Πέμπτη 12 Ιούλη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΑΘΗΝΑΣ
Υπογειοποίηση της Κηφισίας αντί για ανισόπεδους κόμβους

«Δεν μπορούμε να τεμαχίσουμε και να σαλαμοποιήσουμε τα προβλήματα που απασχολούν το λεκανοπέδιο της Αττικής. Ας δούμε, λοιπόν, όλα τα προτεινόμενα έργα (σσ: συγκοινωνιακά, περιβαλλοντικά κλπ) στην προοπτική της επόμενης μέρας των Ολυμπιακών Αγώνων. Αλλωστε αν την επόμενη των ΟΑ οι χρήσεις που θα συνεχιστούν θα καλύπτουν άλλες ανάγκες, κάποιους δεν τους ενδιαφέρει καθόλου. Ας βάλουμε κάποιο φρένο, ελαχιστοποιώντας τις καταστροφές και δίνοντας ιδιαίτερο βάρος στα μέσα μαζικής μεταφοράς και σταθερής τροχιάς. Μόνο έτσι σώζεται η Αθήνα».

Τα παραπάνω επισήμανε ο επικεφαλής της Νομαρχιακής Αγωνιστικής Συνεργασίας Σπύρος Χαλβατζής, στο προχθεσινό Νομαρχιακό Συμβούλιο Αθήνας, κατά τη συζήτηση της πρότασης των Δήμων Χαλανδρίου, Ν. Ψυχικού, Ψυχικού και Φιλοθέης για υπογειοποίηση της Λ. Κηφισίας αντί της κατασκευής των τριών ανισόπεδων κόμβων (Φάρος Ψυχικού, Αγ. Βαρβάρα και διασταύρωση Φιλοθέης) που έχει αποφασίσει το ΥΠΕΧΩΔΕ.

Σύμφωνα με τους δήμους, η πρόταση για υπογειοποίηση - που ενσωματώνει στην κατασκευή της και την υποδομή της γραμμής ΜΕΤΡΟ - έχει πολύ μικρότερο κόστος (κατά 70%) από την πρόταση του ΥΠΕΧΩΔΕ. Παράλληλα, η τεχνική λύση της σήραγγας δεν έχει αρνητικές επιπτώσεις στο αστικό και το φυσικό περιβάλλον, όπως η λύση των τριών κόμβων. Τέλος, στην περίπτωση της πρότασης ΥΠΕΧΩΔΕ, δεν έχουν συνυπολογιστεί οι δαπάνες που απαιτούνται για τα απαραίτητα συνοδευτικά έργα για την αποκατάσταση των συνεπειών του έργου στις όμορες αστικές περιοχές και στο περιβάλλον.

Πάντως, είτε με υπογειοποίηση είτε με ανισόπεδους κόμβους δεν επιλύεται ουσιαστικά το κυκλοφοριακό και συγκοινωνιακό πρόβλημα, γιατί ωθείται η παραπέρα χρήση των Ι.Χ. Εκείνο που χρειάζεται - όπως σημείωσε ο Σπ. Χαλβατζής - είναι η ανάπτυξη των μέσων μαζικής μεταφοράς και ιδιαίτερα των μέσων σταθερής τροχιάς.

Η ΝΑΣ υποστήριξε την πρόταση των τεσσάρων Δήμων, η οποία έγινε ομόφωνα δεκτή από το Νομαρχιακό Συμβούλιο.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Νέοι οδικοί άξονες με πανάκριβα διόδια (2008-06-03 00:00:00.0)
ΑΤΙΤΛΟ (2008-01-18 00:00:00.0)
«Κλειστές διαδικασίες» για ολυμπιακά οδικά έργα (2002-01-16 00:00:00.0)
Το ΣτΕ εγκρίνει τους ανισόπεδους κόμβους (2001-12-18 00:00:00.0)
ΑΤΙΤΛΟ (1999-04-23 00:00:00.0)
"Γιοφύρι της Αρτας" το μετρό Θεσσαλονίκης (1996-12-17 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ