Παρασκευή 7 Μάη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Στους ιδιώτες και τα ΚΤΕΟ;

Το υπουργείο Μεταφορών άρχισε να καλλιεργεί το ανάλογο κλίμα...

Στους ιδιώτες ετοιμάζεται να εκχωρήσει η κυβέρνηση και τα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ), που αν και λειτουργούν τα τελευταία χρόνια σε συνθήκες εγκατάλειψης, με αποκλειστική ευθύνη όλων των κυβερνήσεων, αποφέρουν στο ελληνικό δημόσιο περισσότερα από 15 δισεκατομμύρια δραχμές κάθε χρόνο!

Αυτό προέκυψε από τις χτεσινές τοποθετήσεις του υπουργού Μεταφορών - Επικοινωνιών Τ. Μαντέλη και άλλων ανώτατων στελεχών του υπουργείου, σε ημερίδα με θέμα τα προβλήματα και τις προοπτικές των ΚΤΕΟ. Ο Τ. Μαντέλης προανήγγειλε ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα προχωρήσει στην "αναμόρφωση" του θεσμικού πλαισίου, ενώ ο γενικός διευθυντής, Δ. Καλυβιώτης,αναφέρθηκε στην "αδυναμία ολοκλήρωσης" του τεχνικού ελέγχου, λέγοντας ότι κάθε χρόνο διενεργείται μόνο το 50% των αναγκαίων τεχνικών ελέγχων. Ως δεύτερη αδυναμία ανέφερε την ποιότητα του τεχνικού ελέγχου, που "δεν ανταποκρίνεται προς τα διεθνή πρότυπα" και ως τρίτη, την "έλλειψη ικανοποιητικής εποπτείας του θεσμού". Κατά τον Δ. Καλυβιώτη, βασική αιτία όλων αυτών των αδυναμιών είναι η ανεπάρκεια των ΚΤΕΟ, η έλλειψη της αναγκαίας υλικοτεχνικής υποδομής, καθώς και η έλλειψη του απαραίτητου προσωπικού. Απαντώντας στο ερώτημα που έθεσε ο ίδιος αν η λύση θα δοθεί από το κράτος, τον ιδιωτικό τομέα ή από το συνδυασμό κράτους και ιδιωτικού τομέα, είπε: "Θα μπορούσε ο δημόσιος τομέας να αναλάβει τον τεχνικό έλεγχο των οχημάτων δημόσιας χρήσης και ο ιδιωτικός τομέας τον έλεγχο των επιβατηγών ΙΧ".

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Εργαζομένων ΚΤΕΟ, Β. Χρονόπουλος,και ο γενικός γραμματέας, Ζ. Μιχελάκης,ανέφεραν ότι από το 1990 μέχρι σήμερα όλες οι κυβερνήσεις εγκατέλειψαν στην τύχη τους τα ΚΤΕΟ, με σκοπό να καταστούν αναξιόπιστα στην κοινή γνώμη και να έρθει σαν ώριμο φρούτο η ιδιωτικοποίηση. Παρουσίασαν τεκμηριωμένα στοιχεία από πρόσφατη έκθεση του Σώματος Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης για το ΚΤΕΟ Χολαργού, σύμφωνα με τα οποία, παρά τα προβλήματα στη λειτουργία του, το 1998 είχε καθαρά έσοδα περίπου ένα δισεκατομμύριο δραχμές, παρέχοντας ικανοποιητική εξυπηρέτηση στο κοινό. Καταλήγοντας, ζήτησαν από τον υπουργό να ξεκαθαρίσει αν υπάρχει η πολιτική βούληση για τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη των κρατικών ΚΤΕΟ, ή αν ο θόρυβος γίνεται για το ποιος θα εισπράξει τα 15 δισ. δρχ. το χρόνο.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ