Κυριακή 15 Απρίλη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΑΥΑΓΙΟ «SEA DIAMOND» ΣΤΗ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ
Καμπανάκι κινδύνου για το επόμενο ναυάγιο

Οι καταγγελίες των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων για τις τεράστιες και άκρως επικίνδυνες ελλείψεις στα πλοία επιβεβαιώνονται από χείλη ειδικών

Το πλοίο βυθίζεται στις ακτές της Σαντορίνης

Associated Press

Το πλοίο βυθίζεται στις ακτές της Σαντορίνης
Το κρουαζιερόπλοιο «SEA DIAMOND», του εφοπλιστή Λουίζου, πήγε στον πάτο της θάλασσας της Σαντορίνης έχοντας στα συρτάρια του τα πιστοποιητικά ...αξιοπλοΐας και ασφάλειας! Πιστοποιητικά που του είχαν εκδώσει η ιδιωτική εταιρεία Νορβηγικός Νηογνώμονας και η Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων, πιστοποιώντας ότι είναι πλήρως ικανό να προστατεύσει την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Ωστόσο, τα αποκαλυπτικά στοιχεία που ήρθαν στο φως για διαρροές στα στεγανά του, καμπίνες επικίνδυνες, κατασκευασμένες σε ακατάλληλα σημεία, ανεπαρκή σωστικά μέσα, όλα σε συνδυασμό με τις εικόνες που είδε το πανελλήνιο, άνθρωποι επί ώρες να δίνουν μάχη για σωθούν, μάχη που έχασαν οι δύο Γάλλοι, πατέρας και κόρη, έρχονται να βεβαιώσουν το ακριβώς αντίθετο: Οτι το «SEA DIAMOND» ήταν επικίνδυνο.

Η διαπλοκή των νηογνωμόνων και της Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων με τους εφοπλιστές και μεταξύ τους τροφοδοτείται από την ίδια την πολιτική που υπηρετεί τους εφοπλιστές και τα κέρδη τους και ακολουθείται απαρέγκλιτα είτε με κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ είτε με κυβέρνηση ΝΔ. Αδιάψευστος μάρτυρας και το τραγικό πολύνεκρο ναυάγιο του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» το 2000, το οποίο αν και, αποδεδειγμένα πια, θα έπρεπε να ήταν στο διαλυτήριο, έφερε πιστοποιητικά από την Επιθεώρηση και τον Ελληνικό Νηογνώμονα.

Πλημμελείς έλεγχοι - πιστοποιητικά «μαϊμού»

Οι πλημμελείς έλεγχοι και τα πιστοποιητικά «μαϊμού» από αυτούς τους ελεγκτικούς μηχανισμούς και ότι είναι επικίνδυνα παραμάγαζα των εφοπλιστών κατ' επανάληψη, και πριν ακόμα από το «ΣΑΜΙΝΑ», έχουν καταγγελθεί με συγκεκριμένα στοιχεία από τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ». Είναι χαρακτηριστικό ότι τα σωματεία είχαν προειδοποιήσει την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ για τους πλημμελείς ελέγχους και τα ψευδή πιστοποιητικά αξιοπλοΐας που έδινε ο Ελληνικός Νηογνώμονας στα πλοία «ΔΥΣΤΟΣ» και «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ»,τα οποία και πήγαν στον πάτο μαζί με 44 ανθρώπους.

Τώρα οι καταγγελίες των σωματείων ενισχύονται ακόμα περισσότερο από την πλέον αρμόδια πηγή, τον πρώην επιθεωρητή του Κλάδου Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων (ΚΕΕΠ) του ΥΕΝ Λεωνίδα Νικολάτο. Με απανωτές καταγγελίες προς όλους τους αρμόδιους από το 2002 - δηλαδή επί κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και δύο χρόνια μετά το ναυάγιο του «ΣΑΜΙΝΑ» - καταγγέλλει με στοιχεία προς κάθε αρμόδιο, από την ιεραρχία του ΥΕΝ μέχρι τις εισαγγελικές αρχές, τη διαφθορά μέσα στον ΚΕΕΠ, προειδοποιώντας ότι «κινδυνεύει κόσμος». Η «πληρωμή» του ήταν να του επιβληθεί δυσμενή μετάθεση από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, θέση στην οποία τον διατηρεί και η κυβέρνηση της ΝΔ.

Καταγγελίες με ονόματα

Τελευταία του αναφορά ήταν περίπου δύο μήνες πριν το ναυάγιο του «SEA DIAMOND», αυτή τη φορά προς τον ίδιο τον πρωθυπουργό της κυβέρνησης της ΝΔ. Την έστειλε στις 17 του Φλεβάρη του 2007.

Ο Λ. Νικολάτος στις αναφορές - μία από αυτές υποβλήθηκε στις 12 Δεκέμβρη του 2006 προς τον εισαγγελέα Αρείου Πάγου Γ. Σανιδά - σημειώνει: «Οι αναφορές μου αν και υπεβλήθησαν στις αρμόδιες υπηρεσίες του Δημοσίου προς διερεύνηση, όπως επιτάσσουν οι συντεταγμένοι θεσμοί του κράτους, εν τούτοις μεθοδεύτηκαν με τρόπο ώστε να υπάρξει προσπάθεια συγκάλυψής τους, αποτέλεσμα των οποίων είναι να μην αποκατασταθούν οι ελλείψεις των πλοίων, με συνέπεια τη μειωμένη αξιοπλοΐα τους και διαρκή κίνδυνο ζωής των επιβατών και των πληρωμάτων τους».

Στην πολυσέλιδη αναφορά του προς τον Γ. Σανιδά αναφέρει συγκεκριμένα παραδείγματα ακτοπλοϊκών πλοίων, τουριστικών, κρουαζιερόπλοιων και αλιευτικών που δεν πληρούν τους κανονισμούς ασφαλείας, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τα σωστικά τους μέτρα και μέσα, όμως τους έχουν εκδοθεί πιστοποιητικά ασφαλείας.

Πρόκειται για πλοία που παραμένουν ανενόχλητα «εν πλω», όπως τα «ΕΞΠΡΕΣ ΠΗΓΑΣΟΣ», «ΕΞΠΡΕΣ ΑΘΗΝΑ», «ΠΑΝΑΓΙΑ ΕΚΑΤΟΝΤΑΠΥΛΙΑΝΗ», «ΕΞΠΡΕΣ ΜΗΛΟΣ» και άλλα ακόμα πλοία της «Hellenic Seaways» (πλοιοκτήτρια του «ΣΑΜΙΝΑ» ως «MFD»), τα πλοία του Αγούδημου «ΠΗΝΕΛΟΠΗ», «ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ», «ΜΙΛΕΝΑ», της ΑΝΕΚ «ΚΡΗΤΗ ΙΙ», το «ΜΥΤΙΛΗΝΗ» της ΝΕΛ, «ΑΚΟΥΑ ΤΖΙΟΥΕΛ», το «ΣΑΟΣ ΙΙ», την πλειοψηφία των πλοίων του Αργοσαρωνικού.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ