Τετάρτη 18 Φλεβάρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 36
ΔΙΕΘΝΗ
"ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ"
Επιστροφή στην εποχή Ωνάση και εργασιακός μεσαίωνας

Με "συνεταίρους" σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων της θέλει την "Ολυμπιακή Αεροπορία" η κυβέρνηση και προς αυτή την κατεύθυνση έδωσε "αυστηρή εντολή" στη διοίκηση της ΟΑ, να επιταχύνει τις διαδικασίες για την εξεύρεση των "στρατηγικών επενδυτών"!

Την ίδια στιγμή, η διοίκηση της ΟΑ ξεκαθαρίζει προκλητικά ότι για τους εργαζόμενους η "εξυγίανση" δεν έχει τέλος και ότι "θα πρέπει να μάθουν να δουλεύουν ανάλογα με τις ανάγκες της εταιρίας και όχι με τις δικές τους"!

Τα παραπάνω προκύπτουν από χτεσινές δηλώσεις των υπουργών Εθνικής Οικονομίας Γ. Παπαντωνίου και Μεταφορών - Επικοινωνιών Τ. Μαντέλη,καθώς και από όσα είπε ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΑ Θ. Τσακιρίδης στους εκπροσώπους των εργαζομένων, κατά τη συνάντηση που είχαν στα γραφεία της εταιρίας.

Ο Τ. Μαντέλης,σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου, είπε ότι με εντολές της κυβέρνησης, η διοίκηση της ΟΑ αναζητά "στρατηγικές συμμαχίες" σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων της εταιρίας και όχι μόνο έναν "στρατηγικό επενδυτή". Απαντώντας σε ερώτηση αν η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να αναλάβουν οι "στρατηγικοί επενδυτές" και τη διοίκηση του εθνικού αερομεταφορέα, όχι μόνο δεν απέκλεισε την περίπτωση αυτή, αλλά, αντίθετα, άφησε να εννοηθεί ότι αυτό θα γίνει μόλις "εξυγιανθεί" η επιχείρηση. Δε βρισκόμαστε σε τέτοιο σημείο, αφού κάτι τέτοιο προϋποθέτει την "εξυγίανση" της ΟΑ, ήταν η υπουργική απάντηση. Σε άλλη ερώτηση από πού θα εξευρεθούν τα απαιτούμενα κονδύλια για τη μετεγκατάσταση της ΟΑ στα Σπάτα (118 δισ. δραχμές σύμφωνα με μελέτη της εταιρίας), ο Τ. Μαντέλης είπε ότι το μόνο σίγουρο κονδύλι, είναι αυτό που θα εγκρίνει η Ευρωπαϊκή Ενωση ως αποζημίωση της ΟΑ για τις δικές της εγκαταστάσεις, που υποχρεώνεται να εγκαταλείψει στο Ελληνικό. Για τα υπόλοιπα κονδύλια, παρέπεμψε στον "ειδικό σύμβουλο διαχείρισης της μετεγκατάστασης" (πρόκειται να προσληφθεί), αλλά και πάλι άφησε ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα, είτε να αναλάβει το κόστος κάποιος από τους "στρατηγικούς επενδυτές", με προοπτική να εξασφαλίσει μετοχές της ΟΑ, είτε η γερμανική κατασκευάστρια εταιρία "Χόχτιφ" κλπ. Είναι προφανές, δηλαδή, ότι και από μόνη της η μετεγκατάσταση της ΟΑ στα Σπάτα είναι ένα ακόμα μεγάλο "κανάλι", για να γίνουν οι πολυεθνικές "συνεταίροι" στον εθνικό αερομεταφορέα.

Από την πλευρά του, ο υπουργός Γ. Παπαντωνίου,μετά από σύσκεψη στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας για το θέμα της ΟΑ, δήλωσε ότι έχουν δοθεί εντολές για αυστηρή επιτάχυνση των διαδικασιών "εξυγίανσης" και ότι οριστικά το "επιχειρησιακό πρόγραμμα" της ΟΑ θα είναι έτοιμο το Μάρτη και θα περιλαμβάνει την "οργανωτική αναδιοργάνωση" της εταιρίας, τα χρηματοοικονομικά και την αλλαγή των εργασιακών σχέσεων.

Στο μεταξύ, σε συνάντηση που είχε ο Γ. Τσακιρίδης με τους εκπροσώπους των εργαζομένων, ανέφερε ότι ένας από τους στόχος είναι η μείωση του λειτουργικού κόστους της εταιρίας κατά 30 δισ. δραχμές το χρόνο και για το λόγο αυτό ξεκαθάρισε προκλητικά ότι η "εξυγίανση" για τους εργαζόμενους δεν έχει ημερομηνία λήξης και ότι στο εξής θα πρέπει να μάθουν να δουλεύουν ανάλογα με τις ανάγκες της εταιρίας! Παράλληλα, προανήγγειλε ότι όλες οι "μη κερδοφόρες" γραμμές θα εκχωρηθούν σε ιδιωτικές αεροπορικές εταιρίες, οι οποίες θα επιδοτούνται από το κράτος, ώστε να έχουν και ένα "λογικό κέρδος"! Είναι κάτι παραπάνω από ξεκάθαρο, δηλαδή, ότι ο διπλός στόχος της κυβέρνησης είναι: Η επιστροφή της ΟΑ στο καθεστώς του Ωνάση και των εργασιακών σχέσεων στο Μεσαίωνα.

Σημειώνεται ότι με καταχώρισή της η ΟΑ στον ιταλικό Τύπο, ζητά την πρόσληψη εποχικών αεροσυνοδών - φροντιστών, τεχνικών και εργατών.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ