Πέμπτη 19 Μάρτη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
"ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ"
Μέτρα διάλυσης με απειλή το "κλείσιμο"

Ακάθεκτη προχωρά η κυβέρνηση στην εφαρμογή των καταστροφικών της σχεδίων για το ξεπούλημα της "Ολυμπιακής Αεροπορίας" και την πλήρη ανατροπή των εργασιακών κατακτήσεων και δικαιωμάτων στην εταιρία. Το νέο "πρόγραμμα εξυγίανσης" της ΟΑ που έχει έτοιμο η κυβέρνηση, δεν προβλέπει κανένα αναπτυξιακό μέτρο, ενώ, αντίθετα, όπως ομολογούν πολλά κυβερνητικά στελέχη, προβλέπει "ιδιαίτερα επαχθείς", για τους εργαζόμενους, αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις, οι οποίες, μάλιστα, θα αποτελέσουν τη βάση και για τις επικείμενες αλλαγές στο καθεστώς εργασίας σε αστικές συγκοινωνίες, ΟΣΕ, ΕΛΤΑ, αλλά και γενικότερα στο καθεστώς απασχόλησης στη χώρα.

Τα νέα σκληρά μέτρα σε βάρος των εργαζομένων της "Ολυμπιακής Αεροπορίας", που έχει αποφασίσει από καιρό η κυβέρνηση, επικυρώνονται και τυπικά σήμερα σε κυβερνητική σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό, με σκοπό να εφαρμοστούν άμεσα, είτε γίνουν αποδεκτά είτε όχι από τους εργαζόμενους! Μάλιστα, ο ωμός εκβιασμός της κυβέρνησης, είναι ότι αν οι εργαζόμενοι στην ΟΑ δεν αποδεχτούν τα "επαχθή" σε βάρος τους μέτρα, τότε ο εθνικός αερομεταφορέας θα κλείσει!

Τα μέτρα

Ορισμένα από τα μέτρα που έχει αποφασίσει η κυβέρνηση, προβλέπουν: Τη δραστική μείωση, ακόμα και του ονομαστικού μισθού των εργαζομένων, πέραν των περικοπών στα επιδόματα (τροφής, απασχόλησης κλπ.) και τη μείωση των αποζημιώσεων εκτός έδρας. Μετατάξεις προσωπικού και σημαντικές αλλαγές στο ασφαλιστικό - συνταξιοδοτικό καθεστώς, με μείωση του εφάπαξ. Την καθιέρωση ελαστικού και διακεκομμένου ωραρίου για τους εργαζόμενους στο έδαφος, με ημερήσια απασχόληση μέχρι και 11 ώρες. Τη μείωση των ρεπό και της υπερεργασίας, αλλά και τη μείωση του προσωπικού στα γραφεία του εξωτερικού. Αύξηση στις ώρες απασχόλησης του ιπτάμενου προσωπικού και απεμπλοκή του από τις ώρες πτήσης. Ειδικότερα για τους αεροσυνοδούς, προβλέπεται αύξηση των μηνιαίων ωρών πτήσης μέχρι και 120, έναντι των 72 - 80 ωρών, που ισχύουν σήμερα, με παράλληλη μείωση των ρεπό, αλλά και του αριθμού των πληρωμάτων για τις μακρινές πτήσεις.

Είναι αξιοσημείωτο ότι για την επιβολή των αντεργατικών αυτών μέτρων, η κυβέρνηση προσανατολίζεται στην ψήφιση ειδικού νόμου για την ΟΑ, επειδή τα περισσότερα αντίκεινται στις ισχύουσες διατάξεις συλλογικών συμβάσεων εργασίας, ενώ τα μέτρα για το ωράριο εργασίας δεν έχουν έρεισμα στην ισχύουσα νομοθεσία.

Η ΟΣΠΑ

Με χτεσινή της ανακοίνωση η Ομοσπονδία Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ) καταγγέλλει την κυβέρνηση που προχωρά στην ανακοίνωση "πακέτου" μέτρων για την ΟΑ, χωρίς να έχει προηγηθεί ο διάλογος με τους εργαζόμενους, όπως είχε υποσχεθεί και προσθέτει ότι η ΟΑ δε χρειάζεται αποσπασματικές λύσεις, αλλά αλλαγή πολιτικής. Σημειώνεται ότι αύριο το πρωί συγκαλείται το τακτικό απολογιστικό συνέδριο της ΟΣΠΑ, το οποίο θα ασχοληθεί με τις δυσμενείς αυτές εξελίξεις για το αύριο του εθνικού αερομεταφορέα και το μέλλον των εργαζομένων.

Η ΕΣΚ

Ο Σωκρ. Μαντζουράνης,μέλος του ΔΣ της ΟΣΠΑ και εκπρόσωπος της ΕΣΚ (υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ) επισημαίνει ότι το συνδικαλιστικό κίνημα του χώρου, αντικειμενικά σήμερα, έχει ν' ακολουθήσει έναν και μόνο δρόμο: Της αντιπαράθεσης και της ανατροπής της πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων και της επίθεσης στα εργασιακά δικαιώματα. Μόνο μια τέτοια αγωνιστική στάση του συνδικαλιστικού κινήματος - υπογραμμίζει - μπορεί να εγγυηθεί την επιβίωση και τον πραγματικό εκσυγχρονισμό του εθνικού αερομεταφορέα, αλλά και το μέλλον των εργαζομένων. Είναι η στιγμή - καταλήγει - που οι συνδικαλιστικές παρατάξεις και κάθε συνδικαλιστικό στέλεχος ξεχωριστά, πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους.

Στο μεταξύ, το ΔΣ της ΟΑ ενέκρινε χτες την πρόσληψη της ιδιωτικής εταιρίας "Νέα Ανάπτυξη", η οποία έναντι αμοιβής 25 εκατ. δραχμών θα προχωρήσει στη νομοτεχνική επεξεργασία των νέων κανονισμών εργασίας.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ