Τρίτη 7 Οχτώβρη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΑΘΕΛΚΥΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΒΡΥΧΙΟΥ «ΠΙΠΙΝΟΣ»
Παράτες στις πλάτες των εργαζομένων και του λαού

Οι μεγαλοστομίες της κυβέρνησης δεν αποκρύπτουν ότι τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, συνολικά η ναυπηγοεπισκευαστική βάση της χώρας, συρρικνώνεται, στο πλαίσιο της φιλομονοπωλιακής πολιτικής της ΕΕ

ΓΕΝ

Η καθέλκυση και ονοματοδοσία του υποβρυχίου «ΠΙΠΙΝΟΣ» (Υδραίος μπουρλοτιέρης του '21, σύντροφος του Κανάρη), έγινε χτες στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, παρουσία του πρωθυπουργού Αντ. Σαμαρά, του προέδρου της Βουλής Ευ. Μεϊμαράκη, του αντιπρόεδρου της κυβέρνησης Ευ. Βενιζέλου, της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του υπουργείου Αμυνας και άλλων παραγόντων.

Η κατασκευή του «ΠΙΠΙΝΟΣ» ολοκληρώθηκε στο Σκαραμαγκά, όπου ολοκληρώνονται οι εργασίες και για τα επίσης νεότευκτα «ΜΑΤΡΩΖΟΣ» και «ΚΑΤΣΩΝΗΣ» (και τα τρία κλάσης 214). Εκεί βρίσκεται και το παλαιότερο «ΩΚΕΑΝΟΣ» (κλάσης 209), που εντάχτηκε σε πρόγραμμα εκσυγχρονισμού.

Σύμφωνα με πληροφορίες, μετά την καθέλκυση του «ΠΙΠΙΝΟΣ» αναμένεται η έναρξη δοκιμών του εν πλω περί τα τέλη του Νοέμβρη, στη θαλάσσια περιοχή βόρεια της Κρήτης. Οι δοκιμές ανοικτής θάλασσας θα διαρκέσουν οκτώ έως δέκα μήνες πριν την επιχειρησιακή ένταξή του στο Στόλο. Ωστόσο, θεωρείται ότι από την άνοιξη και μετά, αν χρειαστεί, θα μπορεί να δράσει «αποτελεσματικά».

Μιλώντας στην τελετή καθέλκυσης, ο πρωθυπουργός Αντ. Σαμαράς είπε μεταξύ άλλων ότι «η Ελλάδα στέλνει προς κάθε κατεύθυνση ένα μήνυμα ισχύος. Και η οικονομία μας στέλνει το δικό της αναπτυξιακό μήνυμα, αφού η κατασκευή αυτού του υπερσύγχρονου οπλικού συστήματος έγινε σε ελληνικά ναυπηγεία και από ελληνικά χέρια. Ναυπηγεία τα οποία είναι πλούτος και αναπτυξιακά όπλα για την Ελλάδα και τα οποία είναι στην πρώτη γραμμή των προτεραιοτήτων μας για την στρατηγική ανάπτυξη της χώρας. Και ότι δεν νοείται μια χώρα ναυτική, μια πραγματικά ναυτιλιακή υπερδύναμη, όπως είναι η πατρίδα μας να μη διαθέτει και την αντίστοιχη ναυπηγοκατασκευαστική υποδομή, που ούτως ή άλλως υπάρχει. Η περίοδος αδράνειας, απαξίωσης θα δώσει πια τη θέση της σε μια νέα εποχή δυναμικής ανάπτυξης, δημιουργίας, με πλήρη εξασφάλιση του άξιου επιστημονικού και εργατικού μας δυναμικού»!

Στον αέρα εργαζόμενοι και ναυπηγείο

Οσα είπε ο πρωθυπουργός είναι ωμή διαστρέβλωση της πραγματικότητας και κοροϊδία απέναντι στους εργαζόμενους του ναυπηγείου και το λαό γενικότερα. Τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά «αργοπεθαίνουν», χρόνια τώρα, ως ιδιοκτησία του Αραβα επιχειρηματία Σάφα και της γερμανικής «HDW».

Οι εργαζόμενοί τους υπέφεραν και υποφέρουν από την ένταση της εκμετάλλευσης. Οι ιδιοκτήτες των ναυπηγείων τούς οφείλουν δεδουλευμένα από τις 18 Απρίλη 2012, η δε κυβέρνηση δεν παίρνει θέση στη ...«μεταξύ τους διαφορά». Οι ιδιοκτήτες εισέπραξαν τουλάχιστον 2,4 δισ. ευρώ από τα εξοπλιστικά προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού, αλλά έχουν καταδικάσει τους εργαζόμενους στην απληρωσιά και την εκ περιτροπής εργασία, οι δε εγκαταστάσεις του Ναυπηγείου κυριολεκτικά σκουριάζουν.

Η κυβέρνηση, προκειμένου να παραλάβει κάποια στιγμή τα όντως σημαντικά για την άμυνα της χώρας υποβρύχια, δρομολόγησε εξελίξεις ώστε να ξεκινήσουν ξανά οι εργασίες στα ναυπηγεία, οι δε 826 εναπομείναντες εργαζόμενοι ωθήθηκαν να υπογράψουν ατομικές συμβάσεις με το Πολεμικό Ναυτικό (ΠΝ) με μισθούς από 850 ευρώ και μειώσεις 35% σε σχέση με τις αμοιβές που είχαν παλιότερα.

Επιπλέον, υπάρχουν άλλοι 120 εργαζόμενοι που είχαν αποσπαστεί σε θυγατρική των ναυπηγείων και έλαβαν πρόσκληση από το ΓΕΝ να προσέλθουν έως την Παρασκευή 10 Οκτώβρη στο χώρο των ναυπηγείων όπου κατασκευάζονται υποβρύχια «προκειμένου να ενημερωθούν σε ό,τι αφορά στη συμφωνία, με την οποία θα συμβληθούν με το ΠΝ για να παράσχουν τις απαιτούμενες υπηρεσίες τους μέχρι την ολοκλήρωση των εργασιών στα υποβρύχια». Οπως αναμένεται θα κληθούν κι αυτοί να υπογράψουν ατομικές συμβάσεις με το ΠΝ, με χαμηλότερους μισθούς.

Επιπρόσθετα, η σύμβαση με το ΠΝ έχει διάρκεια το πολύ δύο χρόνια, όσο υπολογίζεται ότι θα διαρκέσουν η κατασκευή και οι δοκιμές των υποβρυχίων στο νερό (διαρκούν από έξι μήνες έως ένα χρόνο). Οι εργαζόμενοι δουλεύουν, δηλαδή, με ημερομηνία λήξης και μειωμένους μισθούς, καθώς από εκεί και πέρα το μέλλον του ναυπηγείου είναι άδηλο.

Υπολογίζεται ότι ο ελληνικός λαός, για τα τέσσερα προαναφερόμενα υποβρύχια συν τον πολύπαθο «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ» (που είναι ήδη επιχειρησιακά ενταγμένο στη δύναμη του στόλου) και άλλα δύο υποβρύχια που δεν έχουν καν ξεκινήσει να κατασκευάζονται, έχει ήδη πληρώσει 3,2 δισ. ευρώ! Υποτίθεται η κυβέρνηση ζητά τα χρήματα αυτά πίσω διά της «δικαστικής οδού»...

Οπλο στα χέρια της αστικής τάξης

Παραπέρα, δεν περνά ασχολίαστο το γεγονός ότι η κυβέρνηση, η αστική τάξη της χώρας συνολικά, είναι έτοιμη και για στρατιωτική συμμετοχή, σε ιμπεριαλιστικές αποστολές και επιχειρήσεις. Χαρακτηριστικά όσα είπε χτες στην τελετή ο υπουργός Αμυνας Δ. Αβραμόπουλος: «Η πατρίδα μας, σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία για την ευρύτερη γειτονιά μας, με την ένταξη στον στόλο μας των Υ/Β αυτών, ισχυροποιεί την αμυντική της θωράκιση και ενισχύει τον σημαντικό γεωπολιτικό ρόλο της στην υπηρεσία της ειρήνης, της ασφάλειας και της σταθερότητας στην Ανατολική Μεσόγειο και την Νοτιοανατολική Ευρώπη (...) Το Υ/Β που σήμερα βρίσκεται στη θάλασσα, έτοιμο να φέρει υπερήφανα τη σημαία μας στο Αιγαίο και στη Μεσόγειο, αλλά και όπου το καθήκον το καλέσει, επιβεβαιώνει αυτήν την αλήθεια».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ