Σάββατο 12 Μάη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑΣ
Στη Βουλή νομοσχέδιο - έκτρωμα

Κατατέθηκε χτες από το ΥΕΝ το νομοσχέδιο που υλοποιεί την άρση του καμποτάζ, επιτρέποντας πλοία με ξένη σημαία και πλήρωμα στην ακτοπλοΐα

Σαν «ψυχροί εκτελεστές» κυβέρνηση και υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας - πειθήνια όργανα των εφοπλιστών - κατέθεσαν χτες στο Βουλή το νομοσχέδιο, με το οποίο, μετατρέπουν σε «ζούγκλα» τις θαλάσσιες μεταφορές και βάζουν συνολικά «ταφόπλακα» στο δικαίωμα των ναυτεργατών στην εργασία, στην προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, στα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας, στην επικοινωνία των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα! «Πακέτο» με την «απελευθέρωση» της ακτοπλοΐας, που υλοποιεί τον Κοινοτικό Κανονισμό άρσης του καμποτάζ, η κυβέρνηση και οι εφοπλιστές προωθούν το ξεπούλημα των λιμανιών της χώρας!

«Κυβέρνηση και ΥΕΝ εντείνοντας την επίθεσή τους ενάντια στους ναυτεργάτες και γενικότερα στους εργαζόμενους, παράλληλα με τα αντιασφαλιστικά μέτρα, κατέθεσαν το νομοσχέδιο - έκτρωμα για το νέο θεσμικό πλαίσιο της Ακτοπλοίας...», καταγγέλλει η Επιτροπή Πρωτοβουλίας για τις Ακτοπλοϊκές Συγκοινωνίες, στην οποία συμμετέχουν δεκάδες φορείς και η οποία έχει δώσει σημαντικούς αγώνες ενάντια σε αυτά τα σχέδια.

Το νομοσχέδιο τιτλοφορείται: «Ελεύθερη παροχή υπηρεσιών στις θαλάσσιες ενδομεταφορές - Σύσταση Γενικής Γραμματείας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής - Μετατροπή Λιμενικών Ταμείων σε Ανώνυμες Εταιρίες». Με βάση αυτό προβλέπεται ο μαζικός διωγμός των Ελλήνων ναυτεργατών από τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και η απελευθέρωση των ναύλων χωρίς πλαφόν. Το νέο θεσμικό πλαίσιο θα τεθεί σε εφαρμογή την 1η Νοέμβρη του 2002, οπότε και θα ελευθερωθούν οι θαλάσσιες μεταφορικές υπηρεσίες που: «παρέχονται έναντι αμοιβής από πλοιοκτήτη κράτους - μέλους της Ευρωπαϊκής Κοινότητας ή του ΕΟΧ ή της ΕΖΕΣ εκτός από την Ελβετία». Προβλέπει τη δυνατότητα παροχής υπηρεσιών θαλάσσιων μεταφορών από πλοία που φέρουν σημαία τρίτου κράτους μη κοινοτικού! Προβλέπει ακόμα την τριχοτόμηση των συγκοινωνιών σε ελεύθερη δρομολόγηση, σε γραμμές δημοσίου συμφέροντος και επιδοτούμενες.

Οι πλοιοκτήτες θα καταθέτουν στην αρχή κάθε χρόνου αιτήσεις για τα δρομολόγια που θέλουν να εκτελέσουν. Η ετήσια δρομολογιακή περίοδος που θα ξεκινά κάθε 1η Νοέμβρη θα διαρκεί για ένα χρόνο. Για τις γραμμές που δεν παρουσιάζουν οικονομικό ενδιαφέρον, θεσμοθετείται η σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας με δρομολόγηση πλοίων μετά από ευρωπαϊκό διαγωνισμό. Η διάρκεια των συμβάσεων θα είναι από 3 έως 5 έτη. Για όσες από αυτές δεν παρουσιαστεί ενδιαφέρον, θα προβλέπεται επιδότηση. Ενα μέρος των εξόδων των συμβάσεων θα δίνεται από τον Ειδικό Λογαριασμό Θαλάσσιων Ενδομεταφορών, που θα δημιουργηθεί και στον οποίο θα κατατίθεται το ποσό του επιναύλου, οι εγγυητικές επιστολές των πλοιοκτητών και άλλα. Θεσμοθετείται, επίσης, Ρυθμιστική Αρχή Θαλάσσιων Ενδομεταφορών, η οποία θα επιβλέπει τον...«υγιή ανταγωνισμό» και θα γνωμοδοτεί στον υπουργό.

Στο δεύτερο μέρος του νομοσχεδίου προβλέπεται η μετατροπή 11 Λιμενικών Ταμείων σε Ανώνυμες Εταιρίες. Συγκεκριμένα, σε ΑΕ μετατρέπονται τα λιμενικά Ταμεία: της Αλεξανδρούπολης, του Βόλου, της Ελευσίνας, του Ηρακλείου, της Ηγουμενίτσας, της Καβάλας, της Κέρκυρας, της Κυλλήνης, του Λαυρίου, των Πατρών και της Ραφήνας.

Η επιτροπή στη σχετική ανακοίνωσή της υπογραμμίζει: ότι ενόψει αυτών των εξελίξεων επιβάλλεται «να κλιμακώσουμε τη δράση μας και να εμποδίσουμε την ψήφιση του νομοσχεδίου που προωθεί η κυβέρνηση στη Βουλή. Και, ταυτόχρονα, να απαιτήσουμε τη δημιουργία Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ