Τρίτη 25 Φλεβάρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Σε μαρασμό οδηγείται η παράκτια αλιεία

Σε αποκλεισμό λιμανιών θα προχωρήσουν οι ψαράδες, αν η κυβέρνηση επιμείνει στην αλλαγή του τρόπου αγοράς πετρελαίου, που τους προκαλεί δυσβάστακτο οικονομικό κόστος

Με αποκλεισμό των λιμανιών απειλούν οι παράκτιοι αλιείς αν δε δοθεί άμεσα λύση στο πρόβλημα της προμήθειας του αφορολόγητου πετρελαίου κίνησης. Σε όλα τα λιμάνια της Β. Ελλάδας οι ψαράδες έχουν "δέσει" τα ψαροκάικά τους σε θέση μάχης, δίπλα στις εισόδους και απαιτούν από την κυβέρνηση να μην υλοποιήσει τη χρονοβόρας και γραφειοκρατική διαδικασία που τους εξαναγκάζει να δεσμεύονται οικονομικά πληρώνοντας το πετρέλαιο σε τιμές κατανάλωσης και να περιμένουν 4-5 μήνες να εισπράξουν τη διαφορά από την τιμή τράνζιτ, αφού προσκομίσουν τα απαραίτητα τιμολόγια. Οι ψαράδες δεν αρνούνται τον έλεγχο και υποστηρίζουν πως είναι ευθύνη της πολιτείας να λύσει το πρόβλημα διάθεσης του αφορολόγητου πετρελαίου με τρόπο που θα τους διευκολύνει και δε θα τους εξοντώνει οικονομικά.

Στη Θεσσαλονίκη από το πρωί χτες εκατοντάδες ψαρόβαρκες και μικρά καϊκια από όλες τις γωνιές του Θερμαϊκού κόλπου και από όλα τα ψαροχώρια της Χαλκιδικής, αφού συγκεντρώθηκαν στο Καραμπουρνάκι με μαύρες σημαίες στα κατάρτια και ανοιχτές τις κόρνες, έπλευσαν κατά μήκος της παραλίας και αγκυροβόλησαν στο σημείο της νέας παραλίας, δίπλα στο Λευκό Πύργο και σε απόσταση λίγων μέτρων από την είσοδο του λιμανιού.

Οπως τόνισε ο αντιπρόεδρος του Αλιευτικού Συνεταιρισμού Ν. Κρήνης, Π. Παγώνης,οι ψαράδες έχουν αποφασίσει να παραμείνουν εκεί όλη τη νύχτα και από σήμερα - αν στο μεταξύ δεν υπάρξει θετική απάντηση της κυβέρνησης - θα προχωρήσουν σε αποκλεισμό του λιμανιού.

"Αν εφαρμοστεί η διαδικασία που προτείνει η κυβέρνηση θα μας αναγκάσουν να εγκαταλείψουμε τη θάλασσα" επισημαίνει ο Μόδεστος Πηγιτζάκης από τα Ν. Πλάγια Χαλκιδικής, ενώ ο συνάδελφός του Αθανάσιος Μιγδάνης από τον Αγ. Νικόλαο προσθέτει πως ο νέος τρόπος προμήθειας των καυσίμων ουσιαστικά εξυπηρετεί τα συμφέροντα των εισαγωγέων και των εμπόρων, ανεβάζει το κόστος αλιείας σε βάρος τελικά του καταναλωτή και δεν εξασφαλίζει καμία προστασία κατά της φοροδιαφυγής και της παράνομης διάθεσης του αφορολόγητου πετρελαίου, γιατί είναι περίπλοκος και χρονοβόρος.

Οι αλιείς τονίζουν πως μέχρι σήμερα όλες οι διαπιστωμένες παραβάσεις στη διακίνηση του πετρελαίου τράνζιτ βαρύνουν μεγάλες ναυτιλιακές εταιρίες, τελωνειακούς και εταιρίες πετρελαιοειδών κι όχι παράκτιους ψαράδες. "Θέλουν να εκμεταλλευτούν τα χρήματά μας, να μας υποχρεώσουν σε νέα χρέη και δάνεια" τονίζει ο Αγγελος Τσακνής,σημειώνοντας ότι η παράκτια αλιεία σήμερα ζει χιλιάδες οικογένειες σε όλη την Ελλάδα και η κυβέρνηση πρέπει να σκύψει με σοβαρότητα στα προβλήματά της και όχι να την οδηγεί σε μαρασμό.

Ανάλογες κινητοποιήσεις από το πρωί πραγματοποιήθηκαν στα λιμάνια Καβάλας, Αλεξανδρούπολης και Λέσβου.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ