Παρασκευή 29 Ιούνη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ
Απαιτούν νέα προνόμια

Νέες προκλήσεις από τους Ελληνες εφοπλιστές, οι οποίοι, παρά τα αστρονομικά κέρδη, αλλά και τα υπερπρονόμιά τους, αξιώνουν τώρα άμεση «ελευθεριότητα» στη σύνθεση των πληρωμάτων, νέες φορολογικές ελαφρύνσεις, οικονομική ενίσχυση μέσω του Χρηματιστηρίου και πάει λέγοντας, στο όνομα της «ανταγωνιστικότητας». Οι νέες αξιώσεις τους διατυπώθηκαν χτες, στη συνέντευξη Τύπου του προέδρου της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) Γιάννη Λύρα. Ο πρόεδρος των εφοπλιστών, προκειμένου να προσφέρει άλλοθι στην κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ για τη λήψη νέων αντιναυτεργατικών μέτρων, επανέλαβε και τη γνωστή εκβιαστική απειλή, ότι θα ενταθεί η διαροοή πλοίων από την ελληνική σημαία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε, το 2000 οι ελληνικές παραγγελίες νεότευκτων πλοίων ανήλθαν στο 14% του συνολικού αριθμού παραγγελιών πλοίων παγκοσμίως και στο 21% από πλευράς χωρητικότητας «και ισοδυναμούν - όπως ανέφερε - με δύο εθνικούς προϋπολογισμούς»! Ακόμα, ανέφερε ότι «οι καθαρές συναλλαγματικές εισπράξεις από το ναυτιλιακό τομέα, σημείωσαν μεγάλη αύξηση σε 4.182 εκατ. ευρώ το 2000, από 2.606 εκατ. το 1999». Ομως, παρά την τεράστια συσσώρευση πλούτου, ο Γ. Λύρας απαίτησε από την κυβέρνηση την άμεση λήψη νέων μέτρων για τη διατήρηση και βελτίωση της «ανταγωνιστικότητας» του ελληνικού πλοίου. Ζήτησε συγκεκριμένα να υιοθετηθούν μέτρα για την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού νηολογίου, «σύμφωνα με τις προτάσεις που υπέβαλε η ΕΕΕ και τις κατευθυντήριες οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ενωσης του 1997» και για να γίνει πιο σαφής ανέφερε ως παράδειγμα προς μίμηση τις «καινοτομίες - όπως είπε - στη Νορβηγία», η οποία, ακολουθώντας τις κατευθυντήριες κοινοτικές οδηγίες, τώρα πληρώνει και από πάνω τους Νορβηγούς εφοπλιστές για να ναυτολογήσουν Νορβηγό ναυτεργάτη!

Το ίδιο προκλητικός ήταν ο εφοπλιστής και σε ό,τι αφορά την υπόθεση των ναυτικών ατυχημάτων και της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Αποφάνθηκε ότι το 80% των ναυτικών ατυχημάτων οφείλεται «σε ανθρώπινο λάθος», ρίχνοντας το φταίξιμο στα πληρώματα των πλοίων. Ισχυρίστηκε ακόμα ότι μόνο το 12% της θαλάσσιας ρύπανσης οφείλεται στα πλοία. Καταφέρθηκε εναντίον και αυτών των «μισερών» προτάσεων της Ευρωπαϊκής Ενωσης - για τον κατευνασμό της κοινής γνώμης μετά το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου «ERIKA» - οι οποίες αφορούν την απόσυρση των παλιών δεξαμενοπλοίων.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
«Ελεύθερο» σε δεξαμενόπλοια ακόμα και άνω των 40 ετών! (2019-01-19 00:00:00.0)
ΑΤΙΤΛΟ (2013-02-09 00:00:00.0)
ΑΤΙΤΛΟ (2013-02-09 00:00:00.0)
Μέτρα αφελληνισμού της ναυτιλίας (2000-07-14 00:00:00.0)
Οι εφοπλιστές επανέρχονται δριμύτεροι (1999-07-13 00:00:00.0)
Ρέει το χρήμα (1996-11-06 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ