Αυξήσεις μεγαλύτερες του 10% επέβαλαν οι ασφαλιστικές εταιρίες τη χρονιά που πέρασε, ενώ ήδη εκβιάζουν για νέες αυξήσεις μέσα στο 1999. Τα παραπάνω προκύπτουν από τις εκτιμήσεις της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιριών για το 1998, καθώς και από τις δηλώσεις του προέδρου του ΔΣ της Ενωσης Δ. Κοντομηνά ο οποίος επανέλαβε την πάγια θέση των ασφαλιστικών επιχειρήσεων ότι σε κάθε περίπτωση οι εταιρίες πρέπει να διασφαλίσουν τα κέρδη τους. Αυτό, όπως διευκρίνισε, θα γίνει είτε άμεσα με επιβολή αυξήσεων στα ασφάλιστρα επιβαρύνοντας τον πληθωρισμό που είναι και η "αχίλλειος πτέρνα" του καθ' ύλην αρμόδιου υπουργείου Ανάπτυξης, είτε έμμεσα με την προώθηση μιας σειράς μέτρων που έχουν δρομολογηθεί εδώ και καιρό και οι εταιρίες αξιώνουν την άμεση εφαρμογή τους. Μάλιστα, στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς κάνουν ήδη λόγο για αυξήσεις της τάξης του 30% πράγμα το οποίο ο Δ. Κοντομηνάς υποστηρίζει ότι δεν ισχύει για το σύνολο των ασφαλιστικών εταιριών. Πάντως, το βέβαιο είναι, πως σε κάθε περίπτωση και φέτος οι γιωταχήδες θα κληθούν να αυξήσουν τους τζίρους των ασφαλιστικών εταιριών βάζοντας το χέρι βαθιά στην τσέπη είτεάμεσα είτε έμμεσα. Εξάλλου, ας υπενθυμίσουμε ότι κάποιες εταιρίες θα αρχίσουν άμεσα να δίνουν μικρότερες εκπτώσεις στους καλούς οδηγούς, δηλαδή, θα αλλάξουν τον υπολογισμό του bonus malus, ενώ προσανατολίζονται και στην αύξηση του επιπλέον ποσοστού που πληρώνουν οι οδηγοί που κάνουν συμβόλαια για μικρότερα του ενός χρόνου.
Συγκεκριμένα, οι εταιρίες ζητούν την άμεση υλοποίηση της λεγόμενης αντικειμενικοποίησης των ζημιών που σημαίνει ότι οι εταιρίες θα καθορίζουν κατά το δοκούν τις ζημιές με ξεκάθαρο στόχο τον περιορισμό των αποζημιώσεων που καταβάλλουν. Επίσης, αξιώνουν να φύγει από τη μέση το "εμπόδιο" των μικρών εταιριών με κλείσιμό τους με απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης το οποίο βαφτίζουν "εξυγίανση της ασφαλιστικής αγοράς". Τέλος, ζητούν νέο δάνειο ύψους 2,5 δισ. - το προηγούμενο ήταν 10 δισ. - για το επικουρικό κεφάλαιο. Στα πλαίσια, δε, της αντιμετώπισης του ελλείμματος του επικουρικού κεφαλαίου εντάσσουν τη σκέψη οι ανασφάλιστοι οδηγοί που προκαλούν ατύχημα να πληρώνουν το 30% της ζημιάς, όταν αυτό αντιστοιχεί μέχρι το ποσό του ενός εκατομμυρίου.