Τετάρτη 30 Απρίλη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Υπάρχουν λύσεις...

Η Ελλάδα έχει τον υψηλότερο δείκτη σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων μεταξύ των χωρών της ΕΕ. Ομως, αν εφαρμοστούν όσα έχει αποφασίσει η Διακομματική Επιτροπή της Βουλής, η μείωση των τροχαίων μπορεί να είναι θεαματική

Τα τροχαία ατυχήματα μπορούν να μειωθούν κατά 20% ετησίως και οι νεκροί από αυτά κατά 50%.Αυτό υπογραμμίζουν και τεκμηριώνουν η Διακομματική Κοινοβουλευτική Επιτροπή για τη μελέτη του προβλήματος των τροχαίων ατυχημάτων, καθώς και η Ομάδα Εργασίας Εμπειρογνωμόνων,με την προϋπόθεση ότι θα ληφθούν υπόψη τα μέτρα που προτείνουν, μέσα από τα πορίσματά τους.

Μέτρα όμως, που η εφαρμογή τους, προκειμένου να βελτιωθεί το επίπεδο της οδικής ασφάλειας, τονίζουν οι δυο επιτροπές, προϋποθέτει μεγάλα οικονομικά κονδύλια. Και επειδή το "χέρι" πρέπει να μπει βαθιά στην τσέπη οι επιτροπές επισημαίνουν ότι θα πρέπει να προταθεί αρμοδίως και να προβλεφτεί χρηματοδότησή τους, μέσω ειδικών προγραμμάτων της ΕΕ για την οδική ασφάλεια, που να καλύπτουν όλες τις χώρες - μέλη, ανάλογα με το μέγεθος του προβλήματος που αντιμετωπίζουν.

Συγκεκριμένα τα μέλη των επιτροπών προτείνουν την άμεση τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας (κεντρικών και πλευρικών) σε όλες τις εθνικές και επαρχιακές οδούς, καθώς και διαχωριστικών νησίδων ή στηθαίων ασφαλείας στις δημοτικές οδούς, όπου αυτό είναι εφικτό. Κατασκευή όσο το δυνατόν περισσοτέρων και συγχρόνων αυτοκινητοδρόμων με κοινές προδιαγραφές για όλες τις χώρες - μέλη, καθώς και τη διόρθωση όλων των "μελανών σημείων" του οδικού δικτύου.

Επίσης, μέσα από τα πορίσματά τους, οι επιτροπές προτείνουν να εφαρμοστεί συνεχής και εντατική αστυνόμευση, για να διαπιστωθεί η τήρηση των κανόνων οδικής κυκλοφορίας από τους οδηγούς. Ειδικά να γίνεται έλεγχος από την αστυνομία, για τη χρήση της ζώνης ασφαλείας, κράνους καθώς και περισσότερα αλκοτέστ.

Παράλληλα, δραστική μείωση της σοβαρότητας των ατυχημάτων θα γίνει με το φωτισμό όλων των εθνικών δρόμων κατά τη νύχτα, υπογραμμίζεται στα πορίσματα. Η υποχρεωτική καθιέρωση σε όλες τις χώρες, διπλώματος για όλες τις κατηγορίες δικύκλων, θα επιφέρει καλύτερα αποτελέσματα, επισημαίνεται.

Τέλος, οι επιτροπές προτείνουν τον εξοπλισμό των Υπηρεσιών της Τροχαίας με σύγχρονες συσκευές ραντάρ - λέιζερ, για να μπορούν να ελέγχουν καλύτερα τις υπερβάσεις των ορίων ταχύτητας από τους οδηγούς. Σε όλες αυτές τις αλλαγές και βελτιώσεις πρέπει να υπάρχει η συνεχής και ποικιλότροπη εκστρατεία πληροφόρησης του πληθυσμού για θέματα οδικής ασφάλειας.

Θρηνούμε τον πληθυσμό μιας ολόκληρης πόλης...

Τα νούμερα των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους σε κάποιο τροχαίο ατύχημα προκαλούν από μόνα τους δέος. Στη δεκαετία (1985 - 1994) σε τροχαία ατυχήματα σκοτώθηκαν 17.000 άνθρωποι και τραυματίστηκαν σοβαρά 35.000, ενώ οι ελαφρά τραυματίες έφτασαν τους 254.000 ανθρώπους. Σ' αυτά τα στοιχεία έρχεται να προστεθεί και ότι από τους 17 χιλιάδες νεκρούς οι 4.500 - αποτελεί "πρωτείο" στην Ευρώπη - ήταν παιδιά και νέοι μέχρι 24 χρόνων!

Η χώρα μας, δυστυχώς, έχει και μια άλλημακάβρια πρωτιά. Η Ελλάδα έχει τον υψηλότερο δείκτη σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων μεταξύ των χωρών της ΕΕ. Μάλιστα, τη στιγμή που όλες οι χώρες της ΕΕ μειώνουν τα ατυχήματα και κυρίως τις συνέπειες απ' αυτά - νεκρούς και τραυματίες - η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα που αυξάνει τους νεκρούς με έντονο ρυθμό. Ενδεικτικό είναι το στοιχείο ότι τη δεκαετία (1975 - 1995) αυξήθηκαν οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα κατά 105%! Οταν στη μεγαλύτερη πληθυσμιακά χώρα της Ευρώπης, τη Γερμανία, μειώθηκαν οι νεκροί από δυστυχήματα κατά 35%.

Δεν είναι "καλός σύμβουλος..."

Το αλκοόλ ευθύνεται για πολλά από τα σοβαρά τροχαία ατυχήματα. Στην Ελλάδα υπολογίζεται ότι πάνω από το 45% των νεκρών σε τροχαία ατυχήματα, συμπεριλαμβανομένων και των πεζών, έχουν άμεση ή έμμεση σχέση με τη χρήση αλκοολούχων ποτών. Οι οδηγοί πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι το αλκοόλ και ορισμένα φάρμακα - και πολύ περισσότερο ο συνδυασμός τους - δημιουργούν συνθήκες ανασφαλούς οδήγησης. Και επειδή βρισκόμαστε μέσα στις γιορτινές ημέρες του Πάσχα και το τραπέζι μας θα "φιλοξενήσει" σίγουρα αλκοολούχα ποτά, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μετά την κατανάλωσή τους δε χρειάζεται να καθίσουμε "βιαστικά" στη θέση του οδηγού...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ