Πέμπτη 2 Σεπτέμβρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΡΙΚΑ, ΜΕΛΟΥΣ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΛΤΑ
Στο σφυρί και τα Ταχυδρομεία

- Πρόσφατα το ΔΣ του ΕΛΤΑ αποφάσισε τη σύσταση θυγατρικής ανώνυμης εταιρίας ταχυμεταφορών, η οποία θα περάσει κατά 50% στη γαλλική "Chronopost". Τι σηματοδοτεί αυτή η απόφαση;

- Επιβεβαιώνεται για άλλη μια φορά ότι η πολιτική της διοίκησης του ΕΛΤΑ και της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, αντί της αυτοδύναμης ανάπτυξης των υπηρεσιών των ταχυμεταφορών, στα πλαίσια του Δημόσιου Ταχυδρομείου, επιλέγει να παραδώσει ένα κομμάτι του στα γαλλικά συμφέροντα. Να βάλει δηλαδή μέσα από τη δική του πόρτα, ακόμα έναν ισχυρό παίχτη ξένων συμφερόντων στην ελληνική αγορά. Ο Οργανισμός δηλαδή παρέχειτα πάγια περιουσιακά στοιχεία του στις ταχυμεταφορές, το δίκτυό του και τη φήμη του, για να μπει η γαλλική εταιρία σε μια αναπτυσσόμενη και κερδοφόρα δραστηριότητα. Διευκολύνει έτσι το γαλλικό κεφάλαιο να διεισδύσει όχι μόνο στην ελληνική αγορά αλλά και σ' αυτήν της ευρύτερης Βαλκανικής. Η πολιτική υπονόμευσης αυτών των υπηρεσιών, που ακολούθησαν τα τελευταία χρόνια οι διοικήσεις του, συνεχίζεται με την ανοιχτή εκχώρηση...

- Επικαλούνται όμως την ανάγκη συνεργασιών, γιατί έτσι μόνο θ' αναπτυχθούν οι υπηρεσίες αυτές.

- Ο Οργανισμός δε στηρίχτηκε ποτέ για ν' αναπτύξει αυτές τις υπηρεσίες και να κερδίσει μεγαλύτερο μερίδιο από τους ιδιώτες ανταγωνιστές. Γιατί μιλάμε ουσιαστικά για υπηρεσίες που είναι απελευθερωμένες εδώ και 15 χρόνια. Ομως σκόπιμα οι ταχυμεταφορές στον ΕΛΤΑ, μετά από την πρώτη φάση λειτουργίας τους, εγκαταλείφθηκαν. Υπήρχε πάντα έλλειψη προσωπικού και μέσων. Και σήμερα συνεχίζουν να λειτουργούν με ελλείψεις. Παρ' όλα αυτά είναι κερδοφόρες και με μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης. Θα μπορούσαν κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις, να γίνουν κυρίαρχες στον κλάδο των ταχυμεταφορών. Ομως δεν υπάρχει η πολιτική βούληση.

Επιβεβαιώνεται τώρα, ότι η κυβέρνηση, όταν ψήφιζε τον νόμο 2668/98, στην πραγματικότητα έβαζε την ταφόπλακα στην ανάπτυξη του Δημόσιου Ταχυδρομείου και στον κοινωνικό του χαρακτήρα. Διαπιστώνουμε ότι δεν άνοιξε κανένας δρόμος ανάπτυξης. Ο μόνος δρόμος που άνοιξε, ήταν αυτός της ιδιωτικοποίησης των ΕΛΤΑ που εξυπηρετεί τις απαιτήσεις του μεγάλου κεφαλαίου.

Η ίδρυση θυγατρικής εταιρίας στις Ταχυμεταφορές είναι η αρχή. Θα υπάρξει και συνέχεια. Το επόμενο βήμα και με βάση το Επιχειρησιακό Σχέδιο, θα είναι οι υπηρεσίες των δεμάτων και της Ταχυπληρωμής.Βρίσκονται επίσης σε εξέλιξη συζητήσεις για τη δημιουργία δύο θυγατρικών εταιριών διαχείρισης αμοιβαίων κεφαλαίων και ασφαλιστικών προϊόντων.

- Πώς θα αντιδράσουν το συνδικαλιστικό κίνημα και οι εργαζόμενοι σ' αυτή την επίθεση;

- Δυστυχώς η πλειοψηφία της ΟΜΕ - ΕΛΤΑ θεωρεί μονόδρομο και αναγκαιότητα την υλοποίηση του Επιχειρησιακού Σχεδίου και της πολιτικής που εφαρμόζεται σήμερα στα ΕΛΤΑ. Βάζει πλάτη να περάσουν αυτά τα σχέδια.

Οι εργαζόμενοι στα ΕΛΤΑ υπερασπιζόμαστε ένα 100% δημόσιο ταχυδρομείο με κοινωνικό και αναπτυξιακό χαρακτήρα. Η αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα ενός τέτοιου Ταχυδρομείου δεν μπορεί και δεν πρέπει να "μετριέται" με τα κριτήρια της "ελεύθερης αγοράς" και του "εμπορικού κέρδους". Ο επιβεβλημένος δήθεν ανταγωνισμός, δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να απαξιώσει το κοινωφελές έργο του.

Εναπόκειται πλέον στους εργαζόμενους, να δώσουν αγωνιστική απάντηση στο ξεπούλημα τωνυ ΕΛΤΑ. Οι ταξικές δυνάμεις θα συμβάλλουν στη δημιουργία προϋποθέσεων αντίστασης των εργαζομένων. Μονόδρομος για μας είναι ο αγώνας από τα κάτω, με πρώτο βήμα το συντονισμό των σωματείων του κλάδου, για να δημιουργηθεί το μέτωπο υπεράσπισης του δημόσιου ταχυδρομείου και των εργατικών δικαιωμάτων.

Γ. Ζαχ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ