Σάββατο 13 Δεκέμβρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ
Η «Ελευθεροτυπία», ο Πάνας...

Γρηγοριάδης Κώστας

Ευκαιρία βρήκε ο αστικός Τύπος για να υπερασπίσει, στην πραγματικότητα, όχι την ελευθερία της έκφρασης - στην προκειμένη περίπτωση της καλλιτεχνικής - αλλά την αισθητική της τάξης την οποία εκφράζει. Αναφερόμαστε στο σάλο που έχει ξεσπάσει με την έκθεση «Outlook» στα πλαίσια της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας, που με ευθύνη της κυβέρνησης χρυσοπληρώνει ο ελληνικός λαός. Η αισθητική λοιπόν αυτή, της κυρίαρχης τάξης που λανσάρει η κυβέρνηση, ακολουθεί «κατά πόδας» τον κυνισμό και την παρακμή του καπιταλισμού στο ιμπεριαλιστικό στάδιο του σαπίσματός του. Στοιχεία που συμπαρασύρουν, τελικά, στον «πάτο» - κλείνοντας έτσι και τον φυσιολογικό ιστορικό τους κύκλο - ό,τι προοδευτικό σε επίπεδο εποικοδομήματος επέφεραν οι αστικές επαναστάσεις των προηγούμενων αιώνων.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το χτεσινό πρωτοσέλιδο της «Ελευθεροτυπίας», το οποίο παραθέτει τρεις φωτογραφίες από αριστουργήματα της αρχαίας γλυπτικής τέχνης υπό τον «ηχηρό» τίτλο «Ασεμνα - Γκρεμίστε τα!». Φαινομενικά, ο τίτλος απευθύνεται στον σκοταδισμό του θρησκευτικού φανατισμού και των άλλων, φασιστικού τύπου, εκφάνσεων - στις οποίες όμως ενέδωσε η κυβέρνηση - ωστόσο τα πράγματα δεν είναι καθόλου «αθώα». Διότι αν ιδωθεί ως σύνολο το παραπάνω πρωτοσέλιδο με το σχετικό ρεπορτάζ της εφημερίδας, προκύπτει μία έμμεση πλην όμως σαφέστατη σύγκριση μεταξύ των παραπάνω γλυπτών, όχι μόνο με τα γνωστά έργα της έκθεσης, αλλά με την έκθεση «Outlook» εν γένει!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ