Με «άπιαστο όνειρο», μοιάζει ο κυβερνητικός στόχος για μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων στη χώρα μας το 2010 κατά 50% σε σχέση με το 2000, όπως επισήμανε πρόσφατα στην ετήσια έκθεσή του το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας του ΤΕΕ. Και για του λόγου το ασφαλές παραθέτει στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία το 2006 οι νεκροί από τροχαία, αντί να μειωθούν, έφτασαν τους 1.494, έναντι 1.470 το 2005!
Είναι γεγονός ότι οι ελληνικοί δρόμοι, παρά τον πακτωλό κονδυλίων, που διαφημίζουν κιόλας ότι διέθεσαν την τελευταία δεκαετία οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, μοιάζουν περισσότερο με λαιμητόμους, με αποτέλεσμα το μεγάλο βάρος της ευθύνης για την αποφυγή τροχαίων δυστυχημάτων να πέφτει αποκλειστικά στους οδηγούς.
Το ΥΠΕΧΩΔΕ με πρόσφατο νόμο ανέλαβε την ευθύνη συντήρησης των κεντρικών οδικών αξόνων και κάποιων μεγάλων λεωφόρων της Αττικής. Ωστόσο για το οδικό δίκτυο 9.000 χιλιομέτρων, αρμοδιότητας των 13 Περιφερειών, 31.000 χιλιομέτρων αρμοδιότητας των Νομαρχιών, αλλά και το δίκτυο 63.000 χιλιομέτρων που ανήκει στην αρμοδιότητα των ΟΤΑ και βρίσκονται σε ανησυχητικά επίπεδα, «ξέχασε» η κυβέρνηση να αντιμετωπίσει το θέμα της χορήγησης ανάλογων πιστώσεων για τη συντήρησή τους.
Μήπως, λοιπόν, ετοιμάζεται να προτρέψει τους δήμους και τις νομαρχίες να επιβάλλουν από πάνω και νέα χαράτσια στο λαό, δηλαδή... «συντηρόσημα»;