Πέμπτη 20 Μάη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Τεκμηριωμένες θέσεις - προτάσεις
  • Για τον εξοντωτικό Φόρο Μεταβίβασης, η ΕΠΣ καταγγέλλει ότι η κυβέρνηση με τη στήριξη των παρατάξεων ΔΑΚΜΜΕ, ΠΑΣΚΕΤ και "Ενιαίο Ενωτικό", προωθεί την εφαρμογή των νόμων 2238/94 και 2579/98, επιβάλλοντας την πολλαπλή υπερφορολόγηση - και μάλιστα με αναδρομική ισχύ από το 1987 - για κάθε μεταβίβαση ταξί. Η αναδρομική είσπραξη του φόρου θα επιδιωχτεί μετά τις εκλογές του ΣΑΤΑ, επισημαίνει η ΕΠΣ και στηλιτεύει τις παρατάξεις ΔΑΚΜΜΕ και ΠΑΣΚΕΤ, που παραπληροφορούν τον κλάδο, διαδίδοντας ότι δεν τίθεται θέμα αναδρομικής είσπραξης του Φόρου Μεταβίβασης. Οι θέσεις που προβάλλει η ΕΠΣ από το 1994 είναι: Η αφορολόγητη αλλαγή συνεταίρου, η απαλλαγή των συνταξιούχων και των συγγενών πρώτου βαθμού από το Φόρο Μεταβίβασης και για τις υπόλοιπες περιπτώσεις να προκύπτει όταν διαπιστώνεται από κοινό όφελος με τον αποπληθωρισμό της τιμής κτήσης και συντελεστή 5%.
  • Για την πληθώρα φόρων είτε μέσω των "αντικειμενικών κριτηρίων", είτε μέσω του ειδικού φόρου στα καύσιμα, των "φουσκωμένων" τελών στα καύσιμα, της παράνομης είσπραξης ΦΠΑ κλπ., η ΕΠΣ επισημαίνει ότι όλα αυτά συνιστούν "άγρια φοροκλοπή" και διεκδικεί: Την αύξηση του αφορολόγητου εισοδήματος στα 4.500.000 δρχ., που είναι το όριο φτώχειας για μια τετραμελή οικογένεια. Να σταματήσει η παράνομη είσπραξη ΦΠΑ και να καταργηθεί ο ΦΠΑ στα ραδιοταξί. Να "παγώσουν" τα τέλη κυκλοφορίας και να μειωθεί σταδιακά ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στα καύσιμα, που αφαιρεί από κάθε ιδιοκτήτη ταξί κάθε χρόνο περίπου 500.000 δρχ. από το εισόδημά του. Να μην καθιερωθούν τα νέα ταξίμετρα με εκτυπωτές, που μετατρέπουν τον κλάδο σε φοροεισπράκτορα.
  • Για το μεταφορικό έργο, η ΕΠΣ υπογραμμίζει ότι η κυβέρνηση σχεδιάζει την εκχώρησή του στα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα, με απαρχή τα δημόσια συγκοινωνιακά μέσα. Παράλληλα, μεθοδεύεται ο αποκλεισμός των ταξί από το κέντρο της Αθήνας, με μια σειρά περιοριστικά μέτρα στην κυκλοφορία των ταξί, αλλά και την εξυπηρέτηση του πολίτη με ταξί, όπως είναι η επέκταση των πεζόδρομων και τα κάγκελα που τοποθετούνται, η επέκταση των λεωφορειολωρίδων, οι αυθαίρετες απαγορεύσεις των δήμων (μονοδρομήσεις οδών, "σαμαράκια" κ. ά.). Ολα αυτά, καταγγέλλει η ΕΠΣ, στερούν το δικαίωμα του επιβάτη στην απρόσκοπτη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση και συνάμα οδηγούν στην ανεργία τους εργαζόμενους στα ταξί. Η ολοκληρωμένη πρόταση της παράταξης για τα θέματα αυτά είναι: Να ανασχεδιαστούν οι λεωφορειολωρίδες (να γίνουν πιο φαρδιές και να κατασκευαστούν εσοχές για την επιβίβαση - αποβίβαση επιβατών) και να κυκλοφορούν ελεύθερα τα ταξί σ' αυτές. Να αρθούν οι απαγορεύσεις που επιβάλλουν οι δήμοι στην κυκλοφορία των ταξί και οι όποιες μονοδρομήσεις σχεδιάζονται να τίθενται υπόψη των εργαζομένων στα ταξί. Να κατασκευαστούν ολοκληρωμένες και λειτουργικές "πιάτσες" ταξί (με τηλέφωνο, ψύκτη, πίνακα ανακοινώσεων και καθιστικό χώρο), με προτεραιότητα σε νοσοκομεία, αρχαιολογικούς χώρους, λιμάνια κλπ.
  • Η ΕΠΣ ζητά να περιοριστεί η ασυδοσία του κεφαλαίου στον τομέα του αυτοκινήτου (εταιρίες αυτοκινήτων, πετρελαιοειδών, ελαστικών, ανταλλακτικών, ασφαλιστικές εταιρίες), οι οποίες στο πλαίσιο της "ελεύθερης αγοράς" κερδοσκοπούν ασύστολα σε βάρος των αυτοκινητιστών.
  • Για την αντικατάσταση του αυτοκινήτου, τονίζει ότι τα τελευταία χρόνια είναι όλο και πιο δυσβάσταχτη, καθώς κατά τεκμήριο ο κάθε αυτοκινητιστής υποχρεώνεται σε δανεισμό είτε μέσω των Τραπεζών είτε μέσω συναλλαγματικών, γεγονός που αυξάνει κατακόρυφα το ήδη μεγάλο κόστος για την αγορά καινούριου αυτοκινήτου. Η ΕΠΣ διεκδικεί την άτοκη αγορά αυτοκινήτου με πλήρη εξοπλισμό, μέσω επιδότησης, καθώς και τη σύσταση μεικτής επιτροπής υπουργείου - ΣΑΤΑ για τον περιορισμό της ασυδοσίας των εταιριών αυτοκινήτων για τις υπηρεσίες που παρέχουν όσο ισχύει η εγγύηση.
  • Η παράταξη, στην εκλογική της διακήρυξη, παραθέτει συνοπτικά και τις τεκμηριωμένες της προτάσεις για: Το νόμο περί λαθρομετανάστευσης (1975/91), που επιβάλλει εξοντωτικές ποινές στους αυτοκινητιστές ταξί (πολύμηνη φυλάκιση μέχρι και κατάσχεση του ταξί). Την εγκληματικότητα σε βάρος των εργαζομένων στα ταξί, που αυξάνεται ανησυχητικά χρόνο με το χρόνο. Το ρόλο των πειθαρχικών συμβουλίων, που εισπράττουν κάθε χρόνο δεκάδες εκατομμύρια δραχμές από τους εργαζόμενους, χωρίς να τα διαθέτουν ανταποδοτικά για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των αυτοκινητιστών π. χ. με τη δημιουργία μόνιμης κατασκήνωσης, χώρων αναψυχής κ. ά. για τους εργαζόμενους στα ταξί και τις οικογένειές τους. Προτάσεις, τέλος, διατυπώνει και για τη διαφήμιση στα ταξί, με τη μορφή της πλήρους και ολοκληρωμένης ενημέρωσης προς τον πολίτη, αλλά και για τη λειτουργία των ραδιοταξί, με γνώμονα πάντα την καλύτερη και γρήγορη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ