Τρίτη 4 Ιούλη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Τεχνάσματα αποπροσανατολισμού

Σε εγκύκλιο καλούνται όλοι οι μαθητές που συμμετείχαν στις εισαγωγικές εξετάσεις, ανεξάρτητα από τη βαθμολογία τους, να συμπληρώσουν μηχανογραφικό δελτίο

Με στόχο να παρακάμψει τις αντιδράσεις που έχει προκαλέσει η βάση του 10 για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, σε συνδυασμό με το μεγάλο αριθμό μαθητών που έγραψε κάτω από τη βάση, το υπουργείο Παιδείας κατέφυγε σε εγκύκλιο με την οποία καλούνται όλοι οι μαθητές που συμμετείχαν στις εισαγωγικές εξετάσεις, ανεξάρτητα από τη βαθμολογία τους, να συμπληρώσουν μηχανογραφικό δελτίο.

Με την εγκύκλιο, με θέμα «Οδηγίες για το έργο των Επιτροπών συγκέντρωσης και ελέγχου δικαιολογητικών των αποφοίτων Ενιαίου Λυκείου υποψηφίων για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κατά το ακαδημαϊκό έτος 2006-2007», επιδιώκει να απαλύνει τη δυσφορία και την αγανάκτηση που έχει δημιουργήσει η πολιτική της, να σπείρει φρούδες ελπίδες, να αποπροσανατολίσει από το κύριο θέμα, δηλαδή τι Παιδεία έχει ανάγκη η νεολαία και ο λαός.

Η κυβέρνηση γνωρίζει πολύ καλά ότι οι εξετάσεις εισαγωγής είναι στην ουσία εξετάσεις κατάταξης και ελάχιστα σχετίζονται με το πραγματικό μορφωτικό επίπεδο των μαθητών, το οποίο αξιολογείται στις ενδοσχολικές και στις απολυτήριες εξετάσεις του Λυκείου. Είναι πασίγνωστο ότι ο βαθμός δυσκολίας των θεμάτων και η συνακόλουθη διακύμανση των βάσεων δεν είναι παρά η στρόφιγγα που ανοίγει και κλείνει ρυθμίζοντας κάθε φορά την κοινωνική επιλογή και την ταξινόμηση των μαθητών στα διάφορα τμήματα και σχολές των ΑΕΙ - ΤΕΙ.

Η βάση του 10 είναι ένα εφεύρημα που χρησιμοποιεί η κυβέρνηση για να εμφανίζεται υπέρμαχος της «αξιοκρατίας» και της «ποιότητας», την οποία με όλα τα μέτρα της ολοένα υποβαθμίζει. Στην πραγματικότητα αυτό που επιδιώκει είναι να οδηγήσει ακόμη περισσότερους και κυρίως φτωχότερους μαθητές στα ιδιωτικά ΙΕΚ, στα ψευτοκολέγια ή στην εργασιακή περιπλάνηση με παράλληλη κατάργηση τμημάτων και ιδρυμάτων «μικρής ζήτησης», σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ. Τόσο η τακτική της σημερινής κυβέρνησης με τη βάση του 10, όσο και της προηγούμενης κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, για προσωρινή απορρόφηση των μαθητών σε τμήματα και σχολές χωρίς επιστημονικό και επαγγελματικό αντίκρισμα, είναι απάτη. Στο πρόβλημα των χιλιάδων νέων, παιδιών κυρίως των φτωχότερων λαϊκών στρωμάτων που κάθε χρόνο απορρίπτονται, δε χωρούν επιδιορθώσεις και μερεμετίσματα.

Αναδεικνύεται για ακόμα μια φορά ότι η απάντηση μπορεί να είναι μόνο μια: Λήψη μέτρων που θα εξασφαλίζουν ουσιαστική μόρφωση και δουλιά με δικαιώματα για όλη τη νεολαία, σύμφωνα με το παρακάτω πλαίσιο στόχων πάλης:

- Καθιέρωση Ενιαίου Δωδεκάχρονου Βασικού Σχολείου ώστε να αποκτούν όλοι ανεξαίρετα οι νέοι ένα υψηλό επίπεδο γενικής μόρφωσης, απαραίτητο υπόβαθρο για οποιαδήποτε μετέπειτα επιλογή ζωής.

- Κατάργηση των αδιαβάθμητων και ιδιωτικοποιημένων ΙΕΚ, ΚΕΚ και δημιουργία δημόσιων μεταλυκειακών επαγγελματικών σχολών μέσα στο εκπαιδευτικό σύστημα.

- Αναδιαμόρφωση μιας πραγματικά Ενιαίας Ανώτατης Εκπαίδευσης, αποκλειστικά δημόσιας και δωρεάν, που θα παρέχει πλήρη επιστημονική και επαγγελματική επάρκεια στους αποφοίτους της. Απόσυρση του νόμου - πλαισίου. Καμία αναθεώρηση στο άρθρο 16 του Συντάγματος. Κατάργηση των Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών.

- Εξασφάλιση σταθερής εργασίας για όλους με πενθήμερο, 7ωρο, 35ωρο.

  • Την Πέμπτη συνέρχονται έκτακτα οι Πρυτάνεις των Πανεπιστημίων για να συζητήσουν τις προτάσεις τους σχετικά με το προσχέδιο για το νέο νόμο - πλαίσιο που δημοσιοποίησε το υπουργείο Παιδείας. Να θυμίσουμε ότι οι Πρυτάνεις έχουν ήδη καταθέσει τις προτάσεις τους στο υπουργείο Παιδείας και πολλές από αυτές έχουν περιληφθεί και στο προσχέδιο για το νέο νόμο.

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ