Παρασκευή 2 Μάρτη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Δικομματικό «ναι» στη λογική της ιδιωτικοποίησης
  • Ψηφίστηκε στη Βουλή από ΠΑΣΟΚ και ΝΔ η ανανέωση της σύμβασης μεταξύ ιδιωτών μετόχων του ΟΑΣΘ και του δημοσίου
  • Τη δημιουργία ενιαίου δημόσιου φορέα συγκοινωνιών ζήτησε ο βουλευτής του ΚΚΕ Α. Τζέκης

Στα πλαίσια των γενικότερων νεοφιλελεύθερων επιλογών και των ιδιωτικοποιήσεων κινείται το νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, το οποίο ψηφίστηκε χτες στη Βουλή επί της αρχής του από τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ.

Με το νομοσχέδιο ανανεώνεται η σύμβαση μεταξύ των ιδιωτών μετόχων του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) και του δημοσίου για άλλα εννιά χρόνια, ενώ ιδρύεται και ένας ελεγχόμενος από την κυβέρνηση φορέας με την επωνυμία «Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης».

Στην τοποθέτησή του ο εισηγητής του ΚΚΕ, Α. Τζέκης, τόνισε ότι καταψηφίζει το νομοσχέδιο και είπε ότι η παλιά σύμβαση εξακολουθεί να ισχύει με τα ίδια ευνοϊκά αποτελέσματα για τους μετόχους. Πρόκειται για μία σύμβαση που με την ανανέωση που γίνεται θα έχει κλείσει 53 χρόνια, κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι οι ιδιώτες μέτοχοι έχουν βγάλει όλα αυτά τα χρόνια αρκετά κέρδη. Ολα αυτά τα χρόνια, είπε, υπήρξε συγκεκριμένη πολιτική επιλογή, που προτίμησε στη Θεσσαλονίκη να αναθέσει τις συγκοινωνίες στους ιδιώτες, μέσα όμως από τον κορβανά του κρατικού προϋπολογισμού. Την πολιτική αυτή, συνέχισε, την ακολούθησαν με ευλάβεια τόσο η ΝΔ όσο και το ΠΑΣΟΚ, παρά τα όσα έλεγε όταν ήταν στην αντιπολίτευση, ότι θα δημοτικοποιήσει τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης.

Ο Α. Τζέκης ξεκαθάρισε ότι για το ΚΚΕ το κοινωνικό αγαθό που λέγεται συγκοινωνίες πρέπει να το παρέχει ένας ενιαίος δημόσιος φορέας, στον οποίο θα λειτουργούν όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς, είτε είναι τα λεωφορεία, είτε το τραμ, είτε το μετρό. Ο βουλευτής κατήγγειλε ότι με τη νέα σύμβαση ελαστικοποιούνται οι εργασιακές σχέσεις και οι εργαζόμενοι μένουν ξεκρέμαστοι, αφού γι' αυτούς δεν προβλέπεται τίποτα μετά τη λήξη της το 2009. Πρότεινε δε να υπάρξει πρόβλεψη ότι στον επόμενο φορέα, που θα αναλάβει τις συγκοινωνίες, να δουλεύουν οι σημερινοί εργαζόμενοι. Οσο για το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών, παρατήρησε ότι πρόκειται για ένα όργανο το οποίο είναι πλήρως ελεγχόμενο από την κυβέρνηση.

Στην ομιλία του ο υπουργός Μεταφορών, Χρ. Βερελής, είπε ότι με το νομοσχέδιο γίνεται ένα βήμα για την καλυτέρευση των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης και αναγνώρισε ότι η σύμβαση δημοσίου και μετόχων κοστίζει στο ελληνικό δημόσιο περίπου 25 δισ. δρχ και κάθε εισιτήριο επιδοτείται με 175 δραχμές.

Στο μεταξύ, ψηφίστηκε στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή το νομοσχέδιο για την ίδρυση ανώνυμης εταιρίας με την επωνυμία «Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας ΑΕ», με το οποίο παραχωρούνται σε ιδιώτες σημαντικές δραστηριότητες που αφορούν στους δημόσιους δρόμους.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Ν. Γκατζής καταψηφίζοντας το νομοσχέδιο είπε ότι η κυβέρνηση επιδιώκει να αποδεσμευτεί από τις δαπάνες της παροχής υπηρεσιών στον Ελληνα πολίτη. Τις μεταθέτει, είπε, στην ανταποδοτική λογική και έτσι τα όποια έργα θα γίνονται στις εθνικές οδούς θα πληρώνουν οι κάτοχοι των ΙΧ. Ο βουλευτής κατήγγειλε ότι δε διασφαλίζονται οι εργαζόμενοι στο χώρο και είπε ότι με τη σύσταση ανώνυμης εταιρίας φεύγει ο έλεγχος από τη Βουλή, αφού πλέον η λειτουργία θα είναι ιδιωτικοοικονομική. Εκτός των άλλων, είπε, θα είναι αδύνατος ο ποιοτικός έλεγχος πάνω στα όποια έργα θα γίνονται, αφού θα απουσιάζουν από αυτά οι έμπειροι μηχανικοί του δημοσίου.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ανοίγει διάπλατα το δρόμο για την ιδιωτικοποίηση (2017-07-19 00:00:00.0)
Παρουσίασε το σχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης (2017-01-17 00:00:00.0)
Συγκοινωνίες δημόσιες στην υπηρεσία του λαού (2012-12-29 00:00:00.0)
Ποδοπατούν και το Σύνταγμα για να φέρουν τον εργασιακό μεσαίωνα (1998-11-25 00:00:00.0)
Διαμορφώνεται το πλαίσιο ιδιωτικοποίησης (1998-01-23 00:00:00.0)
Να συγκρουστούμε με τα συμφέροντα (1997-07-01 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ