Σάββατο 16 Φλεβάρη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ
Προδιαγεγραμμένη «πτήση»

Η νέα καταδικαστική απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου σε βάρος της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» για δήθεν παράνομες κρατικές ενισχύσεις την περίοδο 2002 - 2004, έναν και μόνο στόχο υπηρετεί: Να επιταχυνθούν οι διαδικασίες για την παράδοση του ομίλου βορά στο διεθνικό μονοπωλιακό κεφάλαιο, σε εφαρμογή της πολιτικής «απελευθέρωσης» του τομέα των αερομεταφορών. Η προδιαγεγραμμένη αυτή «πτήση» της «Ολυμπιακής» είναι ειλημμένη χρόνια τώρα από την Ευρωπαϊκή Ενωση, με τη σύμφωνη γνώμη των ελληνικών κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ. Εάν, τελικά, ο όμιλος της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» ιδιωτικοποιηθεί ή οδηγηθεί σε «λουκέτο» ...απελευθερώνεται μια αγορά με προεξασφαλισμένο ετήσιο τζίρο άνω του 1,2 δισ. ευρώ (τόσος είναι ο κύκλος εργασιών των «Ολυμπιακών Αερογραμμών») μόνο από το πτητικό έργο, χωρίς να υπολογίζονται οι τζίροι από άλλους κερδοφόρους τομείς, όπως είναι η Τεχνική Βάση, η επίγεια εξυπηρέτηση αεροσκαφών («χάντλινγκ»), οι εμπορευματικές μεταφορών κ.ά.

Αυτή είναι η πραγματικότητα, την οποία η κυβέρνηση της ΝΔ - συνεπικουρούμενη ουσιαστικά και από το ΠΑΣΟΚ και τα αστικά Μέσα Ενημέρωσης - προσπαθούν να αποκρύψουν με ανυπόστατους ισχυρισμούς, ότι δήθεν όλα γίνονται για το καλό του Ελληνα φορολογούμενου, ο οποίος τάχα επιβαρύνεται με 250 εκατ. ευρώ για τη λειτουργία της «ζημιογόνας» ΟΑ. Ολοι γνωρίζουν βέβαια - και πολύ περισσότερο οι θιασώτες της ιδιωτικοποίησης και του «λουκέτου» - ότι ο όμιλος της ΟΑ «θυσιάζεται» σε εφαρμογή της πολιτικής «απελευθέρωσης», η οποία προβλέπει την επικράτηση 3 - 4 πολυεθνικών αεροπορικών κολοσσών και τη μετατροπή των υπολοίπων εταιρειών σε περιφερειακούς αερομεταφορείς - «δορυφόρους» των κολοσσών. Εάν τελικά εφαρμοστούν οι προειλημμένες αποφάσεις για την ΟΑ, θα υπάρξουν αλληλένδετες δυσμενείς συνέπειες τόσο για τους ίδιους τους εργαζόμενους στον όμιλο, όσο και για τον ελληνικό λαό, ενώ ισχυρό πλήγμα θα δεχτεί και η ασφάλεια των πτήσεων, η οποία θα «θυσιαστεί» στο βωμό των κερδών του κεφαλαίου.

Για όλους αυτούς τους λόγους είναι επιβεβλημένη για τον ελληνικό λαό η απόρριψη και η απειθαρχία σε κάθε επιλογή και εντολή της ΕΕ. Η απειθαρχία στις πολιτικές της ΝΔ και η καταδίκη των επιλογών του ΠΑΣΟΚ. Οπως επιβεβλημένος είναι επίσης και ο γενικός ξεσηκωμός του ελληνικού λαού, σα μια γροθιά και για την υπόθεση της ΟΑ και για τη γενικότερη πορεία κατά των ιδιωτικοποιήσεων, κατά των απολύσεων, κατά της φτώχειας και της λιτότητας.

Αναγκαία προϋπόθεση για την εξασφάλιση των δικαιωμάτων και των συμφερόντων των εργαζομένων και στις αερομεταφορές και γενικότερα, είναι η σύσταση ενός δημόσιου τομέα αερομεταφορών, ενταγμένου μέσα σε έναν κοινωνικοποιημένο τομέα μεταφορών. Να γίνουν δηλαδή οι μεταφορές λαϊκή ιδιοκτησία. Αυτό βέβαια προϋποθέτει λαϊκή εξουσία, προοπτική που απαιτεί τη μαζική εγκατάλειψη των κομμάτων της πλουτοκρατίας και την αποφασιστική ενίσχυση του ΚΚΕ, ώστε να πάρει σάρκα και οστά το λαϊκό κοινωνικοπολιτικό μέτωπο πάλης που θα αγωνίζεται για την ανατροπή της σημερινής πραγματικότητας σε όφελος του λαού.


Νίκος ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗΣ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ