Πέμπτη 13 Γενάρη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
«Δημόσιες» μόνο κατ' όνομα

Ολοφάνερη η επιδίωξη να παραδοθούν οι συγκοινωνίες - μεταφορές του λαού στον πλήρη έλεγχο των ιδιωτών

Λειτουργία «δημόσιων» αστικών συγκοινωνιών με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, ίδρυση και παράλληλη λειτουργία με αυτές και άλλων ανταγωνιστικών συγκοινωνιακών φορέων, ειδικές συμβάσεις με δήμους ανά την Αττική για την εκτέλεση δρομολογίων, είναι μερικές από τις προβλέψεις του νομοσχεδίου, ουσιαστικής ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών, το οποίο παρουσίασε χτες επισήμως η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών. Παράλληλα, προβλέπει ανώτατο όριο κρατικής επιδότησης στο 40% του λειτουργικού τους κόστους, το οποίο θα καταβάλλεται μόνο για όσο διάστημα οι εταιρείες του Ομίλου ΟΑΣΑ παραμένουν ελλειμματικές, ενώ και οι όποιες ατέλειες δικαιούνται σήμερα διάφορες πληθυσμιακές ομάδες, θα χορηγούνται μέσω συμβάσεων που θα υπογράφει ο ΟΑΣΑ με τα αρμόδια υπουργεία και μόνον εφόσον αυτά διαθέτουν τους απαραίτητους πόρους στους προϋπολογισμούς τους. Οσον αφορά τους σημερινούς εργαζόμενους στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, 1.500 από αυτούς θα αποχωρήσουν άμεσα, αφού χαρακτηρίζονται ως «πλεονάζοντες Α' Φάσης», ενώ επέρχονται και άλλες μετατάξεις «Β' φάσης», ο αριθμός των οποίων θα ανακοινωθεί αμέσως μετά την κατάρτιση των νέων επιχειρησιακών σχεδίων του ΟΑΣΑ. Επιπλέον, όσοι εργαζόμενοι απομείνουν θα υποστούν την κατάργηση των υφιστάμενων ΣΣΕ και κανονισμών εργασίας, οι οποίες στο εξής μετατρέπονται σε «λάστιχο» που θα εξυπηρετεί το εκάστοτε επιχειρησιακό πλάνο.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το άρθρο 1 του νομοσχεδίου, ο ΗΛΠΑΠ απορροφάται από την ΕΘΕΛ και συστήνεται νέα εταιρεία με την επωνυμία «Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ» (ΟΣΥ) και το Μετρό μαζί με τον ΗΣΑΠ και το ΤΡΑΜ θα συνθέτουν τη νέα εταιρεία που θα ονομάζεται «Σταθερές Συγκοινωνίες ΑΕ» (ΣΤΑΣΥ).

Το άρθρο 3 διαγράφει τα χρέη των συγχωνευόμενων εταιρειών και τα μεταφέρει στον κρατικό προϋπολογισμό, ενώ το Δημόσιο αναλαμβάνει το υπόλοιπο του υφιστάμενου τραπεζικού δανεισμού των εταιρειών.

Στο άρθρο 4, προβλέπεται ότι οι νέες εταιρείες που θα δημιουργηθούν «θα λειτουργούν με βάση τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας», ενώ το ίδιο άρθρο παρέχει τη δυνατότητα σε «οποιονδήποτε άλλο φορέα» να «παρέχει στο μέλλον έργο δημόσιων συγκοινωνιών».

Στο άρθρο 5, αναφορικά με τις αρμοδιότητες του ΟΑΣΑ, προβλέπεται η σύναψη συμφωνιών με τις «Εταιρείες Παροχής Συγκοινωνιακού Εργου» (ΕΠΣΕ) με βάση συγκεκριμένους προκαθορισμένους δείκτες απόδοσης - κόστους και αν εμφανίζεται απόκλιση άνω του 10% βάσει του αρχικού πλάνου, τότε οι Διοικήσεις των ΕΠΣΕ υποχρεούνται να προβαίνουν σε νέα «επιχειρησιακά πλάνα» και άρα νέα μέτρα που θα τα πληρώσει το επιβατικό κοινό και οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες.

Αποδεικνύεται έτσι ότι μετά τις αυξήσεις στα εισιτήρια που θα ισχύσουν από την 1η του Φλεβάρη, - 1,40 για πολλαπλές διαδρομές εντός μιάμισης ώρας, 1,20 για μία διαδρομή και 45 ευρώ για τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών - θα επέλθουν και νέες, αν τα «επιχειρησιακά πλάνα» δεν καλύπτονται. Οπως επίσης και νέα αντεργατικά μέτρα για τους υπαλλήλους του ΟΑΣΑ.

Στο ίδιο άρθρο προβλέπεται ότι ο ΟΑΣΑ θα μπορεί να συμβάλλεται με τους φορείς της τοπικής διοίκησης με σκοπό την εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου. Με δεδομένες τις περικοπές δρομολογίων σε ολόκληρη την πρωτεύουσα που έχουν προηγηθεί, αλλά και τη λειτουργία του Οργανισμού με «ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια», όπως προαναφέρθηκε, είναι βέβαιο ότι στο άμεσο μέλλον θα δούμε τιμές στα εισιτήρια «πολλών ταχυτήτων» ανάλογα με την «ανταγωνιστικότητα» των δρομολογίων ή και ελάχιστα δρομολόγια για τους δήμους που δε θα μπορούν να ικανοποιήσουν τις οικονομικές απαιτήσεις του εκάστοτε επιχειρησιακού πλάνου του Οργανισμού.

Στο άρθρο 6 ορίζεται ότι ο ΟΑΣΑ θα προχωρεί σε συμβάσεις με το εκάστοτε αρμόδιο υπουργείο, στου οποίου τη δικαιοδοσία υπάγονται κατηγορίες του επιβατικού κοινού οι οποίες δικαιούνται μειωμένο ή δωρεάν κόμιστρο. Οι εν λόγω συμβάσεις θα συνάπτονται μόνο εφόσον υπάρχει αντίστοιχη πίστωση στον προϋπολογισμό του εκάστοτε αρμόδιου υπουργείου. Με δεδομένο το συνολικό «πετσόκομμα» των κοινωνικών παροχών στον κρατικό προϋπολογισμό, ως συνέπεια της στρατηγικής της πλουτοκρατίας, βέβαιες πρέπει να θεωρούνται οι περικοπές στις ατέλειες που δικαιούνται ηλικιωμένοι, ΑμΕΑ, πολύτεκνοι, σπουδάζουσα νεολαία κ.ά.

Στο ίδιο άρθρο ορίζεται ότι η κρατική επιδότηση θα μπορεί να ανέρχεται το πολύ στο 40% του λειτουργικού κόστους του Ομίλου, η οποία μάλιστα θα χορηγείται μόνο κατά το διάστημα που ο Οργανισμός παραμένει ελλειμματικός.

Τέλος, στο άρθρο 8 ως «πλεονάζον προσωπικό» θεωρούνται 1.500 εργαζόμενοι στον όμιλο ΟΑΣΑ, οι οποίοι θα μεταταχθούν σε άλλους φορείς του Δημοσίου ή ΟΤΑ, ενώ προβλέπει και «πλεονάζον προσωπικό Β' φάσης», ο αριθμός του οποίου θα καθοριστεί από τις Διοικήσεις των νέων εταιρειών, σύμφωνα με τα νέα Οργανογράμματα που θα συντάξουν αμέσως μετά την ψήφιση του νόμου. Το ίδιο άρθρο προβλέπει επίσης την κατάργηση κάθε υφιστάμενης ΣΣΕ και Κανονισμού Εργασίας Προσωπικού κατά τα πρότυπα που ακολουθήθηκαν στον ΟΣΕ.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Η τεχνολογία στην υπηρεσία της μεγαλύτερης κερδοφορίας (2019-08-24 00:00:00.0)
Ανοίγει διάπλατα το δρόμο για την ιδιωτικοποίηση (2017-07-19 00:00:00.0)
Ανακοίνωσε «θετικά αποτελέσματα» (2012-05-15 00:00:00.0)
Η διάλυση των δημόσιων συγκοινωνιών (2011-01-15 00:00:00.0)
Ιδιωτικοποίηση τομέων μέσω μητροπολιτικού φορέα (2010-06-10 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ