Πέμπτη 7 Ιούνη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΦΟΠΛΙΣΤΙΚΗ ΦΙΕΣΤΑ ΣΤΗ ΧΙΟ
Προκαλούν τα θύματά τους οι φονιάδες

Μια σειρά πικρές αλήθειες για την εγκληματική δράση του ελληνικού εφοπλισμού και τη συνενοχή τόσο του κυβερνητικού κόμματος όσο και της ίδιας της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, παραθέτουν σε χτεσινή ανακοίνωσή τους τα Σωματεία Μηχανικών (ΠΕΜΕΝ) και Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», με αφορμή φιέστα που οργανώνεται σήμερα στη Χίο.

Τα σωματεία στην ανακοίνωσή τους αναφέρουν: «Ενώ η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ - ΥΕΝ, καθώς και οι εκάστοτε κυβερνήσεις της χώρας με τους εφοπλιστές έχουν πολιτικές ευθύνες και είναι ηθικοί αυτουργοί για τραγικά ναυτικά εγκλήματα που παρέσυραν στον υγρό τάφο χιλιάδες ναυτεργάτες και γενικότερα συνανθρώπους μας σε αποδεδειγμένα σαπιοκάραβα - πλωτά φέρετρα, οργανώνουν διάφορες φιέστες μεταξύ τους για να αποπροσανατολίσουν και να καθησυχάσουν την κοινή γνώμη.

Η εκδήλωση φιέστα που οργανώνεται στη Χίο με θέμα δήθεν την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου/Τμήμα Ναυτιλίας, τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Χρήστο Παπουτσή, τον πρόεδρο της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Γ. Λύρα, με συμμετοχή λιμενικών και εφοπλιστικών στελεχών, με την πρόσκληση για συμμετοχή του Γενικού Γραμματέα της ΠΝΟ - η οποία αξιοποιείται ως άλλοθι για τη δήθεν εκπροσώπηση των ναυτεργατών - είναι πρόκληση για τους ναυτεργάτες και τους κατοίκους της Χίου, των νησιών, αλλά και γενικότερα για τη ναυτεργατική οικογένεια.

Κυβέρνηση - ΥΕΝ με την εκχώρηση αρμοδιοτήτων του Κλάδου Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων του ΥΕΝ στους Νηογνώμονες, τις ιδιωτικές εταιρίες, στο εφοπλιστικό - χρηματιστηριακό κεφάλαιο για να ελέγχουν βασικούς τομείς της αξιοπλοΐας των πλοίων με Προεδρικό Διάταγμα, καθώς και με το νομοσχέδιο - έκτρωμα για την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου της ακτοπλοΐας διευρύνει την εφοπλιστική ασυδοσία με οδυνηρές συνέπειες για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, την προστασία του περιβάλλοντος, για την ανάπτυξη και τη σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική χώρα. Με ολέθριες συνέπειες για τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας μας, για 20.000 θέσεις εργασίας και τις κατακτήσεις των ναυτεργατών.

Είναι χαρακτηριστικό το πόρισμα της πραγματογνωμοσύνης που ολοκληρώθηκε το Φλεβάρη του 2001 για το ναυτικό έγκλημα της βύθισης του σαπιοκάραβου "ΑΓΙΟΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ", της εταιρίας GOLDEN DRAGON SHIPPING SA - Ακτή Μιαούλη 81, Πειραιά - που παρέσυρε στον υγρό τάφο 9 ναυτεργάτες.

Με απύθμενο θράσος εκπρόσωποι της εταιρίας έκαναν μήνυση για συκοφαντική δυσφήμιση στο ΣΠΥΡΟ ΚΟΚΟΛΗ - μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΠΕΜΕΝ, ο οποίος ήταν ναυτολογημένος Α` Μηχανικός στο πλοίο λίγες μέρες πριν το ναυάγιο και κατήγγειλε την άθλια κατάσταση του μηχανοστασίου και τις φθορές στα ελάσματα του πλοίου.

Οταν οι πραγματογνώμονες απευθύνθηκαν στην εταιρία GOLDEN DRAGON SHIPPING SA, ο Δ. Γιαστικλής, καλυπτόμενος από την αποικιοκρατική νομοθεσία για τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις, με περίσσιο θράσος απάντησε: "Δεν είμαι εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας εταιρίας GOLDEN DRAGON SHIPPING CO SA, αλλά φιλικά εξυπηρετούσα το πλοίο στη διαχείρισή του και είχα εντολή προς τούτο από τους Μαλαισιανούς πλοιοκτήτες, οι οποίοι ευρίσκονται στο DUBAI και δεν είχα μετοχές του!!!".

Η φιλική εξυπηρέτηση ήταν 850.000 δολάρια ΗΠΑ, τόσο ήταν το ποσό που είχε αγοραστεί και ήταν ασφαλισμένο το σαπιοκάραβο "ΑΓΙΟΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ" σύμφωνα με τη δήλωση του ίδιου!!!

Την ίδια ρότα ακολουθούν στα δικαστήρια για τα ναυάγια οι εφοπλιστές ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΙ για το Φ/Γ "IRON ANTONIS" - 24 νεκροί, ο Μ. ΣΑΡΛΗΣ - Δ. ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ για το Φ/Γ "PEL HUNDER" - 12 νεκροί, καθώς και ο Κ. ΚΟΜΝΗΝΟΣ για το Φ/Γ "ARCTIC REEFER"- 17 νεκροί, ισχυριζόμενοι ότι δεν είναι πλοιοκτήτες των πλοίων, αλλά απλοί διαχειριστές!!!

Παρότι οι εγκληματικές πράξεις, έκδοση πλαστών πιστοποιητικών, μελέτες του πλοίου, ελληνικά πληρώματα έγιναν στον Πειραιά, οι εφοπλιστές - πλοιοκτήτες και η ιδιωτική εταιρία "ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΝΗΟΓΝΩΜΟΝΑΣ ΑΕ" κατέθεσαν ένσταση στο Εφετείο του Πειραιά στις 5/06/2001, κατά την έναρξη της δίκης για το ναυάγιο του πλοίου "IRON ANTONIS" με 24 αδικοχαμένους συναδέλφους μας, με το αιτιολογικό ότι δήθεν δεν έχουν αρμοδιότητα τα ελληνικά δικαστήρια για τη βύθιση του "IRON ANTONIS" στο Νότιο Ατλαντικό!!!

Αντί κυβέρνηση - ΥΕΝ - Υπουργείο Δικαιοσύνης να προβούν σε όλες τις ενέργειες για να τιμωρηθούν οι υπαίτιοι για τα ναυτικά εγκλήματα, με χαλκευμένες κατηγορίες και την επιβολή περιοριστικών όρων, οδηγούν στα δικαστήρια συνδικαλιστικά στελέχη του εργατικού συνεπούς συνδικαλιστικού κινήματος, δοκιμάζοντας στην πράξη το νέο κυβερνητικό τερατούργημα, τον "τρομονόμο".

Τα σωματεία ΠΕΜΕΝ - ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ καταγγέλλουν την τυχοδιωκτική δράση των ναυτιλιακών επιχειρήσεων που καλύπτονται από την αποικιοκρατική νομοθεσία, με αποτέλεσμα να χάνονται ανθρώπινες ζωές».

Τα σωματεία καλούν τους ναυτεργάτες και συνολικά το νησιωτικό πληθυσμό να εντείνουν τη δράση τους κόντρα στην εφοπλιστική ασυδοσία, προβάλλοντας ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο αιτημάτων που ξεκινά από τη δίκη των υπευθύνων για τα ναυτικά εγκλήματα, περνά σε μέτρα ασφάλειας της ναυσιπλοΐας, διασφάλισης των εργατικών δικαιωμάτων και καταλήγει σε λειτουργία της ακτοπλοΐας προς όφελος ναυτεργατών και νησιωτικού πληθυσμού.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Κλιμάκωση με νέα 48ωρη από τους ναυτεργάτες (2016-01-30 00:00:00.0)
Στις συμπληγάδες κυβέρνησης - εφοπλιστών (2009-04-02 00:00:00.0)
Κινδύνευσαν ναυτικοί (2006-12-28 00:00:00.0)
Να δικαστούν οι υπαίτιοι (2001-06-09 00:00:00.0)
Εργατικός - κοινωνικός έλεγχος στην ακτοπλοΐα (2000-10-15 00:00:00.0)
Συγκέντρωση καταδίκης σήμερα (2000-09-28 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ