Τρίτη 7 Ιούλη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
Απεργούν σήμερα οι σιδηροδρομικοί

Συγκεντρώσεις στους σταθμούς της Πάτρας και της Τρίπολης

Ακινητοποιημένα παραμένουν από χτες τα μεσάνυχτα τα τρένα στο δίκτυο της Πελοποννήσου.

Αυτή είναι η απάντηση των δύο χιλιάδων σιδηροδρομικών, των νομών Κορινθίας, Αργολίδας, Αρκαδίας, Αχαϊας, Ηλείας και Μεσσηνίας,στα σενάρια της κυβέρνησης για συρρίκνωση του δικτύου και στην επιδίωξή της να πάρει πίσω σημαντικές εργατικές κατακτήσεις δεκαετιών. Κατά τη διάρκεια της εικοσιτετράωρης απεργιακής κινητοποίησης, οι σιδηροδρομικοί θα πραγματοποιήσουν συγκεντρώσεις στους σταθμούς της Πάτρας και της Τρίπολης.

"Δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι δεν πρόκειται να δεχτούμε την κατάργηση, ούτε ενός μέτρου σιδηροδρομικής γραμμής της Πελοποννήσου και ζητάμε την άμεση χρηματοδότηση για έργα εκσυγχρονισμού και βελτίωσης του υπάρχοντος δικτύου" υπογραμμίζει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ). Σύμφωνα με το απεργιακό πρόγραμμα της ΠΟΣ, τις επόμενες μέρες θα γίνουν δύο ακόμα κινητοποιήσεις: Την Πέμπτη 9.7.1998 στο δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας (με απεργιακή συγκέντρωση στη Θεσσαλονίκη) και στις 14.7.1998 στο κεντρικό δίκτυο Αθήνας - Θεσσαλονίκης (με συγκέντρωση στη Λάρισα). Οι απεργιακές κινητοποιήσεις θα κορυφωθούν με νέα 24ωρη πανσιδηροδρομική - πανελλαδική απεργία στις 23.7.1998 και συγκέντρωση στην Αθήνα.

Συμπαράσταση στον αγώνα

Στον αγώνα τους αυτό, οι σιδηροδρομικοί δεν είναι μόνοι τους. Σε κοινή συνεδρίασή τους τα Επιμελητήρια Αχαϊας, Ηλείας και Μεσσηνίας στις του 28 Ιούνη, αφού διαπίστωσαν ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο Πελοποννήσου, αποτελεί βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξή της, ζητούν από την πολιτεία τη διατήρηση των δρομολογίων με τον παράλληλο εκσυγχρονισμό του δικτύου, την άμεση υλοποίηση των προγραμματικών συμβάσεων του ΟΣΕ για την προμήθεια τροχαίου υλικού και τον εκσυγχρονισμό του μηχανοστασίου - εργοστασίου συντήρησης και επισκευής τροχαίου υλικού που λειτουργεί στην Καλαμάτα.

Χαρακτηριστική είναι επίσης και η τοποθέτηση της ΑΣΚΕ - ΟΣΕ, κατά τη συζήτηση του Επιχειρησιακού Σχεδίου στις 16 Ιούνη 1998, η οποία τάχθηκε κατά της εγκατάλειψης του δικτύου της Πελοποννήσου και υπέρ του εκσυγχρονισμού της γραμμής Αθηνών - Κορίνθου - Πάτρας - Ολυμπίας με νέα διπλή χάραξη κανονικού εύρους, που να είναι έτοιμη μέχρι τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Αλλά κατά τους σοφούς του Επιχειρησιακού Σχεδίου, η νότια Ελλάδα τελειώνει στην Κόρινθο... Δεν υπάρχουν κονδύλια ισχυρίζονται. Η γραμμή Καβάσιλα - Κυλλήνη έκλεισε οριστικά. Ο οδοντωτός Διακοφτού - Καλαβρύτων, προορίζεται για τους ιδιώτες. Στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου δεν προβλέπεται σιδηροδρομική γραμμή. Η γραμμή Τρίπολης - Καλαμάτας παραπαίει. Για κάποιους, οι αυτοκινητόδρομοι είναι η μόνη λύση, όπως και για τις βιομηχανίες αυτοκινήτων και καυσίμων βέβαια.

Η κυβέρνηση με το νέο Επιχειρησιακό Σχέδιο κινείται στην κατεύθυνση που θα φέρει την Πελοπόννησο, αλλά και όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ, στην προ Τρικούπη εποχή... Με δίκτυο απαρχαιωμένο, με γραμμές να κλείνουν, με τροχαίο υλικό που "έχει φάει τα ψωμιά του", και εργαζόμενους υποζύγια εννιάωρης και δεκάωρης εργασίας. Αυτό είναι το μοντέλο του εκσυγχρονισμού για τον σιδηρόδρομο του 21ου αιώνα.

Η ενδοχώρα της Πελοποννήσου αφήνεται στην απομόνωση και το μαρασμό. Κατά τα άλλα, οι ομολογίες περί του πιο οικολογικού και σύγχρονου μέσου μεταφοράς περισσεύουν.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ