Παρασκευή 22 Ιούλη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΖΩΝΗ
Παραμονεύει ο θάνατος

Ερώτηση βουλευτών του ΚΚΕ με αφορμή πρόσφατα συμβάντα και κατάθεση συγκεκριμένων προτάσεων για την ασφάλεια της εργασίας στη Ζώνη

Τους καθημερινούς κινδύνους που παραμονεύουν για τους εργαζόμενους στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος και το γεγονός ότι ήδη πολλοί από αυτούς έχουν θυσιαστεί στο βωμό της εργοδοτικής ασυδοσίας και της αδιαφορίας των κυβερνήσεων να επιβάλουν ουσιαστικά μέτρα προστασίας της ανθρώπινης ζωής, καταγγέλλουν με Ερώτησή τους στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιάννης Πατσιλινάκος και Ελπίδα Παντελάκη. Στην Ερώτηση σημειώνουν:

«Από τύχη φαίνεται ότι γλίτωσαν οι εκατοντάδες εργάτες και ναυτεργάτες όταν στις 6/7/2005 εκδηλώθηκε μεγάλη πυρκαγιά σε αμπάρι του φορτηγού πλοίου "IRENE M" με σημαία Παναμά, το οποίο επισκευαζόταν στη μεγάλη πλωτή δεξαμενή της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης. Συγκεκριμένα, πήραν φωτιά εκατοντάδες δοχεία με μπογιά, καταλύτες, διαλύτες και άλλα άκρως εύφλεκτα και επικίνδυνα υλικά που μεταφέρθηκαν στο αμπάρι, ενώ την ίδια στιγμή που γινόταν η τοποθέτηση των υλικών αυτών, συνεργείο μεταλλεργατών εκτελούσε επισκευαστικές εργασίες με χρήση φλόγας. Ακριβώς δίπλα από το σημείο που ξέσπασε η φωτιά βρίσκονταν οι δεξαμενές καυσίμων του πλοίου, γεμάτες πετρέλαιο, ενώ πάνω σε αυτό εκείνη τη στιγμή υπήρχαν περισσότεροι από 200 άνθρωποι.

Ενα άλλο παρόμοιο συμβάν σημειώθηκε λίγους μήνες πριν, όταν σε έλεγχο που πραγματοποίησε η Μεικτή Επιτροπή Ελέγχου για την Υγιεινή και Ασφάλεια στο ναυπηγείο ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑ και στο Δ/Ξ "SEKAVIN", ιδιοκτησίας Βαρδινογιάννη, διαπιστώθηκε ότι γίνονταν εργασίες με χρήση φλόγας στις δεξαμενές φορτίου του πλοίου, χωρίς προηγουμένως να έχουν καθαριστεί τα υπολείμματα των πετρελαιοειδών. Ο κίνδυνος να τιναχτεί ολόκληρο το πλοίο στον αέρα ήταν άμεσος. Η αρμόδια εισαγγελέας της οποίας ζητήθηκε η συνδρομή, δήλωσε αδυναμία στο να οριστεί πραγματογνώμονας Χημικός Ναυτιλίας προκειμένου να επανελέγξει το πλοίο και το πιστοποιητικό "gas free" που επέτρεπε τη χρήση φλόγας σε δεξαμενές που δεν είχαν καθαριστεί.

Τα πιο πάνω περιστατικά είναι δύο μόνο παραδείγματα, που φανερώνουν τους καθημερινούς κινδύνους που παραμονεύουν για τους εργαζόμενους στη Ν/Ζώνη Περάματος. Πολλοί από αυτούς άλλωστε έχουν ήδη θυσιαστεί στο βωμό της εργοδοτικής ασυδοσίας και της αδιαφορίας των κυβερνήσεων να επιβάλουν ουσιαστικά μέτρα προστασίας της ανθρώπινης ζωής».

Οι αρμόδιοι υπουργοί ερωτώνται από τους βουλευτές του ΚΚΕ «αν είναι στις προθέσεις τους η υλοποίηση των παρακάτω μέτρων που όπως γνωρίζουν, αποτελούν δίκαια αιτήματα των σωματείων των εργαζομένων στη Ν/Ζώνη:

  • Θα δημιουργηθεί στα πλαίσια του ΥΕΝ μηχανισμός επανελέγχου "gas free";
  • Με ποιο τρόπο θα ελέγχονται οι Τεχνικοί Ασφαλείας πάνω στα πλοία, ώστε να μην αποτελούν διακοσμητικά στοιχεία, αλλά να παίζουν το ρόλο τους και να μην επιτρέπουν εργασίες εκεί που υπάρχει κίνδυνος;
  • Ποια συγκεκριμένα μέτρα θα παρθούν και πότε ώστε να σταματήσει το καθεστώς ατιμωρησίας σε αυτούς που θέτουν σε κίνδυνο τις ζωές των εργαζομένων;
  • Θα εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι από τις Μεικτές Επιτροπές, θα στελεχωθούν αυτές από Χημικούς Ναυτιλίας και θα ενισχυθούν με την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή;
  • Θα υπάρξει διενέργεια προληπτικών ελέγχων και πέραν του πρωινού εργάσιμου οκτάωρου;
  • Πέραν των πιο πάνω, ποια άλλα πρόσθετα μέτρα προτίθεται να λάβει η κυβέρνηση ώστε να ενισχυθεί η πρόληψη των ατυχημάτων και η προστασία της ζωής των εργαζομένων στη Ν/Ζώνη Περάματος;».

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ