Παρασκευή 10 Μάρτη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΛΑΙΩΝΑΣ
Ο σκουπιδοτενεκές του Λεκανοπεδίου

Από τις εργασίες της ημερίδας. Στο βήμα ο Σπ. Χαλβατζής
Από τις εργασίες της ημερίδας. Στο βήμα ο Σπ. Χαλβατζής
«Ο Ελαιώνας προορίζεται να γίνει ο σκουπιδοτενεκές του Λεκανοπεδίου, ενώ αποτελεί μια από τις τελευταίες ελπίδες για ανάσα ζωής στο πνιγηρό κλεινόν άστυ, τη μοναδική δυνατότητα για ουσιαστική περιβαλλοντική αναβάθμιση των ξεχασμένων από την πολιτεία δυτικών περιοχών».

Οταν ακόμα και ο υποστηριζόμενος από το κυβερνητικό κόμμα δήμαρχος Αιγάλεω φτάνει να αναφέρεται στον Ελαιώνα με φράσεις σαν την προαναφερόμενη, κατανοεί ο καθένας πως τα κυβερνητικά σχέδια είναι ακόμα χειρότερα. Και πράγματι είναι. Το αποδεικνύει η ίδια η κυβερνητική πρακτική σήμερα. Η καταστροφή δεν κρύβεται, δεν μπόρεσε να κρυφτεί ούτε στη διάρκεια ημερίδας, που οργάνωσαν ο Δήμος Αιγάλεω, ο Σύνδεσμος Οργάνωσης Διαχείρισης και Ανάπτυξης του Ελαιώνα (ΣΟΔΕΑ) και ο Αναπτυξιακός Σύνδεσμος Δυτικής Αθήνας με τίτλο «Ελαιώνας: Από τη θεωρία στην πράξη, 20 χρόνια μετά...».

Η συζήτηση στη διάρκεια της ημερίδας ήταν άκρως αποκαλυπτική όσον αφορά το μέλλον που σχεδιάζει η κυβέρνηση για τον Ελαιώνα, αφού ο υφυπουργός Μεταφορών Αντ. Μαντέλης ούτε καν λόγω προεκλογικής περιόδου δεν προσπάθησε να «θολώσει» τα νερά γύρω από τα σχέδια της κυβέρνησης. Ετσι, λοιπόν, με τον πλέον επίσημο τρόπο, υπερασπίστηκε τα έργα που ετοιμάζει η κυβέρνηση, τα οποία είναι ο Σταθμός Μετεπιβίβασης του Μετρό, ο Σταθμός Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων, το Κέντρο Μεταφορών Εμπορίου, η Επισκευαστική Ζώνη του Μετρό και ο Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων, παρουσιάζοντας βέβαια όλα αυτά ως μέτρα «ανάπτυξης» του Ελαιώνα.

Για τα παραπάνω «έργα ανάπτυξης», ο Γ. Μυστακόπουλος σημείωσε σχετικά με τις επιπτώσεις στην περιοχή: Αύξηση της κυκλοφορίας οχημάτων για τις ανάγκες των δραστηριοτήτων βιομηχανιών και βιοτεχνιών, που εγκαθίστανται κατά μήκος του Κηφισού, επιβάρυνση από τη λειτουργία του Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων, με τα 225 ημερησίως δρομολόγια στις ώρες αιχμής από 7 π.μ. - 11 π.μ., μετακίνηση 3.500 νταλικών από το Πρακτορείο Μεταφορών επί της Κηφισού, ενώ μέχρι σήμερα διαχεόταν σε περισσότερους δρόμους (Π. Ράλλη, Ορφέως, Λ. Αθηνών, Κηφισού) και τα 2.000 ΙΧ αυτοκίνητα των εργαζομένων εκεί, 400 αναχωρήσεις και άλλες τόσες αφίξεις από και προς όλη την Ελλάδα των λεωφορείων του Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων.

Ταυτόχρονα, ο Παν. Μπιτούνης, πρόεδρος του Αναπτυξιακού Συνδέσμου Δυτικής Αθήνας, τόνιζε, όπως και το σύνολο των συμμετασχόντων στην ημερίδα, ότι: «Ο Ελαιώνας είναι ένας από τους ελάχιστους μεγάλους χώρους, που δεν έχει "αξιοποιηθεί" ακόμα από την "ιδιωτική πρωτοβουλία". Αποτελεί, δηλαδή, μία δυνατότητα οικολογικής και οικονομικής ανάπτυξης για την περιοχή, που δεν πρέπει να χαθεί», ενώ υπογράμμισε ακόμη: «Καταλαβαίνουμε ότι κάπου πρέπει να γίνουν όλα αυτά τα πράγματα. Δε θα ανοίξω τώρα τη συζήτηση, γιατί σώνει και καλά πρέπει όλα να γίνονται δυτικά και τίποτα βόρεια ή νότια. Αλλά δεν μπορούμε να καταλάβουμε, γιατί, μετά την Επισκευαστική Βάση του ΜΕΤΡΟ, το Σταθμό Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων, θα πρέπει να υποδεχτούμε και το σταθμό όλων των υπεραστικών λεωφορείων».

Ο Π. Βακαλόπουλος, επίτιμος πρόεδρος του ΣΟΔΑΕ και δημοτικός σύμβουλος Ταύρου, τόνισε στην παρέμβασή του ότι το μεγαλύτερο βάρος για τη σωτηρία του Ελαιώνα πέφτει στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, ξεκαθαρίζοντας, ταυτόχρονα, ότι αποτελεί καθαρά ζήτημα αγωνιστικής διεκδίκησης. Αναφερόμενος στην ομιλία του υπουργού Μεταφορών, είπε: «Θα 'λεγε κανείς ότι ο υπουργός αναφέρεται σε κάποια ιδεατή χώρα, όπου όλα είναι πολιτισμός. Προσπαθεί να μας πείσει ότι ο σταθμός του ΜΕΤΡΟ δε θα επηρεάσει το περιβάλλον, επειδή θα είναι υψηλής αισθητικής κτίριο. Ποιος κοροϊδεύει ποιον;».

Μιλώντας στο «Ρ», σχετικά με τα συμπεράσματα της προχτεσινής ημερίδας, ο Π. Βακαλόπουλος υπογράμμισε ότι «η κυβέρνηση βγήκε για άλλη μια φορά εκτεθειμένη, λόγω της ασυνέπειάς της στο ζήτημα του Ελαιώνα. Αυτό φάνηκε από το σύνολο των ομιλητών, οι οποίοι επισήμαναν και τις ευθύνες του αρμόδιου υπουργού Κ. Λαλιώτη, τόσο για την καθυστέρηση πραγμάτωσης δικών του εξαγγελιών, όσο και για τη μη αποδοχή των προτάσεων της ΤΑ».

Στην προχτεσινή ημερίδα συμμετείχαν πολλοί ακόμα εκπρόσωποι της ΤΑ, επιστημονικών φορέων και κομμάτων.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Οχι στη μεταφορά σταθμού μεταφόρτωσης απορριμμάτων κοντά σε κατοικίες και σχολεία (2020-02-18 00:00:00.0)
Επιτυχία της απεργίας στις συγκοινωνίες (2011-10-26 00:00:00.0)
Παραδίδεται σε επιχειρηματίες με ευθύνη ΝΔ - ΠΑΣΟΚ (2005-11-30 00:00:00.0)
ΑΤΙΤΛΟ (1998-05-12 00:00:00.0)
Προσφυγή για το σταθμό απορριμμάτων (1998-04-11 00:00:00.0)
Εγκλημα η παράταση της εκκρεμότητας (1996-04-07 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ