Τετάρτη 12 Φλεβάρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΑΛΛΑΪΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ

Διαψεύδοντας τις κυβερνητικές προσδοκίες για σταμάτημα των κινητοποιήσεών τους, οι εκπαιδευτικοί συνεχίζουν για 5η βδομάδα την απεργία τους, με πρωτοφανή αποφασιστικότητα και μαχητικότητα.

Ο αγώνας τους ανέδειξε, από τη μία, τα οξύτατα προβλήματα της εκπαίδευσης και την απαίτηση για σύγχρονη, ποιοτικά αναβαθμισμένη δημόσια δωρεάν παιδεία, και από την άλλη τον κυβερνητικό "ρεαλισμό", που θεωρώντας τους εκπαιδευτικούς, "απεργούς - εχθρούς", φανέρωσε την αδιαφορία της κυβέρνησης για τη μόρφωση των νέων.

Μπορεί ως αίτημα αιχμής της απεργίας να προβάλλεται η οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών - αίτημα που έχει την αυτονόητη σημασία του, αφού αφορά τη στοιχειώδη αξιοπρέπειά τους - όμως κατά τη διάρκεια του αγώνα αναδείχτηκαν όλα τα χρονίζοντα προβλήματα της παιδείας.

***

Αναδείχτηκαν οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, ο αναχρονισμός των προγραμμάτων σπουδών, οι διπλοβάρδιες, η επιχείρηση εμπορευματοποίησης της παιδείας και μια σειρά άλλα θέματα, τα οποία ζουν καθημερινά τόσο οι μαθητές, όσο και γονείς.

Με αυτήν την έννοια, ο αγώνας των εκπαιδευτικών είναι ένας γενικότερος αγώνας που μας αφορά όλους.

Η προσβλητική συμπεριφορά της κυβέρνησης σ' αυτούς που όλοι οι γονείς έχουν εμπιστευτεί τη μόρφωση των παιδιών τους, θίγει όχι μόνο τους εκπαιδευτικούς αλλά όλους μας.

Το "δεν έχω να δώσω" στους εκπαιδευτικούς απευθύνεται σε όλους τους γονείς και τους μαθητές και στην ουσία σημαίνει ότι "δε θέλω να δώσω" τίποτα στη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση. Συνακόλουθα, σημαίνει ότι η κυβέρνηση, όχι μόνο δε θέλει να δώσει, αλλά θα πάρει κιόλας ό,τι μπορεί από αυτό που σήμερα αποτελεί τη δημόσια δωρεάν παιδεία.

***

Με την "εκσυγχρονιστική αδιαλλαξία" η κυβέρνηση δε θέλει να ταπεινώσει μόνο τους εκπαιδευτικούς, αλλά και να δώσει ένα μήνυμα στην κοινωνία ότι κανένας αγώνας δεν είναι επιτρεπτός. Στο σύνθημα των εκπαιδευτικών "δάσκαλος φτωχός - αμόρφωτος λαός" η κυβέρνηση απαντάει και προτιμάει και φτωχό εκπαιδευτικό και αμόρφωτο λαό.

Διαισθανόμενη το αδιέξοδό της η κυβέρνηση, έβαλε μπροστά την κινδυνολογία, μέθοδο την οποία χρησιμοποιεί σε κάθε κινητοποίηση που αμφισβητεί την πολιτική της. Ετσι, ξαφνικά "την έπιασε ο πόνος" για τις χαμένες ώρες διδασκαλίας, αγωνιώντας δήθεν για τη μόρφωση των μαθητών. Μια αγωνία που δεν έδειχνε τόσο καιρό, όταν μόνο από τις κενές θέσεις εκπαιδευτικών χάθηκαν χιλιάδες ώρες διδασκαλίας. Μια αγωνία που είναι προδήλως υποκριτική, αφού το χάσιμο των διδακτικών ωρών είναι αποτέλεσμα της δικής της πολιτικής, που αναγκάζει τους εκπαιδευτικούς να βγουν στο δρόμο του αγώνα.

***

Η συμπαράσταση στον αγώνα των εκπαιδευτικών πρέπει να εκφραστεί με κάθε δυνατό τρόπο. Η αλληλεγγύη πρέπει να εκφραστεί ενεργά και μαχητικά, γιατί ο αγώνας αυτός αφορά στο αύριο της παιδείας.

Οι καθηγητές, πηγαίνοντας την προηγούμενη Κυριακή στις Μικροθήβες για να εκφράσουν τη συμπαράστασή τους στους εξεγερμένους αγρότες, φρόντισαν να δώσουν το μήνυμα: Ο αγώνας ενός κλάδου είναι αγώνας όλων. Η συμπαράταξη των διάφορων τμημάτων του λαού που αγωνίζονται, βάζει τα πιο σταθερά θεμέλια για τη νικηφόρα κατάληξη ενός αγώνα. Αυτό το γνωρίζει η κυβέρνηση και γι' αυτό ακριβώς τρέμει στην ιδέα μίας τέτοιας προοπτικής. Μια τέτοια συμπαράσταση είναι που θα στραπατσάρει το παρακρατικό δόγμα του "κοινωνικού αυτοματισμού", το οποίο προωθεί η κυβέρνηση στη βάση του σχεδιασμού "διαίρει και βασίλευε".

***

Η επιτυχία του παλλαϊκού συλλαλητηρίου για την παιδεία, που γίνεται αύριο το απόγευμα, καθώς και η επιτυχία των άλλων τοπικών συλλαλητηρίων, είναι ο καλύτερος τρόπος να σπάσει ο αυταρχισμός της κυβέρνησης. Η ενεργή συμμετοχή όλων των φορέων στα συλλαλητήρια, όχι μόνο θα στηρίξει το δίκαιο του αγώνα των εκπαιδευτικών, αλλά θα βάλει τα θεμέλια για την ανάπτυξη ενός κινήματος παιδείας με προοπτική. Ενός κινήματος που όχι μόνο θα αντιπαλεύει τις κάθε φορά αντιεκπαιδευτικές επιλογές, αλλά μαχητικά και σταθερά θα διεκδικεί την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού σε μία παιδεία δημόσια, δωρεάν, ποιοτικά αναβαθμισμένη, χωρίς φραγμούς και διακρίσεις.

Η ελπιδοφόρα κινητοποίηση των εκπαιδευτικών πρέπει να έχει συνέχεια και σταθερότητα. "Το μάθημα που γίνεται ετούτη τη στιγμή είναι αξιοπρέπεια και όχι υποταγή", φωνάζουν οι εκπαιδευτικοί στις συγκεντρώσεις τους και τη φωνή αυτή πρέπει να την ακούσουν όλοι.

Γιάννης ΦΩΤΟΥΛΑΣ

ΣΠΟΤ

"Το μάθημα που γίνεται ετούτη τη στιγμή είναι αξιοπρέπεια και όχι υποταγή", φωνάζουν οι εκπαιδευτικοί στις συγκεντρώσεις τους και τη φωνή αυτή πρέπει να την ακούσουν όλοι


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ