Πέμπτη 2 Σεπτέμβρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΝΑΠΛΑΣΕΙΣ ΣΤΑΘΜΩΝ ΜΕΣΩΝ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ
Μελέτες εκατομμυρίων και στο βάθος... ιδιώτες

Εργα ύψους 10 δισεκατομμυρίων δρχ. για αναπλάσεις στους σταθμούς των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, προβλέπει το "Ειδικό Στρατηγικό Σχέδιο Δράσης".

Λιμάνι Πειραιά (Αγιος Διονύσιος)

Το σχέδιο ανάπλασης για το λιμάνι του Πειραιά και ειδικότερα της περιοχής του Αγίου Διονυσίου, θα στηριχτεί σε υπάρχουσα μελέτη που έχει εκπονήσει ιδιωτικό γραφείο, σύμφωνα με το Σχέδιο Δράσης.

Πρόκειται για την επεξεργασία και έγκριση του προγράμματος ανάπλασης της περιοχής, που περιλαμβάνει 1.000 περίπου στρέμματα, την επεξεργασία και έγκριση της πολεοδομικής μελέτης ανάπλασης και των άλλων αναγκαίων μελετών (οικονομοτεχνική κλπ) και την εφαρμογή του προγράμματος.

Αυτό που δεν προσδιορίζεται στο Σχέδιο Δράσης είναι ότι μία μελέτη που εκπόνησε πρόσφατα ιδιωτικό γραφείο είχε ανατεθεί με έξοδα και εντολή του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, ενώ την περιοχή ελέγχουν ιδιοκτησιακά με παλιές εγκαταστάσεις, αλλά και νέες αγορές ο Παπαστράτος και 2 - 3 άλλες μεγάλες επιχειρήσεις...

Οπως σημειώνει το Σχέδιο Δράσης: "Οι χρήσεις της περιοχής (σ.σ. Αγ. Διονύσιος), που ήταν κυρίως κατοικία, χονδρεμπόριο και αποθήκες σε συνδυασμό με άλλες κεντρικές λειτουργίες (όπως εκπαίδευση), υφίστανται ριζική αναδιάρθρωση τόσο λόγω των σχεδίων του ΟΛΠ για αναδιοργάνωση του κυκλοφοριακού δικτύου του λιμανιού, όσο και λόγω των υπερτοπικής σημασίας μεγάλων έργων (όπως ο νέος σταθμός Πελοποννήσου που θα αναπτυχθεί σε δύο επίπεδα, ο οδικός άξονας Πειραιά - Σχιστού". Και συνεχίζει: "Ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά έχει ήδη σχέδιο παρεμβάσεων στην περιοχή του λιμανιού που κατά κύριο λόγο αποσκοπεί στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των μεταφορικών υποδομών και δευτερευόντως στην αναβάθμιση της εικόνας του περιβάλλοντος της περιοχής. Το πρόγραμμα ανάπλασης περιλαμβάνει τη δημιουργία πλατειών, χώρων στάθμευσης, καθώς και τη βελτίωση του οδικού δικτύου εξυπηρέτησης επιβατών, με τρόπο ώστε να μεγιστοποιείται η λειτουργικότητα των κοινόχρηστων χώρων της περιοχής".

Τι σημαίνουν όλα αν τελικά ισχύσει η μελέτη του ιδιωτικού γραφείου; Την οικοδόμηση πολυώροφων κτιρίων, (αντιπροσωπείες, χώροι εκθέσεων για επαγγελματίες πελάτες, γραφεία ιδιωτικής διοίκησης κλπ με συντελεστή δόμησης από 2,8 έως 3,6 (υψηλότερο από αυτόν που ισχύει τώρα στην περιοχή) κλπ.

Τα πλεονεκτήματα της περιοχής είναι ότι βρίσκεται σε ελάχιστη απόσταση από το λιμάνι, η γη είναι ακόμα φθηνή και το μεγαλύτερο μέρος της ανήκει στους επιχειρηματίες - επίδοξους επενδυτές. Ακόμα, βρίσκεται πάνω σε συγκοινωνιακούς κόμβους (ΗΣΑΠ και μελλοντικό προαστιακό σιδηρόδρομο στις γραμμές των ΣΠΑΠ) και ουσιαστικά αποτελεί συνέχεια του υφιστάμενου κέντρου του Πειραιά και ιδίως της ζώνης των ναυτιλιακών και χρηματοπιστωτικών επιχειρήσεων...

Σύμφωνα με το Σχέδιο Δράσης, απαιτείται η σύνταξη προδιαγραφών για τις σχετικές αναπλάσεις από το ΥΠΕΧΩΔΕ, ενώ φορέας υλοποίησης του έργου πρέπει να είναι ο Δήμος Πειραιά και ο Οργανισμός Λιμένα Πειραιά (ΟΛΠ) που άμεσα θα μπει στο Χρηματιστήριο... Το κόστος των σχετικών μελετών θα φτάσει τα 50 εκατομμύρια.

Σταθμός Λαρίσης

Το Σχέδιο Δράσης αναφέρεται στο σχέδιο παρεμβάσεων για την περιοχή του σταθμού, που ήδη έχει εκπονήσει ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ). Το σχέδιο αυτό περιλαμβάνει την κατεδάφιση και ανοικοδόμηση του ίδιου του σημερινού κτιρίου και αποσκοπεί στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των μεταφορικών υποδομών της άμεσης περιοχής. Πρόκειται για μια μελέτη ανάπλασης περιοχής συνολικής έκτασης 2.500 στρεμμάτων, η οποία περιλαμβάνει την προκαταρκτική πρόταση ανάπλασης. Το κόστος των μελετών θα φτάσει τα 80 εκατομμύρια και φορέας υλοποίησης του έργου θα είναι ο ΟΣΕ και ο Δήμος Αθήνας.

Παράλληλα, το Σχέδιο προβλέπει ξεχωριστή ανάπλαση στην περιοχή που βρίσκεται μεταξύ των οδών Δεληγιάννη, Κωνσταντινουπόλεως, Σεπολίων, Λιοσίων, Μάρνη και Αγίου Κωνσταντίνου.Κι αυτό γιατί "είναι μία κατά κύριο λόγο οικιστική περιοχή που έχει επί χρόνια υποστεί πολλαπλές πιέσεις από τη λειτουργία του σταθμού και έχει οδηγηθεί στην υποβάθμιση. Εκτός - συνεχίζει το Σχέδιο Δράσης - από τις απαραίτητες παρεμβάσεις στο οικιστικό απόθεμα, το πρόγραμμα αυτό θα πρέπει να περιλάβει τη δημιουργία ανοιχτών κοινόχρηστων χώρων πρασίνου, χώρων στάθμευσης, καθώς και τη βελτίωση του οδικού δικτύου".

Σταθμοί υπεραστικών λεωφορείων

Και για την ανάπλαση αυτών των σταθμών προβλέπονται... μελέτες αρκετών εκατομμυρίων. Ωστόσο, το Σχέδιο Δράσης δίνει δύο εναλλακτικές κατευθύνσεις. Η μία είναι η μελέτη αναμόρφωσης της λειτουργίας και εικόνας των δύο σταθμών(σ.σ. ένα "λίφτινγκ" μερικών εκατομμυρίων). Η δεύτερη προβλέπει την έναρξη της διαδικασίας κατασκευής τού ή των σταθμών σε άλλη θέση. Το Σχέδιο χαρακτηρίζει την κατάσταση των σταθμών υπεραστικών λεωφορείων (Λιοσίων και Κηφισός) "πολλαπλώς μη ικανοποιητική. Η πολεοδομική - κυκλοφοριακή τους ένταξη είναι προβληματική, η εσωτερική οργάνωσή τους, ιδίως στην περίπτωση του σταθμού της οδού Λιοσίων, δεν ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές ενός σύγχρονου τέτοιου σταθμού, η εικόνα τους είναι υποβαθμισμένη και ο αντιληπτικός ρόλος τους υποτονικός".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ