Σάββατο 8 Ιούνη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΑΓΙΟ «ΔΥΣΤΟΣ»
Προσπαθούν να δικάσουν τους νεκρούς!

Πεντέμισι χρόνια μετά, οι δικηγόροι της εταιρίας προκαλούν μέσα στο ίδιο το δικαστήριο

Στο βωμό του κέρδους της πολυεθνικής τσιμεντοβιομηχανίας ΑΓΕΤ - ΗΡΑΚΛΗΣ, θυσιάστηκαν οι ζωές 20 ανθρώπων, ανάμεσά τους και ενός 10χρονου παιδιού, τους οποίους «κατάπιε» το σάπιο «μέχρι το κόκαλο» τσιμεντοφόρο πλοίο «ΔΥΣΤΟΣ», στις 28 Δεκέμβρη 1996, ανοιχτά της Κύμης. Συγκλονιστικά στοιχεία για την ...πολιτική της πολυεθνικής εταιρίας, αλλά και της θυγατρικής της ΑΝΕ, πλοιοκτήτριας του «ΔΥΣΤΟΣ», απέναντι στην ανθρώπινη ζωή, κατέθεσε χτες ο πρώην γενικός διευθυντής της ΑΝΕ, Π. Τσιντέας, στη δίκη για το ναυάγιο, που συνεχίζεται εδώ και μήνες στο τριμελές Εφετείο Πειραιά. Μια δίκη που διεξάγεται με άνισους όρους, καθώς από τη μια πλευρά της αίθουσας βρίσκονται οι δύο δικηγόροι των οικογενειών και από την άλλη μια στρατιά μεγαλοδικηγόρων, οι οποίοι με την ανοχή - στάση που έχει προκαλέσει αρκετά ερωτηματικά - των δικαστών της έδρας, και προσωπικά του προέδρου κ. Λεοντή, επιτίθενται και τρομοκρατούν μάρτυρες, γενικά αλωνίζουν μέσα στο δικαστήριο για να «βγάλουν λάδι» εφοπλιστές και τον «Ελληνικό Νηογνώμονα», ο οποίος εξέδιδε πιστοποιητικά αξιοπλοΐας στο σαπιοκάραβο.

Ενδεικτικά, χτες, ο δικηγόρος της υπεράσπισης Π. Καζής, μπροστά στους δικαστές, απείλησε τον μάρτυρα Στ. Καραΐσκο, πρώην ασυρματιστή του «ΔΥΣΤΟΣ», με κράτηση για ψευδορκία, επειδή ανέφερε ότι το πλοίο αυτό «ήταν το χειρότερο που έχω δει» και η φράση του αυτή δεν υπήρχε καταγραμμένη στην πρώτη του κατάθεση. Ο μάρτυρας «ενόχλησε» ακόμα, επειδή κατέθεσε ότι η κατάσταση του πλοίου τού προκαλούσε φόβο και γι' αυτό ξεμπάρκαρε στις 12 Δεκέμβρη 1996, λίγες, δηλαδή, μέρες πριν το ναυάγιο.

Ο μάρτυρας Π. Τσιντέας, καταθέτοντας στο δικαστήριο συγκεκριμένα έγγραφα, αποκάλυψε ότι από το 1993 η εταιρία είχε ξεκινήσει πρόγραμμα περικοπών μέχρι και 40% σε βάρος της λειτουργίας και συντήρησης των πλοίων για να αυξήσει τα υπερκέρδη της. Ανέφερε ακόμα ότι ο πλοίαρχος έφυγε από τη Σκυροπούλα, όπου είχε απαγκιάσει λόγω κακοκαιρίας, επειδή πιέστηκε από την εταιρία, η οποία ήθελε το τσιμέντο να φτάσει στην ώρα του στη Δραπετσώνα. Ενώ ανέφερε ότι στο ναυάγιο συντέλεσαν τα προβλήματα που είχε το πλοίο στην ευστάθειά του, στις ηλεκτρογεννήτριές του και ότι πρέπει να κατέρρευσαν τα τοιχώματα των διπυθμένων του «τα οποία ήταν - όπως είπε - σε άθλια κατάσταση».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ενοχοι όλοι οι κατηγορούμενοι (2001-09-28 00:00:00.0)
Παραποίηση και λασπολογία (2001-09-25 00:00:00.0)
Αποκαλύπτεται το φονικό κύκλωμα (2001-06-22 00:00:00.0)
«Στη φόρα» το προδιαγεγραμμένο έγκλημα (2001-06-21 00:00:00.0)
Σαράντα τέσσερις αδικοχαμένοι ναυτεργάτες ζητούν δικαίωση (2001-06-14 00:00:00.0)
Νέα «βόμβα» από τη Δικαιοσύνη (2001-01-17 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ