Σάββατο 14 Νοέμβρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
Διασφαλισμένη η πολυεθνική στον αέρα οι εργαζόμενοι

Η κυβέρνηση παραγγέλνει άλλα δύο υποβρύχια, αναθέτει εν λευκώ στην «Thyssen Krupp» τη μεταπώληση και αναλαμβάνει τη μισθοδοσία

Πανωπροίκι στην «Thyssen Krupp», με την παραγγελία δύο ακόμα νέων υποβρυχίων και απαλλαγή της πολυεθνικής από την υποχρέωσή της να καταβάλει τη μισθοδοσία των εργαζόμενων μέχρι να αποχωρήσει από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, όπως έχει ήδη αποφασίσει, ανακοίνωσε χτες ο υπουργός Εθνικής Αμυνας. Την ίδια ώρα, καμία διασφάλιση για τους 1.400 εργαζόμενους δε δίνεται, ενώ 160 εργαζόμενοι στο τμήμα τροχαίου υλικού (τρένα) παραμένουν απλήρωτοι.

Η κυβέρνηση κόπτεται για την εξασφάλιση της γερμανικής πολυεθνικής σε τέτοιο βαθμό, ώστε, όπως δήλωσε ο Ευ. Βενιζέλος «θα διευκολύνουμε τη γερμανική πλευρά ως προς τη μισθοδοσία για τους μήνες που θα απαιτηθούν, ως την ολοκληρωμένη λύση». Το κόστος της μισθοδοσίας, ο υπουργός το προσδιόρισε στα 3,5 εκατομμύρια ευρώ το μήνα με προοπτική αυτό να καταβάλλεται από το ελληνικό κράτος για τους επόμενους 4 μήνες.

Ο υπουργός Εθνικής Αμυνας έκανε γνωστό ότι έφθασε στην κυβέρνηση επιστολή από τη γερμανική εταιρεία «με την οποία επιβεβαιώνεται το περιεχόμενο της συμφωνίας» που έγινε στην πρόσφατη συνάντηση στο Μέγαρο Μαξίμου. Οπως φαίνεται από τη συμφωνία, η γερμανική πολυεθνική εξασφαλίζει από την κυβέρνηση επιπλέον κονδύλια και αναλαμβάνει ρόλο για το μέλλον των Ναυπηγείων, αφού, όπως εξήγησε ο Ευ. Βενιζέλος «το πλαίσιο προβλέπει η "Thyssen Krupp" να διαμορφώσει μία εικόνα δική της για πιθανές λύσεις και προσφορές αξιόπιστες, με επιχειρηματικό βάθος για το μέλλον των ναυπηγείων».

Η κυβέρνηση αυτό που θα κάνει, σύμφωνα με τα λεγόμενα του αρμόδιου υπουργού, είναι να περιμένει μέσα στους επόμενους 1-4 μήνες τις εκτιμήσεις από το «διεθνή εκτιμητικό οίκο Lazardι», που επέλεξε η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων, που θα αξιολογήσει τις προτάσεις των Γερμανών. Στο μεταξύ, και προκειμένου να ενεργοποιηθεί η εκταμίευση κρατικού χρήματος προς τις τσέπες της «Thyssen Krupp» η κυβέρνηση «επιβεβαιώνει το σχήμα για τα υποβρύχια, γιατί στόχος μας είναι να αρχίσουν το ταχύτερο δυνατό οι εν πλω δοκιμές των τριών νέων υποβρυχίων». Επιπρόσθετα, ο υπουργός ανακοίνωσε ότι αντί του εκσυγχρονισμού των άλλων δύο υποβρυχίων τύπου 209 που είχε ανατεθεί στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά «θα έχουμε κατασκευή δύο νέων υποβρυχίων 209» και αυτό χωρίς να διευκρινίζεται ποιος θα εκτελέσει την νέα παραγγελία, δηλαδή η «Thyssen Krupp» ή το όποιο διάδοχο σχήμα.

Στη Βουλή

Η παραμονή των ναυπηγείων Σκαραμαγκά στα χέρια ιδιωτών είναι το μόνο «σταθερό σημείο» στην κυβερνητική πολιτική για το όλο θέμα, όπως προέκυψε από την τοποθέτηση του αναπληρωτή υπουργού Αμυνας, Πάνου Μπεγλίτη, που χτες απάντησε σε Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ, Γιώργου Μαυρίκου. Ο Π. Μπεγλίτης απέρριψε τη θέση του ΚΚΕ, για ενιαίο φορέα ναυπηγικής βιομηχανίας, λέγοντας ότι «αν εγκλωβιστούμε σε ιδεολογικές προσεγγίσεις γύρω από την τύχη των ναυπηγείων, φοβάμαι ότι θα ξαναγυρίσουμε το χρόνο πίσω».

Το ΚΚΕ - σημείωσε ανταπαντώντας ο Γ. Μαυρίκος- «στήριζε και στηρίζει την άποψη ότι κανένα ναυπηγείο δεν έπρεπε να ιδιωτικοποιηθεί και ότι θα έπρεπε ο συγκεκριμένος τομέας να είναι κάτω από ενιαίο δημόσιο τομέα ναυπηγικής και ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας». Ειδικά μάλιστα για την κατάσταση στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά επισήμανε ότι «έγιναν εγκλήματα για τα οποία υπάρχουν και φυσικοί και ηθικοί αυτουργοί». Ο Γιώργος Μαυρίκος έθεσε την κυβέρνηση προ των ευθυνών της απέναντι στους εργαζόμενους τονίζοντας πως υπάρχουν «160 εργαζόμενοι στο τροχαίο υλικό. Η επιχείρηση έχει γίνει φαντομάς. Είναι επτά μήνες απλήρωτοι».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ