Τετάρτη 15 Φλεβάρη 1995
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
Ρουσφετολογική ευρηματικότητα
  • Διά της πλαγίας οδού "εσωτερικός διαγωνισμός", η διοίκηση των ΕΛΤΑ καλύπτει θέσεις μόνιμου διοικητικού προσωπικού, παρακάμπτοντας το νόμο 2190 που ορίζει γραπτό διαγωνισμό
  • Ταυτόχρονα, αδιαφορεί από το "άδειασμα" θέσεων σε νευραλγικούς τομείς, όπως η διανομή

Αξιοθαύμαστη ευρηματικότητα επιδεικνύει η διοίκηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων, προκειμένου να μην προχωρήσει σε προσλήψεις μόνιμου διοικητικού προσωπικού μέσω των διατάξεων του νόμου 2190, δηλαδή μέσω γραπτού διαγωνισμού. Απλά, η διοίκηση των ΕΛΤΑ, με την ανοχή προφανώς της ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών, προσποιείται ότι δεν κατάλαβε την ψήφιση του νόμου 2190 και χρησιμοποιεί το βολικό για ρουσφετολογικούς διορισμούς "παλαιό" νομικό καθεστώς.

Συγκεκριμένα, η διοίκηση των ΕΛΤΑ αποφάσισε να καλύψει 258 θέσεις μονίμου διοικητικού προσωπικού με "εσωτερικό διαγωνισμό", στον οποίο μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή μόνο ήδη υπηρετούντες μόνιμοι υπάλληλοι του οργανισμού με άλλες ειδικότητες (π. χ. ταχυδρομικοί διανομείς, ταξινόμοι κ. ά. ).

Η μέθοδος που χρησιμοποιείται, προκειμένου να παρακαμφθεί ο νόμος 2190, είναι απλή: Προκηρύσσεται εσωτερικός διαγωνισμός για την εισαγωγή στη Σχολή Προσωπικού υπαλλήλων από διάφορους, πλην διοικητικού, "κλάδους". Στη συνέχεια, όσοι "επιτύχουν" και φοιτήσουν για ένα διάστημα 6 μηνών στη Σχολή Προσωπικού των ΕΛΤΑ, μετατάσσονται (! ) στον κλάδο 1, που είναι ο διοικητικός.

Με τον τρόπο αυτό, η διοίκηση των ΕΛΤΑ μπορεί να προσλαμβάνει μόνιμο διοικητικό προσωπικό "εκ των ενόντων", ενώ τις θέσεις που αδειάζουν από τις άλλες ειδικότητες - κλάδους μπορεί να τις καλύψει με διορισμούς "κατ' επιλογή". Ταυτόχρονα, αδιαφορεί για τις συνέπειες που μπορεί να υπάρξουν από το "άδειασμα" θέσεων, εντελώς απαραίτητων για την εξυπηρέτηση του κοινού και την ομαλή λειτουργία του οργανισμού. Ηδη, σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία, σε ορισμένους νευραλγικούς τομείς, όπως η διανομή - υπηρεσία εξπρές, το πρόβλημα είναι οξυμένο.

Στη νομότυπη αυτή απόφαση της διοίκησης του οργανισμού, η οποία επικαλείται "όρο" της Ειδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας του...1987, εξέφρασε επιφυλάξεις ακόμα και ο νομικός σύμβουλος του οργανισμού, ο οποίος στη σχετική συνεδρίαση του ΔΣ "αναρωτήθηκε", "αν μπορεί να γίνεται χρήση ορισμένων διατάξεων που είχαν γίνει στο παρελθόν κάτω από διαφορετικό γενικό νομικό πλαίσιο".

Αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου Προεδρίας, στους οποίους τέθηκε υπόψη η προκήρυξη εσωτερικού διαγωνισμού των ΕΛΤΑ, υπογράμμιζαν την ανάγκη "τροποποίησης" του κανονισμού του οργανισμού και συμμόρφωσης στο νέο θεσμικό πλαίσιο, ώστε οι προσλήψεις μόνιμου διοικητικού προσωπικού να γίνονται με γραπτό διαγωνισμό. Η ευθύνη, τόνιζαν οι ίδιοι παράγοντες, ανήκει στην ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών - Επικοινωνιών, η οποία πρέπει να εκδηλώσει την πολιτική βούλησή της σε αυτή την κατεύθυνση.

Ο εσωτερικός διαγωνισμός θα διεξαχθεί στην Αθήνα, την Κυριακή 26 Φλεβάρη και μέσω αυτού θα εισαχθούν 258 υπάλληλοι στο Τμήμα Βασικού Προσωπικού Διοίκησης - Εκμετάλλευσης της Σχολής Προσωπικού των ΕΛΤΑ.

Στις προϋποθέσεις και τους όρους που έχουν οριστεί για τη συμμετοχή στο διαγωνισμό περιλαμβάνονται: Να είναι μόνιμοι υπάλληλοι των ΕΛΤΑ, να έχουν απολυτήριο Λυκείου ή εξαταξίου Γυμνασίου και να έχουν γεννηθεί από το 1954 και μετά.

Η ειρωνεία είναι πως ενώ η διοίκηση των ΕΛΤΑ ισχυρίζεται ότι με αυτό τον τρόπο θα λύσει το θέμα "της ποιότητας του προσωπικού που καταλαμβάνει θέσεις προϊσταμένων του οργανισμού", ωστόσο δε δίνεται δυνατότατα συμμετοχής πτυχιούχων ΑΕΙ η ΤΕΙ.

Ως ανώτατη προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων είχε οριστεί από την προκήρυξη η 10η Φλεβάρη 1995.

Η ευθύνη πλέον μετατίθεται στην ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, καθώς και του υπουργείου Προεδρίας.

|Ο16

Παναγιώτης ΚΑΚΑΛΗΣ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ