Παρασκευή 12 Γενάρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ
«Επενδύσεις» με κλεμμένο χρήμα

Σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία που παρουσίασε ο ναυλομεσιτικός οίκος «George Moundreas & Co», το 2006 ο ελληνικός εφοπλισμός σημείωσε ρεκόρ όλων των εποχών στις ναυπηγήσεις νέων πλοίων, διατηρώντας τα πρωτεία στην παγκόσμια ναυτιλία. Οι παραγγελίες των Ελλήνων εφοπλιστών στα ναυπηγεία όλου του κόσμου έφτασαν την προηγούμενη χρονιά τα 322 πλοία όλων των τύπων, συνολικής αξίας 16,64 δισεκατομμυρίων δολαρίων! Από τα πλοία που παραγγέλθηκαν, 221 ήταν δεξαμενόπλοια, 74 ήταν πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, 15 ήταν πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 12 ήταν πλοία μεταφοράς υγραερίου ή υγροποιημένου φυσικού αερίου. Τα μεγέθη προκαλούν ζάλη.

Ούτε λίγο - ούτε πολύ, τα στοιχεία αξιοποιούνται για την ενίσχυση της προπαγάνδας, που θέλει τους Ελληνες εφοπλιστές πρωτοπόρους στην ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας, «εθνοσωτήρες» και «ευεργέτες», που δήθεν για το καλό της πατρίδας επενδύουν κεφάλαια και αναπτύσσουν τις επιχειρήσεις τους. Αυτό είναι σωστό. Αναπτύσσουν την καπιταλιστική οικονομία, μεγεθύνουν τα κεφάλαιά τους. Βεβαίως, ούτε ένα καράβι από αυτά δεν κατασκευάζεται σε ελληνική ναυπηγική κλίνη. Και, όπως είναι φυσικό, από όλον αυτόν τον πακτωλό χρημάτων δε θα ωφεληθεί ο λαός της χώρας. Ακόμη, με τη σύμπλευση της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ που δουλεύουν σε αγαστή συνεργασία για να διαμορφώνουν την πολιτική που θέλει το εφοπλιστικό κεφάλαιο, οι εφοπλιστές πλήρως «ξεσαλωμένοι» έχουν επιδοθεί σε ένα άνευ προηγουμένου πλιάτσικο σε βάρος των εργαζομένων, των λαϊκών στρωμάτων. Και όσο αυξάνονται τα κέρδη τους, τα οποία, όπως οι ίδιοι ομολογούν (βλέπε πρόεδρο της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Ν. Ευθυμίου), δεν έχουν ιστορικό προηγούμενο, τόσο γίνονται πιο επιθετικοί.

Επί δεκαετίες, ληστεύουν μέρα μεσημέρι τα ασφαλιστικά ταμεία των ναυτεργατών. Τα ποσά που οφείλουν στο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο είναι ανυπολόγιστα. Και, κατ' απαίτησή τους, έρχεται τώρα η κυβέρνηση της ΝΔ να κάνει την καραμπινάτη παρανομία νόμο και τους απαλλάσσει, αρχίζοντας από τους εφοπλιστές των κρουαζιερόπλοιων, από τις ασφαλιστικές τους εισφορές προς το ΝΑΤ! Επιδοτούνται με «ζεστό χρήμα» από την τσέπη των εργαζομένων, για να καλύπτουν τα ελληνικά νησιά, με πλοία «κουρέλια» και πανάρχαια, τα οποία δρομολογούν όποτε τους καπνίσει. Κανένας εφοπλιστής δεν πληρώνει ΦΠΑ για τίποτα. Τα καύσιμα γι' αυτούς είναι τράνζιτ (δηλαδή, επίσης αφορολόγητα).

Από την άλλη, ο ναυτεργάτης, η δύναμη που κινεί τα καράβια για να θησαυρίζουν οι εφοπλιστές, βιώνει τη σύγχρονη δουλεία. Βιώνει την ανεργία, τα δουλεμπορικά κυκλώματα, τις συντάξεις ψίχουλα, τα επιδόματα - αν και όταν δίνονται - της ντροπής, τις απανωτές μειώσεις των οργανικών συνθέσεων, την αφαίρεση κατακτημένων εργασιακών δικαιωμάτων των πληρωμάτων, τις επιστρατεύσεις επειδή διεκδίκησαν το αυτονόητο να δουλεύουν σαν άνθρωποι, τη «μαύρη εργασία», την τρομοκρατία και πάει λέγοντας. Αυτοί οι «ευεργέτες» είναι άχρηστοι και επικίνδυνοι για τους ναυτεργάτες, συνολικά για το λαό, όπως εξίσου επικίνδυνη είναι η πολιτική που τους στηρίζει. Οι επενδύσεις τους γίνονται με λεφτά για τα οποία δε δούλεψαν ούτε ώρα, λεφτά που έκλεψαν από τους εργαζόμενους. Σ' αυτούς ανήκουν τα καράβια, σ' αυτούς και πρέπει να τα επιστρέψουν.


Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ