Παρασκευή 24 Απρίλη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Η "Χόχτιφ" θριαμβολογεί για την "αποικιοκρατία"

Διαλαλεί στη Γερμανία τις επιτυχίες από τη δραστηριοποίησή της στο εξωτερικό και ιδιαίτερα για τη διείσδυσή της, μέσω του αεροδρομίου των Σπάτων, στην Ελλάδα...

Ευτυχώς που υπάρχουν οι αποικιοκρατικού τύπου συμβάσεις για έργα στο εξωτερικό και διατηρεί η "Χόχτιφ" την προνομιακή της θέση στην αγορά του κατασκευαστικού τομέα της Γερμανίας! Αυτό είναι ουσιαστικά το "γράμμα" και το "πνεύμα" του απολογισμού που έκαναν τον περασμένο Φλεβάρη προς τους μετόχους της μητρικής εταιρίας στο Εσεν της Γερμανίας τα στελέχη της "Χόχτιφ", στην οποία έχει ανατεθεί η κατασκευή του αεροδρομίου στα Σπάτα, το οποίο μάλιστα θα συνεκμεταλλεύεται για 30 ολόκληρα χρόνια, μετά την αποπεράτωσή του.

Από την εισήγηση αυτή αντιγράφουμε κατά λέξη: "Κατά τη διάρκεια του 1997 έγινε αντιληπτή μία επιρροή, προερχόμενη από το εξωτερικό, στον κατασκευαστικό κλάδο της Γερμανίας. Η σαφής θετική ανάπτυξη στις περισσότερες αγορές του εξωτερικού προσέφερε στις εταιρίες που δραστηριοποιούνται εκεί, την ευκαιρία να αντισταθμίσουν την αδύναμη εγχώρια δραστηριότητά τους", η οποία - όπως τονίζεται σε άλλο σημείο - βρίσκεται σε ύφεση.

Χαρακτηριστικά είναι και τα οικονομικά στοιχεία του ομίλου της "Χόχτιφ" που παρατίθενται και αφορούν το 1997. Αναφέρεται συγκεκριμένα: "Η αξία εκτελεσμένων εργασιών κατά την εξεταζόμενη περίοδο, αυξήθηκε κατά 7,2%, στα 13,06 δισ. μάρκα. Ενώ στο εσωτερικό μειώθηκε κατά 5,4%, στα 6,84 δισ. μάρκα, η διεθνής μας δραστηριότητα (της τάξης του 25,5%) αυξήθηκε στα 6,22 δισ. επωφελούμενη από την ανανεωμένη ισχυροποίηση των άμεσων επιχειρήσεών μας, καθώς και από την υγιή ανάπτυξη των διεθνών συνδεδεμένων εταιριών μας".

Η μεγάλη διείσδυση

Μάλιστα οι εκπρόσωποι της γερμανικής εταιρίας δεν κρύβουν την πρόθεσή τους η "Χόχτιφ" να αποκτήσει ακόμη μεγαλύτερη δύναμη στο εξωτερικό, καταλήγοντας στην εισήγησή τους: "Οι διεθνείς μας επιχειρήσεις αναμένεται να συνεχίσουν να αποφέρουν ικανοποιητικά έσοδα και το συνολικό αποτέλεσμα του οικονομικού έτους 1997 θα είναι για άλλη μία φορά ακόμη ικανοποιητικό".

Η πρόθεσή τους αυτή εκδηλώνεται βέβαια και στη χώρα μας, όπου η "Χόχτιφ" διεκδικεί (ή θα διεκδικήσει στο μέλλον) αρκετά ακόμα δημόσια έργα εκμεταλλευόμενη και την πολιτική της κυβέρνησης να αναθέτει τα δημόσια έργα με το σύστημα της ληστρικής αυτοχρηματοδότησης/ συγχρηματοδότησης, μια πολιτική που εκπορεύεται, για ευνόητους λόγους, από τις Βρυξέλλες. Οπως είναι γνωστό η "Χόχτιφ" κατασκευάζει το αεροδρόμιο Σπάτων (προϋπολογισμού 2,38 δισ. μάρκων σε τιμές 1996), ενώ μετέχει στην κοινοπραξία που κατασκευάζει και το μετρό της Αθήνας. Σε κοινοπραξία επίσης διεκδικεί το έργο της ζεύξης του Μαλιακού (προϋπολογισμού 150 δισ. δρχ.), ενώ είχε διεκδικήσει πρόσφατα έργα του ΟΣΕ και του υπουργείου Εθνικής Αμυνας. Στο στόχαστρό της βρίσκονται όμως και άλλα έργα, με πρώτο αυτό της μεταφοράς της "Ολυμπιακής" στα Σπάτα, των επεκτάσεων του μετρό της Αθήνας, της κατασκευής του Κεντρικού Αποχετευτικού αγωγού Νοτίων Προαστίων, αλλά και πολλά από τα έργα για τους Ολυμπιακούς του 2004.

Στις προθέσεις της "Χόχτιφ" είναι η δημιουργία "βάσης" στην Αθήνα, η οποία θα διευκολύνει τη διείσδυσή της στην κατασκευαστική αγορά της Ανατολικής Μεσογείου. Επίσης, έντονες φήμες που κυκλοφορούν στον κόσμο των εργολάβων φέρουν τη "Χόχτιφ" να μπαίνει στο "παιχνίδι" της εξαγοράς μεγάλων ελληνικών τεχνικών εταιριών, που αντιμετωπίζουν προβλήματα, προκειμένου να εισχωρήσει έτσι και στο Χρηματιστήριο Αθηνών, αλλά και στο ΣΤΕΗΤ, το σύνδεσμο των μεγαλύτερων τεχνικών εταιριών της χώρας, διεκδικώντας μόνιμη πρόσβαση στις αναθέσεις των δημοσίων έργων στην Ελλάδα.

"Οι Γερμανοί ξανάρχονται", λοιπόν, αυτή τη φορά μέσω της διείσδυσης του μεγάλου κεφαλαίου και του αφελληνισμού ακόμη και των δημοσίων έργων...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ