Τετάρτη 29 Δεκέμβρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Του Σταμάτη Βάσου, μέλους της διοίκησης της Ομοσπονδίας Λιμανιών Ελλάδας
Αγώνας τώρα!

- Η «Τελική Εκθεση Στρατηγικού Σχεδίου» για τον ΟΛΠ έχει κατατεθεί στη διοίκηση του Οργανισμού και αναμένεται να παρθούν οι τελικές αποφάσεις. Πού προσβλέπουν οι αλλαγές που προβλέπει η έκθεση;

- Το σχέδιο που προωθείται είναι ενταγμένο στο πλαίσιο των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων για την ελευθερία κίνησης κεφαλαίων, εμπορευμάτων, προσώπων και υπηρεσιών. Είναι ενταγμένο στη Νέα Τάξη πραγμάτων στην περιοχή, για την πλήρη ΝΑΤΟποίηση και απευθείας χρήση εγκαταστάσεων λιμένων από ιδιώτες, πολυεθνικές, ντόπιες ή ξένες. Με την ιδιωτικοποίηση, την κατάργηση παραγωγικών λειτουργιών και δραστηριοτήτων και την ταυτόχρονη εισβολή ιδιωτών σε άλλες που προκρίνονται ή σ' αυτές που παραμένουν, θα έχουμε χάσιμο θέσεων εργασίας, φούντωμα της ανεργίας. Για τους εργαζόμενους γενικότερα θα σημάνει ένταση του βαθμού εκμετάλλευσης, ανεργία και ανατροπή των εργασιακών σχέσεων. Με το σχέδιο, η Ζώνη μπαίνει στη λογική της αμφισβήτησης έως και κατάργησης ανάλογα με αυτό που συμφέρει τα μονοπώλια, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους χιλιάδες εργαζόμενους εκεί και γύρω από αυτή. Θα δεχτεί συντριπτικό χτύπημα ο τελωνειακός μηχανισμός με αποτέλεσμα την πλήρη ασυδοσία στην κίνηση εμπορευμάτων, θα φουντώσει το λαθρεμπόριο και θα χαθούν εκατοντάδες δισεκατομμύρια δημόσιων εσόδων. Τα τιμολόγια μπαίνουν στη λογική του καπιταλιστικού κέρδους και του μονοπωλιακού ανταγωνισμού με ό,τι αυτό σημαίνει για τα τιμολόγια και τη χρήση των λιμενικών υπηρεσιών σε βάρος του καταναλωτικού κοινού. Θα δημιουργηθούν γκέτο και μονοπωλιακές καταστάσεις στο λιμάνι με τον τεμαχισμό του και την παραχώρηση επιμέρους κομματιών στα μονοπώλια και θα εκτοπιστούν βίαια επαγγελματίες ή οποιοσδήποτε άλλος κάνει χρήση σήμερα του λιμανιού απρόσωπα.

- Ποια είναι η αντίδραση των σωματείων του χώρου απέναντι στις αρνητικές εξελίξεις που δρομολογούνται για το λιμάνι του Πειραιά;

- Η συμβιβασμένη - υποταγμένη συνδικαλιστική πλειοψηφία τόσο στους υπαλλήλους όσο και στους λιμενεργάτες, αφού φρενάρισε και ξεπούλησε τον αγώνα των εργαζομένων ενάντια στη μετατροπή των λιμανιών, συνεχίζει την ίδια τακτική της απόκρυψης των εξελίξεων, της αδρανοποίησης. Οταν βάζουμε τα ζητήματα στα όργανα και γενικότερα τα αναδείχνουμε, καλλιεργούν τον εφησυχασμό ότι δεν είναι έτσι τα πράγματα, κάνοντας πλάτες στην κυβέρνηση και στην εργοδοσία για να περνούν την πολιτική τους.

- Ποια είναι η δική σας πρόταση;

- Το λιμάνι ήταν και πρέπει να παραμείνει ενιαίο και 100% δημόσιο χωρίς μετοχοποιήσεις, θυγατροποιήσεις, κατάργηση ή παραχώρηση δραστηριοτήτων του σε ιδιώτες. Ταυτόχρονα θα πρέπει να ενταχθεί σε ένα πλαίσιο φιλολαϊκής αντιμονοπωλιακής ανάπτυξης, να είναι οργανικά δεμένο με την οικονομία της χώρας, την παραγωγική δραστηριότητα, να ενισχύει και να υπηρετεί την απασχόληση. Πρέπει να παραμείνει δημόσιο δεδομένου ότι τα λιμάνια αποτελούν τομείς στρατηγικής σημασίας για την οικονομία και την ασφάλεια της χώρας και για την άσκηση διακρατικών σχέσεων και εξωτερικής πολιτικής. Οι εργαζόμενοι μέσα και έξω από το λιμάνι καθώς και οι επαγγελματίες πρέπει τώρα να ξεκινήσουν αγώνες, να φτιάξουν μέτωπο για να αποτρέψουν αυτήν την εξέλιξη παραμερίζοντας και τις συμβιβασμένες συνδικαλιστικές πλειοψηφίες και καταδικάζοντας στις επερχόμενες εκλογές την κυβέρνηση και τα κόμματα, που στηρίζουν τη φιλομονοπωλιακή πολιτική του ευρωενωσιακού μονόδρομου.


Γ. Δ.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Συνάντηση με τη διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος (2020-02-12 00:00:00.0)
Στο επίκεντρο οξύτατων ανταγωνισμών (2015-04-04 00:00:00.0)
Λιμάνια στην υπηρεσία του λαού ή των μονοπωλίων; (2014-02-01 00:00:00.0)
Κρίσιμος κρίκος στην αλυσίδα της ιδιωτικοποίησης (2006-12-17 00:00:00.0)
Ενα σπάνιο «έργο» χωρίς την τύχη που του αξίζει (1999-12-05 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ