Πέμπτη 8 Ιούλη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Το ΥΕΝ "ευλογεί" το δουλεμπόριο

Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας αρνείται να ανακοινώσει οποιοδήποτε μέτρο προστασίας των ναυτεργατών από το διαπλεκόμενο "καρκίνωμα" της μεσιτείας

Οι "δουλέμποροι" ναυτικοί πράκτορες μπορούν να... συνεχίσουν το έργο τους άφοβα, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τη στάση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας. Τη διαβεβαίωση αυτή έδωσε ουσιαστικά χτες ο Σταύρος Σουμάκης,ο οποίος κατά τη συνάντησή του, με τους ναυτιλιακούς συντάκτες έκανε σαφές ότι δεν πρόκειται να ληφθεί κανένα μέτρο ενάντια σε αυτό το, διαπλεκόμενο με δημόσιες υπηρεσίες, καρκίνωμα της Ακτής Μιαούλη που "ξεζουμίζει" τους ναυτεργάτες.

Σχολιάζοντας την πρόσφατη καταδικαστική απόφαση του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Πειραιά, σε βάρος εφτά ναυτικών πρακτόρων για δουλεμπόριο, ο υπουργός αφού σχολίασε ότι "και λίγο φάγανε", όταν ρωτήθηκε αν θα αφαιρεθεί η άδεια άσκησης επαγγέλματος από τους 7 καταδικασμένους, σημείωσε πως "θα γίνει ό,τι προβλέπει ο νόμος". Ομως όταν η συζήτηση ήρθε στο "διά ταύτα", δηλαδή τι μέτρα θα λάβει, ώστε το Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας να μην αποτελεί παραμάγαζο των δουλεμπόρων, αλλά και να σταματήσει η γνωστή δοσοληψία μεταξύ υπηρεσιών του ΥΕΝ και ναυτικών πρακτόρων, απάντησε: "Ο,τι είχα να πω, το έχω πει"! Μάλιστα, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Θ. Τσουροπλής,δήθεν εκνευρισμένος από τις συνεχείς ερωτήσεις για το θέμα της μεσιτείας, σε ερώτηση: "μα θα αφήσετε τους δουλέμπορους να δρουν ανενόχλητοι", δε δίστασε να απαντήσει: "Ναι"!

"Μεταμφιέσεις" πλοίου του Λιγνού

Η υπόθεση της αγαστής συνεργασίας των υπηρεσιών του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας με τους εφοπλιστές, αλλά και τους ναυτικούς πράκτορες, αποτελείσκάνδαλο διαρκείας, που το πληρώνουν οι ναυτεργάτες και βέβαια το ΝΑΤ.Δείγμα αυτής της αθλιότητας αποτελεί η υπόθεση του εφοπλιστή Λιγνού, ο οποίος έχει "φεσώσει" το ΝΑΤ, για εφτά πλοία του, με 460.000 δολάρια. Ενα από τα πλοία του Λιγνού και συγκεκριμένα το "ΠΑΤΕΡΑΣ", του οποίου οι οφειλές στο ΝΑΤ είναι 130.000 δολάρια, θεάθηκε στο Νέο Μόλο Δραπετσώνας με άλλο όνομα και συγκεκριμένα ως "ΔΩΡΟΘΕΑ" και σημαία Μάλτας. Η ΠΕΜΕΝ που ανακάλυψε την παρουσία του πλοίου, ζήτησε, με κατεπείγον έγγραφο προς το ΥΕΝ, το Κεντρικό Λιμεναρχείο και το ΝΑΤ να απαγορευτεί ο απόπλους του πλοίου.

Η αρμόδια υπηρεσία του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά με έντυπο σήμα της προχτές 6 Ιουλίου προς το ΝΑΤ αναφέρει: "Από έλεγχο που διενήργησε η υπηρεσία μας, προέκυψε ότι το πλοίο ΔΩΡΟΘΕΑ σημαίας Μάλτας είναι το πρώην "SOPHIE R" σημαίας Παναμά. Κατόπιν τούτου, επειδή ουδεμία σχέση προκύπτει με το πλοίο "ΠΑΤΕΡΑΣ" ΝΠ 9615, το οποίο σημειωτέο δεν έχει διαγραφεί από τα Νηολόγια της Υπηρεσίας μας, μέχρι σήμερα, η Υπηρεσία μας δεν μπορεί να απαγορεύσει τον απόπλου του πλοίου". Ομως, από στοιχεία που έστειλε χτες στο ΝΑΤ το Κεντρικό Λιμεναρχείο του Ρότερνταμ,προκύπτει ότι τόσο τα πλοία "SOPHIE R" και "ΔΩΡΟΘΕΑ", όσο και το "ΠΑΤΕΡΑΣ", είναι ένα και το αυτό!Η ΠΕΜΕΝ με χτεσινή της επιστολή απαιτεί από το ΥΕΝ να ελέγξει την υπηρεσία του Κεντρικού Λιμεναρχείου και επισημαίνει τις τεράστιες ευθύνες του ΥΕΝ και της κυβέρνησης για τη διατήρηση και ενίσχυση του εκτρωματικού νομικού πλέγματος που καλύπτει την εφοπλιστική ασυδοσία.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Συνολική απάντηση την 1η του Μάη (2007-04-20 00:00:00.0)
Εγκληματούν εφοπλιστές και ΥΕΝ (2003-10-08 00:00:00.0)
Με τις "πλάτες" του ΥΕΝ (1999-07-21 00:00:00.0)
Να πώς "πνίγουν" το ΝΑΤ (1999-07-20 00:00:00.0)
Εσπασε το "κέλυφος" του δουλεμπορικού κυκλώματος (1999-07-11 00:00:00.0)
Αποφασιστικά στον αγώνα (1997-08-19 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ