠΑΣΟΚ και τον πακτωλό δισεκατομμυρίων που του "χαρίστηκαν", οι βουλευτές του ΚΚΕ φέρνουν στη Βουλή τα εξής στοιχεία:

μβ+ Το Δεκέμβρη του 1992, ο εφοπλιστής παίρνει δάνειο από την Εθνική Τράπεζα και την ΕΤΒΑ ύψους 7,5 δισ. δραχμών, υποτίθεται, για τον εκσυγχρονισμό του ναυπηγείου!

μβ+ Στις 20 Απρίλη 1993, προβάλλει εκβιαστικά απαιτήσεις από το ελληνικό κράτος ύφους 4,5 δισ. δραχμών, για να συνεχίσει την κατασκευή των 5 αρματαγωγών του Πολεμικού Ναυτικού!

μβ+ Ταυτόχρονα, ο εφοπλιστής Περατικός καταφεύγει στο Διαιτητικό Δικαστήριο, απαιτώντας να μειωθεί η τιμή πώλησης του ναυπηγείου και να του καταβληθούν 25 εκατ. δολάρια, επειδή - όπως ισχυρίζεται - βρήκε λάθη στα λογιστικά βιβλία της επιχείρησης!

μβ+ Να προσθέσουμε πως, σύμφωνα με πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας, ο εφοπλιστής πήρε ή παίρνει και άλλο τραπεζικό δάνειο ύψους 10 εκατ. δολαρίων!

μβ+ Το τελευταίο γνωστό επεισόδιο αυτού του σίριαλ αποτελεί η προχτεσινή έγκριση από την Επιτροπή Ευρωπαϊκής Ενωσης για την καταβολή επιδότησης στον εφοπλιστή ύφους 5,7 δισ. δραχμών και τη χορήγηση δανείου ύψους 2,3 δραχμών!"Η υπόθεση - συνεχίζει η ερώτηση - αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του πώς εκφράζεται "το δαιμόνιο της φυλής" ή, με άλλα λόγια, του πώς κάποιοι αεριτζήδες γίνονται από τη μια στιγμή στην άλλη σημαντικοί παράγοντες του τόπου, αφού εντελώς δωρεάν "τα καταφέρνουν" να οικειοποιηθούν το δεύτερο μεγαλύτερο ναυπηγείο της χώρας και δεν κουνιέται φυλλαράκι. Το αντίθετο μάλιστα: Οι εκπρόσωποι του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, ακόμα και όταν ρωτιούνται από τους δημοσιογράφους, κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν ή σιωπούν. Το θέμα είναι πως η υπόθεση των Ναυπηγείων Ελευσίνας και κυρίως η υπόθεση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά είναι πολύ σοβαρές. Οι επιχειρήσεις αυτές είναι εξαιρετικά σημαντικές για την εθνική οικονομία και άμυνα, για να μένουν στα χέρια των ιδιωτών και, πολύ περισσότερο μάλιστα, με τις ευλογίες και την άφθονη χρηματοδότηση του κράτους".

Οι βουλευτές ρωτούν τους υπουργούς Εθνικής Οικονομίας και Βιομηχανίας Ενέργειας και Τεχνολογίας: "Ποια μέτρα πρόκειται να πάρει η κυβέρνηση και πότε, ώστε: Να σταματήσει κάθε διαδικασία ιδιωτικοποίησης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, τα οποία, όχι μόνο πρέπει να παραμείνουν δημόσια 100%, αλλά να ενταχθούν σε εθνικό φορέα ναυπηγικής και αμυντικής βιομηχανίας; Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά να χρηματοδοτηθούν, όσο χρειάζονται, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις ανάγκες της ανάπτυξής τους; Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας να επανέλθουν στο δημόσιο, αφού ο "αγοραστής" τους, ούτε πλήρωσε δραχμή ακόμη, ούτε τήρησε τους όρους για τους εργαζόμενους που προέβλεπε το συμβόλαιο αγοράς; Οσοι εργαζόμενοι των Ναυπηγείων Ελευσίνας απολύθηκαν ή αποχώρησαν "οικειοθελώς" και το επιθυμούν να επαναπροσληφθούν; Ο εφοπλιστής Περατικός να καταβάλει όσα οφείλει στο ελληνικό δημόσιο από την εκμετάλλευση της κρατικής περιουσίας, καθώς και να εξοφλήσει κανονικά όλα τα δάνεια που πήρε;".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ