Πέμπτη 2 Σεπτέμβρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΝΑΠΛΑΣΕΙΣ ΣΕ ΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΠΛΑΤΕΙΕΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
Κίνητρα σε ιδιώτες για υπόγεια γκαράζ

Οι αναπλάσεις πέντε κεντρικών πλατειών της Αθήνας (Κολωνακίου,Βικτωρίας,Εξαρχείων,Βάθης και Προφήτη Ηλία στο Παγκράτι) είναι στις άμεσες προτεραιότητες του Στρατηγικού Σχεδίου Δράσης. Ο προϋπολογισμός για το έργο αυτό αγγίζει τα 2,5 δισ. δρχ., ενώ σύμφωνα με τους σχεδιασμούς και στις πέντε πλατείες θα κατασκευαστούν υπόγειοι χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων.

Στην πλατεία Κολωνακίου έχει ήδη αρχίσει να υλοποιείται αυτή η... ανάπλαση με την κατασκευή του υπογείου γκαράζ από την κοινοπραξία των κατασκευαστικών εταιριών ΑΚΤΩΡ - ΑΒΑΞ - ΒΙΟΤΕΡ - ΓΕΚ (με την ίδια σύμβαση ανέλαβαν και την κατασκευή υπογείου γκαράζ στις πλατείες Αιγύπτου και Κάνιγγος).

Σύμφωνα με το Σχέδιο Δράσης, φορέας υλοποίησης των αναπλάσεων των πλατειών θα είναι ο Δήμος της Αθήνας, παρά το γεγονός ότι τις προδιαγραφές για το έργο θα τις θέσει το ΥΠΕΧΩΔΕ. Είναι προφανές ότι η κυβέρνηση επιδιώκει να αποφύγει το κόστος των αναπλάσεων και μέσω του σίγουρου δρόμου, του Δήμου, αυτό θα μετακυλήσει στους δημότες, μέσω των δημοτικών τελών. Πρέπει εδώ να σημειώσουμε ότι κυρίως στις πλατείες Εξαρχείων, Κολωνακίου και Βικτωρίας υπάρχουν αρκετά τραπεζοκαθίσματα και τις λεγόμενες αναπλάσεις θα πληρώσουν ακριβά όσοι "τολμήσουν" να κάτσουν σε αυτά. Η αύξηση των τελών για τα τραπεζοκαθίσματα σε ποσοστό ακόμα και 1.000%,σε πολλές περιοχές της Αθήνας, από τον Δ. Αβραμόπουλο είναι πρόσφατη...

Οι πλατείες που έχουν επιλεγεί, σύμφωνα με το Σχέδιο Δράσης, είναι στρατηγικής σημασίας, εξαιτίας της θέσης στην οποία βρίσκονται. Αποτελούν κεντρικά και πολυσύχναστα σημεία της Αθήνας και γι' αυτό κρίνεται αναγκαία η αναβάθμισή τους. Παράλληλα, οι εργασίες ανάπλασης θα συνοδευτούν και από κυκλοφοριακές μελέτες και πεζοδρομήσεις.

Συγκεκριμένα:

Πλατεία Κολωνακίου

Προτείνεται να γίνει ανοιχτός αρχιτεκτονικός διαγωνισμός ιδεών. Η ανάπλαση θα αποσκοπεί στη δημιουργία χώρων ικανών να λειτουργήσουν ως χώροι πρασίνου, αλλά και κοινόχρηστων χώρων για τους κατοίκους και επισκέπτες της περιοχής, καθώς και τη δημιουργία καλύτερων περιβαλλοντικών συνθηκών με την κατάλληλη διευθέτηση της κυκλοφορίας και της στάθμευσης. Περιλαμβάνει: Το στάδιο του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού ιδεών, την εκπόνηση οριστικής μελέτης και μελέτης εφαρμογής και τη δημοπράτηση του έργου, με στόχο την εφαρμογή των μελετών. Η ανάπλαση περιλαμβάνει το σχεδιασμό της συνολικής εικόνας του χώρου και της κυκλοφορίας, την ανάπτυξη κοινόχρηστων πεζοδρομημένων χώρων και χώρων πρασίνου, την οργάνωση της στάθμευσης (με πιθανότερη λύση τη δημιουργία υπογείου σταθμού αυτοκινήτων).

Το συνολικό κόστος για το διαγωνισμό, τη μελέτη και την κατασκευή εκτιμάται στα 575 εκατομμύρια δρχ. με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης τα 2,5 χρόνια.

Πλατεία Βικτωρίας

Η ανάπλαση - όπως και στις υπόλοιπες πλατείες - αποσκοπεί στη δημιουργία χώρων ικανών να λειτουργήσουν ως πνεύμονες πρασίνου, αλλά και κοινόχρηστων χώρων για τους κατοίκους και επισκέπτες της περιοχής. Προβλέπεται και εδώ η κατασκευή υπόγειου γκαράζ.

Σκοπός είναι η κατάλληλη διευθέτηση της κυκλοφορίας και της στάθμευσης. Θα πραγματοποιηθεί ανοιχτός αρχιτεκτονικός διαγωνισμός, εκπόνηση οριστικής μελέτης και μελέτης εφαρμογής και η δημοπράτηση του έργου. Το κόστος του έργου θα φτάσει - σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Σχεδίου Δράσης - τα 575 εκατ. δρχ. και θα ολοκληρωθεί σε 2,5 χρόνια.

Πλατεία Εξαρχείων, Βάθης και Προφήτη Ηλία

Κι εδώ ισχύουν ό,τι και για τις δύο προηγούμενες πλατείες. Τα προβλήματα των Αθηναίων υποτίθεται πως θα λυθούν με τα υπόγεια γκαράζ, πνεύμονες... πρασίνου, κοινόχρηστοι χώροι, συνολικού κόστους 1,28 δισ. δρχ. (και για τις τρεις) με χρονοδιάγραμμα τα 2,5 χρόνια. Ασχέτως αν οι ίδιοι θα τις πληρώσουν... Και για τις τρεις πλατείες θα διεξαχθεί αρχιτεκτονικός διαγωνισμός.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ