Πέμπτη 14 Αυγούστου 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Σε 10 μέρες το πόρισμα για το "Μπόινγκ"

Αναπάντητα θα μείνουν, τουλάχιστον, για τις επόμενες 10 μέρες, τα ερωτήματα για τα αίτια που προκάλεσαν την προχτεσινή προσγείωση εκτός διαδρόμου του "Μπόινγκ 727" της "Ολυμπιακής Αεροπορίας", στο αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με τις επίσημες εκτιμήσεις των αρμοδίων, σε περίπου δέκα μέρες θα ολοκληρώσουν τα πορίσματά τους οι δύο ξεχωριστές επιτροπές που συγκροτήθηκαν σε ΟΑ και ΥΠΑ, για να ερευνήσουν τα αίτια του ατυχήματος, το οποίο έγινε κάτω από δυσμενείς καιρικές συνθήκες (καταρρακτώδη βροχή και αέρα), ίσως, όμως, όχι τέτοιες, που να δικαιολογούν από μόνες τους την ανώμαλη προσγείωση.

Στο μεταξύ, από την ΟΑ το μόνο που ανακοινώθηκε επίσημα χτες ήταν τα ονόματα των μελών της επιτροπής, ενώ με δηλώσεις του ο γενικός διευθυντής της εταιρίας Μ. Τσαγκαράκης έμμεσα επιχείρησε να αποκλείσει το ενδεχόμενο το ατύχημα να οφείλεται σε λάθος χειρισμό του πιλότου, επισημαίνοντας ότι οι πιλότοι της ΟΑ είναι απολύτως ικανοί και άριστα εκπαιδευμένοι να αντιμετωπίσουν οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες, ενώ δύο φορές το χρόνο κάνουν πρακτική εξάσκηση στον "εξομοιωτή πτήσεων" σε ιδιαίτερα δύσκολες εικονικές καιρικές συνθήκες.

Ωστόσο, διαφορετική είναι η άποψη του διοικητή της ΥΠΑ, Δ. Καλόφωνου,ο οποίος με δηλώσεις του πιθανολογεί ότι το ατύχημα οφείλεται σε λάθος εκτίμηση του πιλότου, καθώς, όπως υποστηρίζει, η επιχείρηση προσγείωσης δεν άρχισε από την αρχή του διαδρόμου, αλλά 1.500 μέτρα μετά.

Κατά τις εκτιμήσεις, πάντως, των πιλότων, το ατύχημα προκλήθηκε εξαιτίας της ολισθηρότητας του διαδρόμου "34 - 16" του αεροδρομίου "Μακεδονία", σε συνδυασμό με τα συστήματα φρένων του "Μπόινγκ 727", τα οποία, όπως υποστηρίζουν, δεν ενεργοποιήθηκαν αμέσως, με επακόλουθο να μη σταματήσει έγκαιρα το αεροπλάνο και να αναγκαστεί ο πιλότος να το στρέψει εκτός διαδρόμου.

Σημειώνεται ότι για το συγκεκριμένο διάδρομο, με αναφορά που υπέβαλε προς την ΟΑ, στις 29 Νοέμβρη 1996, ο πιλότος Χρ. Μπαρδόπουλος,επισήμαινε ότι κατά την προσγείωση διαπίστωσε ότι το αεροπλάνο γλιστρούσε, καθώς το ειδικό ηλεκτρονικό όργανο "αισθανόταν" ότι το οδόστρωμα είχε μηδενικό συντελεστή τριβής και απενεργοποιούσε τα φρένα για να μην μπλοκάρουν οι τροχοί.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ