- Πριν καλά καλά κλείσει η πληγή με το μετρό της Αθήνας, ένα νέο σίριαλ με πρόσθετες απαιτήσεις (πανωπροίκια, δηλαδή) φαίνεται πως ανοίγει στο αεροδρόμιο των Σπάτων. Οι Γερμανοί της Χόχτιφ... - 1998-06-26 00:00:00.0"/> - Πριν καλά καλά κλείσει η πληγή με το μετρό της Αθήνας, ένα νέο σίριαλ με πρόσθετες απαιτήσεις (πανωπροίκια, δηλαδή) φαίνεται πως ανοίγει στο αεροδρόμιο των Σπάτων. Οι Γερμανοί της Χόχτιφ... - 1998-06-26 00:00:00.0" /> "Πανωπροίκια" ζητούν τώρα οι Γερμανοί της "Χόχτιφ"! | ΡΕΠΟΡΤΑΖ | ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 26 Ιούνη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΠΑΤΩΝ
"Πανωπροίκια" ζητούν τώρα οι Γερμανοί της "Χόχτιφ"!
  • Εκμεταλλεύονται τη διάτρητη σύμβαση που υπέγραψε μαζί τους η κυβέρνηση
  • Εντολή στη διοίκηση της "Ολυμπιακής", να τα "βρει" σε μια βδομάδα με τους Γερμανούς για τη μετεγκατάστασή της, έδωσε χτες η κυβέρνηση

Πριν καλά καλά κλείσει η πληγή με το μετρό της Αθήνας, ένα νέο σίριαλ με πρόσθετες απαιτήσεις ("πανωπροίκια", δηλαδή) φαίνεται πως ανοίγει στο αεροδρόμιο των Σπάτων. Οι Γερμανοί της "Χόχτιφ", εκμεταλλευόμενοι τα κενά της σκανδαλώδους σύμβασης που υπέγραψε μαζί τους η κυβέρνηση, ζητούν τώρα πρόσθετα κονδύλια συνολικού ύψους 30 δισ. δρχ., για να κατασκευάσουν υπόγεια γκαράζ, αντί υπέργεια! Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση δίνει στην "Ολυμπιακή" τελεσίγραφο μιας βδομάδας να τα "βρει" με την "Αερολιμήν Αθηνών", δηλαδή τη "Χόχτιφ", όσον αφορά τις διαδικασίες μετεγκατάστασής της στο νέο αεροδρόμιο.

Η υπόθεση με το "πανωπροίκι" έχει ως εξής: Η εγκεκριμένη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου προβλέπει να γίνουν οι θέσεις γκαράζ υπόγειες για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος. Ομως οι εργολάβοι της "Χόχτιφ", επικαλούμενοι σχετικό άρθρο της σύμβασης (σύμφωνα με το οποίο παραδεκτές είναι οι προδιαγραφές που ίσχυαν μέχρι τις 31 Μάρτη 1993), αρνούνται να ικανοποιήσουν την πρόβλεψη αυτή και επιμένουν να κατασκευάσουν επιφανειακά γκαράζ 6 - 8.000 θέσεων. Μάλιστα, ο διευθυντής του έργου εκ μέρους της "Χόχτιφ" κ. Πέιτζ, σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου, έριξε το μπαλάκι για να αποφασιστεί πώς θα γίνουν τα γκαράζ και με ποια μέθοδο στην εταιρία "Διεθνής Αερολιμήν Αθηνών" (σ. σ. το 45% των μετοχών και την ουσιαστική διεύθυνσή της κατέχει η ίδια η "Χόχτιφ") και στο ελληνικό δημόσιο. Μόνο που στην περίπτωση αυτή θα χρειαστεί τροποποίηση της σύμβασης και 30 δισ. δρχ. πρόσθετα κονδύλια...

Δεν είναι, όμως, η πρώτη φορά που οι Γερμανοί παίρνουν απ' το παράθυρο "πανωπροίκια". Μόλις πέρσι η "Αερολιμήν Αθηνών" ενέκρινε πρόσθετη πίστωση 30 εκατομ. μάρκων (5 δισ. δρχ.), προκειμένου να γίνουν συμπληρωματικές εγκαταστάσεις, που αφορούν τον έλεγχο των αποσκευών.

Ολα αυτά αποδεικνύουν πόσο διάτρητη - περισσότερο ακόμη και από αυτό που κανείς μπορούσε να φανταστεί - είναι η σύμβαση για το έργο. Αρκεί να φανταστεί κανείς ότι στην κατασκευαστική σύμβαση που υλοποιείται δεν περιλαμβάνεται ούτε το έργο της μετεγκατάστασης της "Ολυμπιακής", ούτε η κατασκευή της επισκευαστικής βάσης, ούτε του κάργκο (εμπορευματικές μεταφορές) και το κέτερινγκ, ούτε ο διάδρομος δοκιμών των αεροσκαφών... Για όλα αυτά τώρα απαιτείται ένα κόστος άνω των 100 δισ. δρχ. για τα οποία φυσικά υποψηφιότητα θέτει η "Χόχτιφ", αν και το αμφισβήτησε χτες ο κ. Πέιτζ. Η κυβέρνηση, μάλιστα, με τις διαδικασίες που ακολουθεί δείχνει να ωθεί στα νύχια της "Χόχτιφ" το έργο αυτό, με τη μέθοδο της αυτοχρηματοδότησης, και κατ' επέκταση να παραδίνει τον έλεγχο της "Ολυμπιακής" στους Γερμανούς.

Ο κ. Πέιτζ απέκλεισε, επίσης, να αναλάβει η "Χόχτιφ" το τμήμα της Σταυρού - Ελευσίνας που θα συνδέσει τα Σπάτα με την Παλλήνη, αν - όπως δείχνουν τα πράγματα - η κοινοπραξία των ελληνικών τεχνικών εταιριών, που έχει αναλάβει το έργο, αδυνατεί να ξεκινήσει έγκαιρα τα έργα. Και γιατί άλλωστε να ενδιαφερθεί, αφού θα αποκομίσει δεκάδες εκατομμύρια καθημερινά ως ποινική ρήτρα, αν ο δρόμος δεν είναι έτοιμος μέχρι τη 1 Μάρτη 2001 που υπολογίζεται να τεθεί σε λειτουργία το αεροδρόμιο, με βάση τη σύμβαση;

Ο εκπρόσωπος της "Χόχτιφ" απέφυγε έντεχνα να απαντήσει και σε ερωτήσεις, που αφορούσαν τις δικαιολογημένες κινητοποιήσεις των εργαζομένων που απαιτούν σεβασμό των εργατικών κατακτήσεών τους, υποστηρίζοντας ότι η εταιρία σέβεται την ελληνική εργατική νομοθεσία και ότι για τα αιτήματα βρίσκεται σε διάλογο με τα συνδικαλιστικά όργανα των εργαζομένων...

"Χέρι" και στην "Ολυμπιακή"

Το κυβερνητικό τελεσίγραφο προς τη διοίκηση της "Ολυμπιακής" δόθηκε χτες σε σύσκεψη που έγινε στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας, υπό την προεδρία τουΓ. Παπαντωνίου και τη συμμετοχή των υπουργών ΠΕΧΩΔΕ και Μεταφορών και των προέδρων της ΟΑ και της "Αερολιμήν Αθηνών", με θέμα τις διαδικασίες μετεγκατάστασης του εθνικού αερομεταφορέα στο νέο αεροδρόμιο Σπάτων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η εντολή της κυβέρνησης ήταν "να τα "βρείτε" μέσα σε μια βδομάδα". Ουσιαστικά, δηλαδή, διατάζει την "Ολυμπιακή" να υποκύψει στις απαιτήσεις της "Χόχτιφ", η οποία επιδιώκει να αναλάβει και αυτό το έργο, εξασφαλίζοντας μάλιστα και το διαχειριστικό έλεγχο του εθνικού αερομεταφορέα.

Μετά τη σύσκεψη, ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Τ. Μαντέλης,απαντώντας σε ερώτηση αναφορικά με την πρόσφατη απόφαση του ΔΣ της "Αερολιμήν Αθηνών" να αναλάβει η ίδια, αντί της ΟΑ, την κατασκευή της τεχνικής βάσης στα Σπάτα είπε μόνο ότι αυτό είναι δικαίωμα της ΟΑ, αλλά δεν είναι υποχρέωση, αφήνοντας έτσι ξεκάθαρα να εννοηθεί ποιες είναι οι προθέσεις της κυβέρνησης.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ