Πέμπτη 27 Γενάρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΓΟΡΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΙΩΝ
Κυβερνητική παρέμβαση στην αναδιανομή

Με τη μέθοδο της «εξυγίανσης» το νέο ξεκαθάρισμα της αγοράς

Με κλείσιμο απειλεί το υπουργείο Ανάπτυξης όσες ασφαλιστικές εταιρίες δε συμμορφωθούν με το γράμμα του νόμου όσον αφορά τα λεγόμενα «τεχνικά αποθέματα» και τα «περιθώρια φερεγγυότητας», που καθορίζει η ισχύουσα νομοθεσία, προκειμένου να εξασφαλίσουν το «πιστοποιητικό φερεγγυότητας» για να συνεχίσουν απρόσκοπτα τη λειτουργία τους. Αυτό ανακοίνωσε χτες ο υφυπουργός Ανάπτυξης Γ. Παπαθανασίου, σύμφωνα με τον οποίο ολοκληρώθηκαν οι έλεγχοι που διενεργήθηκαν στις 49 εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του αυτοκινήτου. Είναι, βέβαια, φανερό ότι οι έλεγχοι, για τους οποίους με στόμφο ο υφυπουργός φρόντισε να επισημάνει ότι εντάσσονται στο πλαίσιο της κυβερνητικής αυστηρότητας για τη διασφάλιση της εφαρμογής των νόμων (σε αντίθεση με την προηγούμενη κυβέρνηση που, σύμφωνα με τα λεγόμενά του, έδειχνε ανοχή στην ανομία), δεν έχουν καμία σχέση με την καταλήστευση των ασφαλισμένων. Τα τερτίπια, δηλαδή, των εταιριών με τα οποία διαμορφώνονται τα δυσθεώρητα ασφάλιστρα και οι υπέρογκες κάθε φορά αυξήσεις, που άλλοτε έχουν να κάνουν με την αλλαγή του συστήματος bonus - malus, άλλοτε με τα «καπέλα» στα συμβόλαια ή την αύξηση των κατώτατων ορίων υποχρεωτικής κάλυψης. Ολα αυτά παραμένουν στο απυρόβλητο της κυβερνητικής πολιτικής και θεωρούνται «νόμιμα» στο βαθμό που εντάσσονται στο πλαίσιο της «ελεύθερης αγοράς».

Είναι ολοφάνερο ότι η αυστηρότητα της κυβέρνησης εξαντλείται στα όρια που αξιώνουν οι μεγάλες εταιρίες του κλάδου, δηλαδή στα οικονομικά στοιχεία των εταιριών, που στο διά ταύτα καμία σχέση δεν έχουν με την προστασία του εισοδήματος των ασφαλισμένων, αλλά περισσότερο με την ανακατανομή της πίτας της ασφαλιστικής αγοράς υπέρ μιας χούφτας μεγαθηρίων του κλάδου. Αυτό, άλλωστε, εξασφάλισε ήδη σε πρώτη φάση και η προηγούμενη κυβέρνηση και μέσα από τις κατά καιρούς ρυθμίσεις και αποφάσεις που παίρνονταν με πρόσχημα πάντα την «εξυγίανση» της αγοράς. Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ στις αρχές της δεκαετίας του '90 δραστηριοποιούνταν περισσότερες από 100 εταιρίες στον κλάδο της ασφάλισης του αυτοκινήτου, σήμερα συγκεντρώνεται σε μόλις 49 επιχειρήσεις.

Σύμφωνα με τον Γ. Παπαθανασίου, από τους ελέγχους προέκυψε ότι το συνολικό ποσό που θα πρέπει να καταβληθεί από τις εταιρίες προκειμένου να λάβουν πιστοποιητικά φερεγγυότητας ανέρχεται σε 133 εκατ. ευρώ. Πέρα από αυτά σε αρκετές εταιρίες τα ίδια κεφάλαια ξεπερνούν οριακά τα αναγκαία και θα πρέπει να προχωρήσουν σε αύξηση του μετοχικού τους κεφαλαίου μέσα στη χρήση του 2005. Μέχρι τις 18 Φλεβάρη το υπουργείο δίνει περιθώριο να καταβληθούν από τις εταιρίες που, όπως προέκυψε από τους ελέγχους, οφείλουν να το κάνουν, τα ποσά που υπολείπονται για την κάλυψη των περιθωρίων φερεγγυότητας, ενώ θα ανακοινωθούν και τα ονόματα τόσο εκείνων που πήραν πιστοποιητικό όσο και εκείνων που δεν κάλυψαν τα περιθώρια. Οσες εταιρίες δεν ανταποκριθούν είτε θα τους αφαιρεθεί η άδεια λειτουργίας, είτε θα ενταχθούν σε «πρόγραμμα εξυγίανσης» για την καταβολή των απαιτούμενων ποσών μέχρι τις 30 Ιούνη.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ