Τρίτη 15 Απρίλη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
24ΩΡΗ ΠΑΝΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΗΜΕΡΑ
Αγωνιστική απάντηση στα κυβερνητικά σχέδια

Το ΚΚΕ, με Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή, ζητά από την κυβέρνηση να πάρει συγκεκριμένα μέτρα για την ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων των εργαζομένων στον ΟΣΕ

Το δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα των ελληνικών σιδηροδρόμων, που υποθηκεύει με κάθε τρόπο η κυβέρνηση, εφαρμόζοντας με... ευλάβεια τις οδηγίες των Βρυξελλών, υπερασπίζονται, πρώτα απ' όλα, οι χιλιάδες εργαζόμενοι στον ΟΣΕ, με τη σημερινή τους 24ωρη πανελλαδική απεργία.

Την απεργία, που έχει προειδοποιητικό χαρακτήρα, κήρυξε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), με κεντρικό αίτημα να αποσυρθεί η νέα οικονομική συμφωνία δημοσίου - ΟΣΕ, που έχει έτοιμη η κυβέρνηση, αφού όσα διαλαμβάνει οδηγούν τον Οργανισμό σε συρρίκνωση και μαρασμό, ενώ σε καμιά περίπτωση δε διασφαλίζουν τον κοινωνικό και δημόσιο χαρακτήρα του. Κι αυτό, γιατί σύμφωνα με τη 10ετή οικονομική συμφωνία που προωθεί η κυβέρνηση, διακόπτεται κάθε κρατική επιχορήγηση στο εμπορευματικό έργο του ΟΣΕ, ενώ διατηρείται μόνο για πέντε χρόνια η επιχορήγηση στις επιβατικές μεταφορές. Επίσης, η νέα οικονομική συμφωνία προβλέπει την κατάργηση των λεωφορειακών γραμμών εξωτερικού, που είναι από τις πλέον κερδοφόρες δραστηριότητες του ΟΣΕ, και τη διατήρηση μόνο των λεωφορειακών γραμμών εσωτερικού, που είναι κάθετες προς το σιδηροδρομικό δίκτυο. Το νέο καθεστώς, που επιβάλλει η κυβέρνηση στη λειτουργία του ΟΣΕ, είναι πλήρως εναρμονισμένο με την Οδηγία 91/440 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, με κεντρική κατεύθυνση τον τεμαχισμό του ΟΣΕ, με το διαχωρισμό της υποδομής από την εκμετάλλευση και την είσοδο ιδιωτών στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Σύμφωνα με την Οδηγία αυτή, που ισχύει με Προεδρικό Διάταγμα από την 1η Γενάρη 1997, ο ΟΣΕ επιβαρύνεται το τεράστιο κόστος της υποδομής, ενώ οι ιδιώτες μπορούν να δρομολογούν δικά τους τρένα στις κερδοφόρες γραμμές. Υπ' αυτές τις συνθήκες, είναι κάτι περισσότερο από αυταπόδεικτο ότι στόχος της κυβέρνησης είναι η ιδιωτικοποίηση των κερδοφόρων δραστηριοτήτων του ΟΣΕ, με παράλληλη συρρίκνωση του έργου του. Η αντίστροφη μέτρηση για την ιδιωτικοποίηση των ελληνικών σιδηροδρόμων έχει αρχίσει, άλλωστε, καιρό τώρα με τη σύσταση της θυγατρικής "ΕΡΓΟΣΕ" (το καταστατικό της προβλέπει και τη συμμετοχή ιδιωτών), στην οποία εκχωρήθηκαν η διαχείριση όλων των σιδηροδρομικών έργων και προμηθειών, αλλά και αρμοδιότητες που αφορούν το προσωπικό, ακόμα και θέματα μισθοδοσίας!

Οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ, με τη σημερινή τους απεργία, διεκδικούν, επίσης, την υπογραφή ικανοποιητικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, απορρίπτοντας την πρόταση της διοίκησης για αύξηση 1% (!), και τη διαφύλαξη της δημόσιας - κοινωνικής ασφάλισης.

Ο αντιπρόεδρος της ΠΟΣ και στέλεχος της ΔΕΣΚ, Σωτ. Ραυτόπουλος,καλεί τους εργαζόμενους να δώσουν σήμερα τη δική τους αγωνιστική απάντηση στα σχέδια της κυβέρνησης για το μέλλον του ΟΣΕ και την κατεδάφιση της κοινωνικής ασφάλισης των εργαζομένων. Παράλληλα, επισημαίνει και τις τεράστιες ευθύνες της πλειοψηφίας της ΓΣΕΕ, που δεν παίρνει πρωτοβουλίες συντονισμού της δράσης όλων των ομοσπονδιών, με στόχο να αποκρουστεί αυτή η προσπάθεια της κυβέρνησης να σαρώσει τις ασφαλιστικές κατακτήσεις των εργαζομένων.

Επίκαιρη Ερώτηση για τη σημερινή 24ωρη πανσιδηροδρομική απεργία των εργαζομένων στον ΟΣΕ κατέθεσε χτες στη Βουλή το ΚΚΕ.

Με την Επίκαιρη Ερώτηση, που υπογράφει η βουλευτίνα του Κόμματος Μαρία Μπόσκου,ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών, τι μέτρα προτίθεται να πάρει για την ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων των εργαζομένων στον ΟΣΕ, οι οποίοι ζητούν:

  • Να υπογραφεί νέα οικονομική συμφωνία μεταξύ δημοσίου - ΟΣΕ, ώστε να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα των ελληνικών σιδηροδρόμων και να αναλάβει το κράτος το κόστος για να ανταποκριθεί ο Οργανισμός στο κοινωνικό του έργο.
  • Να υπογραφεί ικανοποιητική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας για το 1997, που να εξασφαλίζει ουσιαστικές αυξήσεις στους εργαζόμενους και όχι η απαράδεκτη αύξηση 1% που προτείνει η διοίκηση του ΟΣΕ.
  • Να προστατευτεί η δημόσια - κοινωνική ασφάλιση.

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ