Κυριακή 20 Ιούνη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ
Κλείνουν σχολεία

Οι θιασώτες της ΟΝΕ και της Ευρωπαϊκής Ενωσης καταργούν σχολεία, μειώνουν δασκάλους, αναγκάζουν μαθητές να εγκαταλείψουν τις τάξεις και από νωρίς να ψάξουν για μεροκάματο, ως ανειδίκευτοι και χαμηλόμισθοι

Μορφή χιονοστιβάδας παίρνουν οι καταργήσεις σχολείων. Δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια κλείνουν ή υποβιβάζονται και οι μαθητές τους στοιβάζονται σε πολυπληθή τμήματα, που θυμίζουν άλλες εποχές. Η κυβέρνηση και όσοι άλλοι συμφωνούν με την ΟΝΕ - υπάκουοι στις προσταγές των Βρυξελλών για περικοπές στις κοινωνικές δαπάνες - καταργούν ή υποβαθμίζουν σχολικά ιδρύματα. Μειώνουν τα "έξοδα" για την κατασκευή και συντήρηση σχολείων, για μισθοδοσίες καθηγητών και για τις ανάγκες των μαθητών.

Επικαλούνται για τα παραπάνω μείωση μαθητών, λόγω υπογεννητικότητας. Παραβλέπουν την ανέχεια που έχει επιβάλει η Ευρωπαϊκή Ενωση και αναγκάζει όλο και περισσότερα παιδιά να εγκαταλείπουν το σχολείο και να ψάξουν για μεροκάματο. Οπως παραβλέπουν και την ανάγκη των οικονομικά ισχυρών για αμόρφωτους ουσιαστικά νέους, που θα δέχονται αγόγγυστα την όποια τους εντολή. Μια ανάγκη που ικανοποιείται από τους νόμους του ΠΑΣΟΚ, σχετικά με το εκπαιδευτικό σύστημα, οι οποίοι μέσω της εντατικοποίησης των εξετάσεων αναγκάζουν όλο και περισσότερα παιδιά να εγκαταλείψουν το σχολείο.

Συγκεκριμένα, μόνο στη Νομαρχία Αθήνας (η νομαρχιακή αρχή πρόσκειται σε ΝΔ-ΠΟΛ.ΑΝ.), οι ιθύνοντες αποφάσισαν να καταργηθούν και να μη λειτουργήσουν τη σχολική χρονιά 1999 - 2000: Το 153ο Δημοτικό Σχολείο (ΔΣ) Αθηνών,το 19ο ΔΣ Αγ. Δημητρίου,το 18ο ΔΣ Καλλιθέας,το 17ο ΔΣ Νέας Σμύρνης,το 6ο Γυμνάσιο Αιγάλεω και το 2ο Ενιαίο Λύκειο Αιγάλεω. Επίσης, αποφάσισε τη συγχώνευση του 6ου ΔΣ Αιγάλεω με το 21ο ΔΣ της περιοχής. Η Νομαρχία αποφάσισε τους υποβιβασμούς (μείωση δασκάλων και τμημάτων): Σε έντεκα Δημοτικά Σχολεία του Δήμου Αθηναίων. Στο 5ο ΔΣ Δάφνης.Σε τέσσερα νηπιαγωγεία του Δήμου Αθηναίων. Σε τρία Δημοτικά Σχολεία της Καλλιθέας.Στο 12ο ΔΣ Αργυρούπολης και στο 2ο ΔΣ Αγ. Βαρβάρας.

Για τα παραπάνω η δικαιολογία ήταν ότι μειώθηκε ο αριθμός των μαθητών. Ομως η Νομαρχία προχώρησε σε υποβιβασμούς ακόμα και σε σχολεία όπου οι μαθητές αυξήθηκαν: Το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου υποβιβάστηκε από 6θέσιο σε 5θέσιο, ενώ οι μαθητές αυξήθηκαν από 37 σε 39 (και μιλάμε για παιδιά με ειδικές ανάγκες). Επίσης, το 1ο Νηπιαγωγείο Λυκόβρυσης,υποβιβάστηκε από 2θέσιο σε 1θέσιο, ενώ τα νήπια που φιλοξενεί αυξήθηκαν από 21 σε 27.

Καταργήσεις, συγχωνεύσεις και υποβιβασμοί σχολείων γίνονται και στη Θεσσαλονίκη,όπου πρόσφατα το Νομαρχιακό Συμβούλιο αποφάσισε κατά πλειοψηφία να καταργήσει 15 δημοτικά, 6 νηπιαγωγεία, καθώς και ειδικές τάξεις. Παράλληλα, το Νομαρχιακό Συμβούλιο υποβιβάζει 11 δημοτικά, δύο ειδικά δημοτικά και έξι νηπιαγωγεία.

Να σημειωθούν εδώ οι "σύγχρονες" παιδαγωγικές αντιλήψεις όσων επιμένουν στο κλείσιμο σχολείων και τάξεων. Σε σχετικά έγγραφα των αρμόδιων υπηρεσιών της Νομαρχίας Αθήνας γίνεται επίκληση νόμου του '85. Υποστηρίζουν πως βάσει του νόμου ν. 1566/85 η "οργανικότητα των Δημοτικών Σχολείων προσδιορίζεται από την αναλογία τριάντα μαθητών προς ένα δάσκαλο και το 12θέσιο σχολείο πρέπει να έχει από 331 έως 360 μαθητές". Δηλαδή, από 27 μέχρι 30 μαθητές ανά τμήμα. Ο ίδιος νόμος για τα Γυμνάσια - Λύκεια αυξάνει τον αριθμό των μαθητών μέχρι και σε 35. Την ίδια ώρα, οι φροντιστηριάρχες πολυδιαφημίζουν τα 15μελή τμήματά τους.

Απασχολήσιμοι

Μιλώντας στο "Ρ" ο Δημήτρης Κρομύδας,γραμματέας της Αχτίδας Παιδείας της Κομματικής Οργάνωσης Αθήνας του ΚΚΕ,καταδικάζει τις αποφάσεις αυτές και τονίζει την ανάγκη για περισσότερα σχολεία με λιγότερους μαθητές ανά τμήμα. Επισημαίνει πως ο υπουργός Παιδείας Γερ. Αρσένης,στις κινητοποιήσεις παλαιότερα των καθηγητών, τους είχε υποσχεθεί ότι θα μειώσει τους μαθητές ανά τμήμα. Κάτι που δεν έγινε.

Συνεχίζει τονίζοντας πως η κυβέρνηση βολεύεται να επικαλείται την υπογεννητικότητα ως λόγο μείωσης των μαθητών. Ομως, η πραγματικότητα είναι άλλη. Σημειώνει πως η κυβέρνηση, με τα νομοθετικά τερατουργήματά της, σπρώχνει τα παιδιά μακριά από το Λύκειο. Πολλά παιδιά, μην μπορώντας να αντεπεξέλθουν στην ξέφρενη κούρσα των συνεχών εξετάσεων, κρινόμενα ανίκανα από το ισχύον εκπαιδευτικό σύστημα να συνεχίσουν ή επειδή δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να πληρώνουν φροντιστήρια για να βοηθηθούν, αναγκάζονται να εγκαταλείψουν το σχολείο.

Συμπληρώνει πως η πρόωρη αυτή αποχώρηση σχετίζεται και με την ανέχεια που επικρατεί και αναγκάζει πολλά παιδιά να ψάχνουν από νωρίς για μεροκάματο και να παρατούν το σχολείο. Η αποχώρηση σχετίζεται και με τους σχεδιασμούς των Βρυξελλών τα παιδιά να απομακρύνονται από το Λύκειο και να αποκλείονται από ΑΕΙ και ΤΕΙ. Αντίθετα, να μετατρέπονται σε απασχολήσιμους, με ελλιπείς γνώσεις και διαρκώς επανακαταρτιζόμενους, προκειμένου να αποτελούν φτηνό και χωρίς απαιτήσεις εργατικό δυναμικό στα χέρια της ολιγαρχίας.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ