Παρασκευή 20 Ιούνη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΗΓΕΣΙΑ ΤΗΣ ΟΣΠΑ
Συναινεί στη συρρίκνωση και το ξεπούλημα της «Ολυμπιακής»

Την τακτική της συναίνεσης και της υποταγής επέλεξε για μια ακόμα φορά η πλειοψηφία της ηγεσίας της Ομοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ), την ώρα που η κυβέρνηση προχωρά ακάθεκτη στη συρρίκνωση και το ξεπούλημα του ομίλου εταιριών της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ).

Στο έκτακτο συνέδριο της Ομοσπονδίας, η πλειοψηφία της ΟΣΠΑ (ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ) απέρριψε την πρόταση της Ενωτικής Συνδικαλιστικής Κίνησης (ΕΣΚ) για οργάνωση του αγώνα των εργαζομένων για να διεκδικήσουν δημόσια ΟΑ, επιλέγοντας την τακτική του «κοινωνικού διαλόγου»!

Συγκεκριμένα η πρόταση της ΕΣΚ περιλάμβανε: Την κήρυξη 24ωρης απεργιακής κινητοποίησης τη μέρα συνάντησης της ΟΣΠΑ με τον υπουργό Μεταφορών - Επικοινωνιών Χρ. Βερελή. Σύγκληση γενικών συνελεύσεων των πρωτοβάθμιων σωματείων για την ενημέρωση και τον προγραμματισμό των αγώνων των εργαζομένων. Προγραμματισμό συγκεντρώσεων στους χώρους δουλιάς, καθώς και μια σειρά άλλες αγωνιστικές δραστηριότητες. Σκοπός όλων αυτών των κινητοποιήσεων είναι η διεκδίκηση δημόσιας ΟΑ 100%, με επαναφορά όλων των δραστηριοτήτων που έχουν ιδιωτικοποιηθεί, επιδότηση του κοινωνικού της ρόλου, απαλλαγή από τα ιδιωτικά συμφέροντα που την απομυζούν και ένταξή της σε ένα Ενιαίο Δημόσιο Φορέα Μεταφορών. Ακόμα, κατάργηση των ασφαλιστικών εισφορών για τους εργαζόμενους με ταυτόχρονη κρατική ενίσχυση των ασφαλιστικών ταμείων και αύξηση της εργοδοτικής εισφοράς, συλλογική σύμβαση εργασίας για το 2003 που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των εργαζομένων, μονιμοποίηση των εποχικών και ένταξή τους στα κλαδικά σωματεία με πλήρη δικαιώματα. Τέλος κατάργηση αντεργατικών διατάξεων και επέκταση του νόμου 1759 σε όλους τους εργαζόμενους της ΟΑ.

Στον αντίποδα η πλειοψηφία της ΟΣΠΑ προέκρινε ένα ψήφισμα που όχι μόνο οδηγεί στον «κοινωνικό διάλογο», αλλά και αποδέχεται τις κυβερνητικές επιλογές όπως τις «εθελούσιες εξόδους» των εργαζομένων.

Σημειώνεται ότι το κυβερνητικό σχέδιο για την ΟΑ, προβλέπει τη σύσταση μιας μικρής εταιρίας πτητικού έργου, με μικρό στόλο και λίγους εργαζόμενους. Η εταιρία αυτή, που θα προκύψει από την ενοποίηση της ΟΑ, της «Ολυμπιακής Αεροπλοΐας» και των «Μακεδονικών Αερογραμμών», θα ξεπουληθεί στους ιδιώτες, μαζί με τις άλλες κερδοφόρες δραστηριότητες του ομίλου (επίγεια εξυπηρέτηση αεροσκαφών, Τεχνική Διεύθυνση κλπ.).


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ