Σάββατο 6 Σεπτέμβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Δασοκτόνες ρυθμίσεις για εξυπηρέτηση συμφερόντων

Σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, όπως Λαμπράκης - Πάρκο Ελευθερίας και άλλα μεγάλα συμφέροντα, καθώς στον αποχαρακτηρισμό εκτάσεων στο καμένο δάσος του Σέιχ Σου, αποβλέπει απόφαση του υπουργού Γεωργίας, Στ. Τζουμάκα

Να υλοποιήσει τμηματικά διατάξεις του γνωστού δασοκτόνου και αντισυνταγματικού νομοσχεδίου του επιχειρεί ο υπουργός Γεωργίας Στ. Τζουμάκας, με την απόφαση που εξέδωσε προχτές και η οποία αφορά τη δήθεν εναρμόνιση διοικητικών πράξεων της Δασικής Υπηρεσίας, με επιλεκτικές αποφάσεις του ΣτΕ.

Οι καταστροφικές διατάξεις που περιλαμβάνονται στην απόφαση Τζουμάκα, εξυπηρετούν πρώτα από όλα τα συμφέροντα του Λαμπράκη (Πάρκο Ελευθερίας), τον αποχαρακτηρισμό δασικών εκτάσεων οι οποίες δε συμπεριλαμβάνονται στην απόφαση κήρυξης αναδασωτέων μετά τη μεγάλη πυρκαγιά του δάσους του Σέιχ Σου, καθώς και άλλα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα. Ο Στ. Τζουμάκας, μπρος στη γενική κατακραυγή που ξεσήκωσε το νομοσχέδιό του, το οποίο δεν έχει κατατεθεί μέχρι τώρα στη Βουλή και είναι αμφίβολο αν θα γίνει τελικά νόμος, φρόντισε τώρα - μέσα στο θόρυβο για την Ολυμπιάδα, των αγώνων των εκπαιδευτικών και μεταθέσεων, αποσπάσεων Δασαρχών και Διευθυντών Δασών - να δώσει συνέχεια στην καταστροφική δασική πολιτική της κυβέρνησης.

Συγκεκριμένα, με τις ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στην απόφασή του, προβλέπονται τα ακόλουθα:

  • Με το σημείο 9 της απόφασης δε δεσμεύονται πλέον από τη δασική νομοθεσία τα άλση, πάρκα και δεντροστοιχίες που βρίσκονται μέσα σε εγκεκριμένα ρυμοτομικά σχέδια και τα οποία με τον Ν. 998/79 (αρ. 3 παρ. 4), υπάγονταν σε αυτήν. Ετσι ανοίγει ο δρόμος για αλλαγή χρήσης τους και οικοπεδοποίησής τους, με αποτέλεσμα τη χειροτέρευση της ποιότητας ζωής και την ένταση της κερδοσκοπίας. Η συγκεκριμένη ρύθμιση "φωτογραφίζει" και την υπόθεση Πάρκο Ελευθερίας - Συγκρότημα Λαμπράκη, αφού αν υλοποιηθεί ανοίγει ο δρόμος για την τελική και οριστική "νομιμοποίηση" της καταστροφής του πάρκου. Η υπό κατάργηση διάταξη του νόμου 998/79 (άρθρο 3 παρ. 4) αποτελεί ένα από τα βασικά νομικά επιχειρήματα της Συντονιστικής Επιτροπής κατά της οικοπεδοποίησης του Πάρκου της Ελευθερίας.
  • Με το σημείο 4 της απόφασης, εκτάσεις που έχουν κηρυχτεί αναδασωτέες και οι οποίες "κατόπιν εορτής" χαρακτηρίζονται αγροτικές από τις Επιτροπές Επίλυσης Δασικών Αμφισβητήσεων (ΕΕΔΑ), εξαιρούνται της κήρυξης αναδασωτέων από πυρκαγιά και ανακαλούνται και οι προηγούμενες αποφάσεις με τις οποίες έχουν κηρυχτεί αναδασωτέες. Η ρύθμιση αυτή, αφορά το Σέιχ Σου, αλλά και αρκετές άλλες περιπτώσεις σε διάφορες περιοχές της χώρας.
  • Στο σημείο 9 επίσης αναφέρεται ότι σε δάση και δασικές εκτάσεις που περιλαμβάνονται σε πολεοδομικές ρυθμίσεις δεν αρκεί η δασική βλάστηση την οποία έχουν. Αλλά πρέπει να έχει εκδοθεί αντίθετη διοικητική πράξη από τη Δασική Υπηρεσία. Σε διαφορετική περίπτωση θεωρούνται ουσιαστικά νόμιμες οι πολεοδομικές αυτές ρυθμίσεις. Νομιμοποιούνται έτσι, οι οικοδομικοί συνεταιρισμοί που έχουν εξασφαλίσει τη "νομιμότητα" ως προς το πολεοδομικό μέρος, αλλά δεν έχει υπογράψει όπως προβλέπεται και ο υπουργός Γεωργίας. Στις περισσότερες δε, περιπτώσεις που μέχρι σήμερα έχει συμβεί αυτό, δεν έχει γίνει, γιατί τόσο ο χαρακτήρας των εκτάσεων (δάση ή δασικές εκτάσεις), όσο και οι τίτλοι ιδιοκτησίας είναι υπό αμφισβήτηση (περιπτώσεις πλαστών συμβολαίων κ.ά.) και κατά κανόνα ισχύει για αυτές και το τεκμήριο υπέρ του Δημόσιου.
  • Τα σημεία που αναφέρονται στην ενεργοποίηση αρμοδιοτήτων των δασαρχών, για πράξεις χαρακτηρισμού, οι οποίες είχαν παγώσει, ουσιαστικά οδηγούν σε νέα άνθηση τις γνωστές ΕΕΔΑ, οι οποίες κατά κανόνα στο παρελθόν, αλλά και σήμερα λειτουργούν, ως υλοποιητές των κυβερνητικών επιλογών για αποχαρακτηρισμό χιλιάδων περιπτώσεων και στρεμμάτων δασών και δασικών εκτάσεων.
  • Η απόφαση, σε αρκετά σημεία της σκόπιμα αγνοεί τις αεροφωτογραφίες, όταν αναφέρεται στα στοιχεία με τα οποία το Δημόσιο οφείλει να υποστηρίξει τα εμπράγματα δικαιώματά του, οπότε γίνεται προσπάθεια κατάργησης για συγκεκριμένες κατηγορίες δημοσίων δασών και δασικών εκτάσεων του τεκμηρίου υπέρ του Δημόσιου. Η σύνδεση της πράξης χαρακτηρισμού με την κήρυξη μιας έκτασης ως αναδασωτέας θα οδηγήσει σε καθυστέρηση κήρυξης αναδασωτέων εκτάσεων οι οποίες κάηκαν από δασική πυρκαγιά ή εκχερσώθηκαν παράνομα και θα δώσει χρόνο για καταπατήσεις και για μεγαλύτερες πιέσεις αποχαρακτηρισμού δασών και δασικών εκτάσεων προς τους δασάρχες. Αρνητικό ρόλο και εδώ θα παίξουν οι ΕΕΔΑ, οι οποίες με τη δυνατότητα αντίθετης απόφασης από την πράξη χαρακτηρισμού του δασάρχη, θα νομιμοποιούν μαζικά την αλλαγή του χαρακτήρα των δασών και δασικών εκτάσεων σε αγροτικές και στη συνέχεια σε οικόπεδα.
  • Ακόμα στην απόφαση Τζουμάκα η αναφορά χωρίς προϋποθέσεις περί του ποιος έχει έννομο συμφέρον να ζητήσει πράξη χαρακτηρισμού, θα οδηγήσει εκτός των άλλων και σε νέες αντεγκλίσεις και χρονοβόρες διαδικασίες τη Δασική Υπηρεσία και τους πολίτες. Οι ρυθμίσεις για τη δυνατότητα εκχέρσωσης κληροτεμαχίων τα οποία είχαν παραχωρηθεί για γεωργική καλλιέργεια και μέχρι σήμερα δεν έγινε κάτι τέτοιο, ενισχύει τη χωρίς όρους κερδοσκοπία και αλλαγή χρήσης σε οριακές εκτάσεις που βρίσκονται σε περιοχές με τουριστικό ή οικοπεδικό ενδιαφέρον.
ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Τι γίνεται με τις καταπατήσεις στη Ροδόπολη; (2000-09-12 00:00:00.0)
Αντισυνταγματικό το νομοσχέδιο (1998-08-07 00:00:00.0)
Δασοκτόνα "κόλπα" Τζουμάκα (1997-09-05 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ