Πέμπτη 3 Μάη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ
Τοποθετήθηκαν φρουροί

Εμενε αφρούρητο απ' τις 28.3.2001

Σε «ξέφραγο αμπέλι» είχε μετατραπεί το αεροδρόμιο του Ελληνικού πάνω από ενάμιση μήνα, που η κυβέρνηση, υποκύπτοντας στις αξιώσεις των Γερμανών της «Χόχτιφ», αποφάσισε να του βάλει «λουκέτο».

Ωστόσο, υπό το βάρος των καταγγελιών και πιέσεων των εργαζομένων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), αλλά και την έγγραφη εισήγηση της διοίκησης της Υπηρεσίας για την άμεση ανάγκη φρούρησης των εγκαταστάσεων που έχουν απομείνει και λειτουργούν στον τέως Κρατικό Αερολιμένα Αθηνών (ΚΑΑ), η κυβέρνηση... εδέησε να τοποθετήσει άγνωστο αριθμό αστυνομικών και «σεκιουριτάδων» για τη φρούρηση του αεροδρομίου.

Το αεροδρόμιο του Ελληνικού έμενε στην ουσία αφρούρητο από τις 28 Μάρτη 2001, που τέθηκε σε λειτουργία το ιδιωτικό και πανάκριβο αεροδρόμιο Σπάτων. Τότε το υπουργείο Δημόσιας Τάξης αποφάσισε να αποσύρει τη δύναμη των αστυνομικών - φρουρών των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου του Ελληνικού και έτσι πανάκριβος εξοπλισμός και μηχανήματα της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) παρέμεναν έρμαιο στις διαθέσεις οποιουδήποτε επιτήδειου!

Στο χώρο τους τέως ΚΑΑ εξακολουθεί να λειτουργεί η Υπηρεσία Ελέγχου Περιοχής (ΥΕΠ), που «ελέγχει» τον ελληνικό εναέριο χώρο, το γνωστό FIR. Η υπηρεσία αυτή, με πανάκριβο εξοπλισμό πολλών δισεκατομμυρίων δραχμών, καθοδηγεί και εποπτεύει την πτήση των αεροσκαφών μέσα στον ελληνικό χώρο. Τόσο, ο εξοπλισμός αυτός όσο και οι παρακείμενες εγκαταστάσεις ραντάρ, καθώς και οι υπόλοιπες κτιριακές εγκαταστάσεις ήταν ενδεχόμενο να «προσβληθούν» από οποιονδήποτε τις έχει βάλει στο... μάτι. Στην ουσία ήταν τελείως αφρούρητες, καθώς στον ΚΑΑ είχαν παραμείνει μόλις 3-4 αστυνομικοί!

Στις 15 Μάρτη ο διοικητής της ΥΠΑ, ύστερα από εισήγηση υπηρεσιακών παραγόντων, απέστειλε στον υπουργό Δημόσιας Τάξης και τους άλλους αρμοδίους το υπ' αριθμ. Δ15/11360/582 έγγραφο, με το οποίο, αφού περιγράφει την κατάσταση, επισημαίνει την ανάγκη φύλαξης των παραπάνω εγκαταστάσεων και ζητά δύναμη 80 αστυνομικών για την «άσκηση ελέγχων πρόσβασης και των λοιπών αναγκαίων ελέγχων, μέχρι την ανάληψη αυτών από άλλο κρατικό ή ιδιωτικό φορέα, για την εγκατάσταση του οποίου η ΥΠΑ ήδη προβαίνει στις σχετικές ενέργειες». Σημειώνεται ότι οι 80 αστυνομικοί είναι η «ελάχιστη δύναμη» που είχε κριθεί αναγκαία μετά από σύσκεψη που έγινε στον ΚΑΑ μεταξύ εκπροσώπων της ΥΠΑ, της ΕΛ.ΑΣ. και άλλων κρατικών και ιδιωτικών φορέων.

Σημειώνεται ότι και οι εργαζόμενοι στην ΥΠΑ έχουν ενημερώσει εγγράφως τους αρμόδιους του υπουργείου Μεταφορών - Επικοινωνιών για την ανάγκη άμεσης αντιμετώπισης των προβλημάτων που υπάρχουν στο αφύλακτο πλέον αεροδρόμιο του Ελληνικού, δεδομένου, μάλιστα, ότι τα τελευταία τέσσερα χρόνια δαπανήθηκαν περισσότερα από 15 δισ. δρχ. για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό εγκαταστάσεων και εξοπλισμού του αεροδρομίου.

Στο αεροδρόμιο του Ελληνικού σταθμεύουν σήμερα τα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ και της Αστυνομίας, περισσότερα από 120 ιδιωτικά αεροσκάφη και ελικόπτερα, ενώ συχνά γίνονται απο-προσγειώσεις αεροπλάνων της Πολεμικής Αεροπορίας. Επίσης εκτελούνται και πτήσεις εκπαιδευτικών αεροπλάνων της «Ολυμπιακής». Σε καθημερινή βάση γίνονται περί τις 90 αεροπορικές κινήσεις από και προς το Ελληνικό, καθώς δεν είναι λίγες οι εταιρίες, μεταξύ των οποίων και η ΟΑ, που σταθμεύουν τα αεροπλάνα τους εκεί, αφού το κόστος στο αεροδρόμιο Σπάτων είναι ασύμφορο. Για παράδειγμα η διανυκτέρευση αεροπλάνου στα Σπάτα κοστίζει 2,5 εκατ. δρχ., έναντι μόλις 340.000 δρχ. στα κρατικά αεροδρόμια!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ