Πέμπτη 5 Αυγούστου 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Λαθροχειρίες για τη "μεταρρύθμιση"

Με λαθροχειρίες συνεχίζεται η προσπάθεια του υπουργείου Παιδείας να συγκαλυφτεί η ταξικότητα της "μεταρρύθμισης" και οι ευθύνες της κυβερνητικής πολιτικής. Το τελευταίο διάστημα, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας μεταθέτει την ευθύνη, για τους δεκάδες χιλιάδες μαθητές που κινδυνεύουν να βρεθούν έξω από λύκειο, στους εκπαιδευτικούς. Η ίδια προπαγάνδα αναπαράγεται προκλητικά από μερίδα του Τύπου. "Το υπουργείο Παιδείας και οι διάφοροι παρατρεχάμενοι προσπαθούν μάταια να μεταθέσουν σε άλλους τις ευθύνες της δικής του αντιεκπαιδευτικής πολιτικής", σχολιάζει η "Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Εκπαιδευτικών". "Το υπουργείο, επικαλούμενο τα αποτελέσματα γειτονικών λυκείων της ίδιας περιοχής (όπου παρουσιάζονται διαφορές στα ποσοστά μετεξεταστέων) καταλήγει στο... βαθυστόχαστο συμπέρασμα ότι για όλα ευθύνεται η δουλιά του εκπαιδευτικού στην τάξη. Η εκπαιδευτική πολιτική, οι στόχοι της, ο σχεδιασμός, το περιεχόμενο, η δομή και υποδομή του εκπαιδευτικού συστήματος αλλά και ταξική διάρθρωση της κοινωνίας είναι "υπεράνω πάσης υποψίας"! Ούτε λίγο - ούτε πολύ, μας λέει το υπουργείο Παιδείας ότι στην κοινωνία δεν υπάρχουν ταξικές διαφορές οι οποίες αντανακλώνται και αναπαράγονται στο εκπαιδευτικό σύστημα. Αλήθεια, οι καθηγητές έδιωξαν τους 16.000 περίπου απόφοιτους του Γυμνασίου που δε συνέχισαν ούτε στο λύκειο ούτε στα ΤΕΕ, εγκαταλείποντας γενικά το εκπαιδευτικό σύστημα την πρώτη κιόλας χρονιά εφαρμογής του "ενιαίου" λυκείου;", ρωτά η ΔΕΕ.

Απαντώντας στην προσπάθεια απόκρυψης των ταξικών διαφορών, η ΔΕΕ σχολιάζει: "Με μια πρωτοφανή αντιεπιστημονική μέθοδο, θεωρείται η ταξική σύνθεση μιας περιοχής ομοιογενής. Είναι όμως γνωστό ότι ταξική διαφοροποίηση υπάρχει σε κάθε γεωγραφική περιοχή και ότι η διάκριση των τάξεων δε γίνεται με βάση τον τόπο διαμονής (το σύστημα ευνοεί βέβαια τα "γκέτο") αλλά με κοινωνικοοικονομικά σε τελευταία ανάλυση κριτήρια. Ας βρει το υπουργείο τα στοιχεία για την ταξική προέλευση κάθε μαθητή που εγκατέλειψε το σχολείο ή έμεινε μετεξεταστέος και τότε θα αποκαλυφθεί σε όλο της το μέγεθος η σκληρή ταξική αντιεκπαιδευτική πολιτική που εφαρμόζει. Επομένως, επιχειρείται ο αποπροσανατολισμός και η παραπλάνηση του λαού μας. Τα περί συγκρότησης δήθεν επιστημονικής επιτροπής που θα αναλύσει τα αποτελέσματα, μόνο σαν κακόγουστο αστείο ακούγονται. Το θέμα της εκπαίδευσης δεν είναι τεχνοκρατικό αλλά βαθιά πολιτικό. Η ΔΕΕ, με αφορμή δημοσιεύματα που εμφανίζουν την ΟΛΜΕ έτοιμη να συμμετάσχει σε τέτοια επιτροπή, τονίζει ότι ποτέ τέτοιο ζήτημα δεν τέθηκε στο ΔΣ της ΟΛΜΕ και ότι η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ που αφήνει κάτι τέτοιο ανοιχτό, δεν εκφράζει τη ΔΕΕ.

Προτεραιότητα του κινήματος των εκπαιδευτικών δεν μπορεί να είναι καμία επιτροπή "αξιολόγησης", αλλά αντίθετα ο αποφασιστικός αγώνας για την κατάργηση των νόμων 2525 και 2640, μέσα από την ουσιαστική ενημέρωση του λαού μας και το συντονισμό ευρύτερα με το εργατικό συνδικαλιστικό κίνημα ".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ