Τετάρτη 18 Μάη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΕΣ ΓΙΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
Λεηλατούν τους εργαζόμενους και το λαό

Νέο επεισόδιο στο διαρκές έγκλημα της ιδιωτικοποίησης αποτελεί η καταγγελία της σύμβασης με τα υποβρύχια

Μπροστά σε νέους εκβιασμούς από κυβέρνηση και πολυεθνικές βρίσκονται μια ακόμη φορά οι εργαζόμενοι στο Σκαραμαγκά
Μπροστά σε νέους εκβιασμούς από κυβέρνηση και πολυεθνικές βρίσκονται μια ακόμη φορά οι εργαζόμενοι στο Σκαραμαγκά
Σε θέατρο σκιών στις πλάτες των εργαζομένων και του λαού εξελίσσεται η υπόθεση της κατασκευής των υποβρυχίων και των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ). Οι πολυεθνικές της ναυπηγικής και της πολεμικής βιομηχανίας, από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, γύρω από την υπόθεση της κατασκευής των υποβρυχίων, έχουν στήσει ένα μεγάλο χορό και φαγοπότι, λεηλατώντας δισεκατομμύρια ευρώ από τον ιδρώτα του ελληνικού λαού, με συνεργούς τις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ - ΝΔ.

Την ίδια ώρα, οι περίπου 1.200 εργαζόμενοι των Ναυπηγείων βρίσκονται στον αέρα και έχουν μετατραπεί σε μπαλάκι ανάμεσα στις πολυεθνικές και την κυβέρνηση. Κάθε φορά που είναι να πληρωθούν, οι εκάστοτε ιδιοκτήτες των Ναυπηγείων (έχουν αλλάξει 6 ονόματα στη διάρκεια της δεκαετούς κατασκευής των υποβρυχίων) αποσπούν από τα δημόσια ταμεία πολλαπλάσια ποσά, ως προκαταβολές για τα υποβρύχια που ποτέ δεν τελειώνουν. Μάλιστα, οι 160 εργαζόμενοι του τμήματος τροχαίου υλικού παραμένουν απλήρωτοι επί 1,5 χρόνο, ενόψει της διάλυσης και της εκποίησης του πολιτικού τμήματος των ΕΝΑΕ, με βάση τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης προς την ΕΕ.

Το τελευταίο επεισόδιο, γύρω από αυτή τη σκανδαλώδη υπόθεση, ξεκίνησε προχτές, με την καταγγελία εκ μέρους της γερμανικής εταιρείας HDW (πρώην ιδιοκτήτρια του συνόλου των ΕΝΑΕ) της σύμβασης υποκατασκευής που είχε συνάψει με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ) για το πρόγραμμα «Ποσειδών». Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τη ναυπήγηση δύο νέων υποβρυχίων Τύπου 214, επιπλέον των αρχικών τεσσάρων, τύπου Τ-214 («Παπανικολής» και 3 ακόμα που είναι υπό κατασκευή στο Σκαραμαγκά), της σύμβασης «Αρχιμήδης», με βάση την τελευταία αναθεώρηση της σύμβασης με την πολυεθνική (τέλος του 2010), που θα αντικαταστήσουν τα δύο υποβρύχια τύπου 209 που προβλέπονταν να ανακατασκευαστούν αρχικά. Η αναθεώρηση της σύμβασης έγινε στο πλαίσιο της μεταβίβασης του 75% των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά από τη γερμανική σε εταιρεία αραβικών συμφερόντων.

Ο υπουργό Εθνικής Αμυνας Ε. Βενιζέλος, μιλώντας χθες στη Βουλή, στην Ειδική Διαρκή Επιτροπή Εξοπλιστικών Προγραμμάτων και Συμβάσεων, επιχείρησε να διασκεδάσει τις εντυπώσεις από τις συνέπειες που έχει η πολιτική παράδοσης της ναυπηγικής και αμυντικής βιομηχανίας στις πολυεθνικές, αλλά και να αποσείσει τις ευθύνες από πάνω του, για τον όλο χειρισμό της υπόθεσης που οδήγησε στην αναθεώρηση της αρχικής σύμβασης του 2000 υπό το βάρος των εκβιασμών των Γερμανών της Thyssen Krupp Marine Systems/HDW, που μεταβίβασε το 75% των ΕΝΑΕ στην αραβική Privinvest Shipbuilding/Abu Dhabi Mar.

Παραγγελίες - πανωπροίκι

Το πανωπροίκι σε αυτόν το γερμανοαραβικό «γάμο», το έδωσε η ελληνική κυβέρνηση με υπουργό Αμυνας τον Ε. Βενιζέλο, παραγγέλλοντας δύο επιπλέον υποβρύχια Τ-214 (αυτά αφορά η προχτεσινή καταγγελία) αξίας 1 δισ. ευρώ, χαρίζοντας ποινικές ρήτρες για καθυστερήσεις πέντε ετών στις παραδόσεις των υποβρυχίων ύψους 400 εκατ. ευρώ, αναλαμβάνοντας το πρόστιμο της Ευρωπαϊκής Ενωσης για «παράνομες» κρατικές επιδοτήσεις προς τα ΕΝΑΕ, ύψους 250 ευρώ (χωρίς τους τόκους) και διασφαλίζοντας τις πολυεθνικές σε περίπτωση νέας καταγγελίας ή εμπλοκής. Ταυτόχρονα, οι ανάδοχες εταιρείες απέκτησαν το δικαίωμα για μονομερή καταγγελία, χωρίς συνέπειες και μάλιστα με επιστροφή σε αυτές των εγγυητικών επιστολών που έχουν καταθέσει.

Ο Ε. Βενιζέλος χτες στη Βουλή αποστασιοποιήθηκε προκλητικά από το όλο θέμα, αναφέροντας ότι η νέα εμπλοκή αφορά στις «σχέσεις μεταξύ ιδιωτών». Ωστόσο, παραδέχτηκε ότι έχουν καταβληθεί στα Ναυπηγεία μετά την αναθεώρηση της σύμβασης (τέλος 2010), 350 εκατ. ευρώ, προφανώς επιπλέον του συνολικού ποσού 2,3 δισ. ευρώ που έχει καταβληθεί από το 2000 και μετά, έναντι των οποίων - μέχρι τώρα - έχει παραδοθεί στο Πολεμικό Ναυτικό μόνο ένα υποβρύχιο, το γνωστό «Παπανικολής».

Κατά τ' άλλα, ο υπουργός Αμυνας είπε χτες στη Βουλή ότι η καταγγελία «δε σημαίνει ότι επήλθε οριστική ρήξη και οριστική αποχώρηση», αφήνοντας ανοιχτές τις πόρτες για νέες παραχωρήσεις στις πολυεθνικές, στο όνομα της δήθεν «διάσωσης» των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, αλλά και της Ελευσίνας. Στο μεταξύ, το «Παπανικολής» επέστρεψε στο Σκαραμαγκά για να βαφεί πάλι, καθώς η μπογιά που του έβαλαν οι Γερμανοί στο Κίελο δεν είναι αντικολλητική με αποτέλεσμα να κολλάνε φύκια και όστρακα, πράγμα που αυξάνει στο στίγμα του όταν επιχειρεί στο βυθό!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ