Πέμπτη 5 Οχτώβρη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΥΡ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Νέες παράτες στο Μετρό που πήρε νέα παράταση για το τέλος του 2024!

Και παράδοση της λειτουργίας και της συντήρησής του στα επιχειρηματικά συμφέροντα

MotionTeam

Από τελική ευθεία σε τελική ευθεία, φτάσαμε στο 2023 και το Μετρό ακόμα δεν φάνηκε στη Θεσσαλονίκη. Και ούτε θα φανεί σύντομα, αφού η έναρξη της λειτουργίας του παραπέμφθηκε για το τέλος του 2024 και βλέπουμε, όπως επιβεβαιώθηκε για άλλη μια φορά χτες, παρά τις τυμπανοκρουσίες και τις κυβερνητικές παράτες που στήθηκαν στον σταθμό του Μετρό στην Αγίας Σοφίας.

Εκεί υπογράφηκε χτες, παρουσία του πρωθυπουργού Κυρ. Μητσοτάκη, η σύμβαση για τη διαχείριση, συντήρηση και λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης, μέσω ΣΔΙΤ, με την ανάδοχο κοινοπραξία «Thema Α.Ε.».

Υπογράφηκε δηλαδή και επίσημα η παράδοση της λειτουργίας και της συντήρησής του στα επιχειρηματικά συμφέροντα, προέκταση της πολιτικής που ακολούθησαν όλες οι κυβερνήσεις ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ στις μεταφορές και ο λαός μας έχει πληρώσει πολύ ακριβά, όπως με το έγκλημα στα Τέμπη, ενώ παράλληλα προδιαγράφει ότι οι Θεσσαλονικείς δεν θα μπορέσουν να απολαύσουν φθηνές υπηρεσίες στο Μετρό, όταν ολοκληρωθεί.

Ο Κυρ. Μητσοτάκης χαρακτήρισε «τολμηρή απόφαση» την επιλογή να χρησιμοποιηθεί «ιδιωτική τεχνογνωσία, η καλύτερη σε ευρωπαϊκό επίπεδο» για να εξασφαλιστεί η «απρόσκοπτη, ασφαλή λειτουργία» αυτού «του σημαντικότατου έργου υποδομής» και πανηγύρισε ότι με τη σύμβαση ύψους 250 εκατ. ευρώ, που έχει διάρκεια 11 χρόνων, «εξασφαλίζεται ταυτόχρονα και η συντήρηση του έργου». Επιλέγοντας να κρύψει τις ευθύνες της κυβέρνησής του και των προηγούμενων για τα εγκλήματα που πληρώνει με τη ζωή και τις περιουσίες του ο λαός μας, είπε ότι «δεν το λέω αυτό τυχαία, καθώς πρόσφατα γεγονότα επανέφεραν στη μνήμη μας αμαρτίες του παρελθόντος, όπου δεν γνωρίζαμε ουσιαστικά ποιος ήταν ο υπόλογος για τη συντήρηση σημαντικών έργων υποδομής, τα οποία πληρώθηκαν από τους Ελληνες φορολογούμενους στο παρελθόν. Αυτό αλλάζει, με τη σύμβαση την οποία υπογράφουμε».

Το επόμενο διάστημα θα ξεκινήσει η δοκιμαστική λειτουργία του Μετρό, η οποία θα διαρκέσει 14 μήνες και στη συνέχεια θα τεθεί σε λειτουργία για το επιβατικό κοινό. Την επόμενη βδομάδα θα περάσει από τη Βουλή η μεταβίβαση της αρμοδιότητας του σταθμού μετεπιβίβασης από τον ΟΣΕΘ στην «Ελληνικό Μετρό», ενώ θα ξεκινήσει και ο διαγωνισμός για το ενιαίο εισιτήριο.

Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε και στο fly over, οι εργασίες για την κατασκευή του οποίου αναμένεται να ξεκινήσουν τον ερχόμενο μήνα. Με δεδομένα τα τεράστια κυκλοφοριακά προβλήματα που θα προκύψουν, κάλεσε τους πολίτες σε μια «σύμπραξη» και ζήτησε κατανόηση για τις επιπτώσεις, για όσο διάστημα διαρκέσει η κατασκευή του. Μια «σύμπραξη» που αναμένεται να φέρει ένταση της προστιματικής πολιτικής, περιορισμούς κ.ά.

Στη συνέχεια ο Κυρ. Μητσοτάκης βγήκε από τον χώρο της εκδήλωσης και περιηγήθηκε στην ανακαινισμένη πλατεία Μακεδονομάχων, πάνω απ' τον σταθμό του μετρό Αγίας Σοφίας, όπου ένα μεγάλο μέρος της παιδικής χαράς που υπήρχε και το υπόλοιπο πάρκο που είχε απομείνει, παραδόθηκε στο τσιμέντο, στερώντας ωφέλιμο ζωτικό χώρο από τα παιδιά, τη νέα γενιά.

Στη διάρκεια της παρουσίας του στη Θεσσαλονίκη ο Κυρ. Μητσοτάκης επισκέφθηκε τους χώρους του πρώην Κεραμοποιείου Αλλατίνη, όπου παρουσιάστηκε το σχέδιο ανάπλασης και επιχειρηματικής αξιοποίησης των βιομηχανικών εγκαταστάσεων και των αδόμητων χώρων, στη νοτιοανατολική πλευρά της Θεσσαλονίκης, σε μια έκταση 80 στρεμμάτων, όπου αναμένεται να σηκωθεί και ένας ουρανοξύστης 100 μέτρων. Ο Κυρ. Μητσοτάκης μίλησε για «επένδυση - πιλότο για το πώς αντιλαμβανόμαστε και εκτός Θεσσαλονίκης την αξιοποίηση μεγάλων τέτοιων χώρων δίνοντας περισσότερες δυνατότητες για δόμηση καθ' ύψος».

Επίσης παραβρέθηκε σε εκδήλωση εταιρείας για την παρουσίαση της αστικής ανάπλασης των πρώην εγκαταστάσεων της ζυθοποιίας ΦΙΞ, στο παλιό λιμάνι της Θεσσαλονίκης.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ