Κυριακή 16 Γενάρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΜΕΡΟΚΑΜΑΤΑ ΘΑΝΑΤΟΥ...

(Κι από πάνω φταίχτες)

ΠΡΟΣΦΑΤΗ η είδηση από την εφημερίδα μας. Στους νεκρούς εργατοτεχνίτες του ΟΣΕ, που η δική του αμαξοστοιχία τον περασμένο Νοέμβρη λίγο έξω από τη Χαλκίδα παρέσυρε και διαμέλισε, φορτώνει τις ευθύνες για το δυστύχημα το πόρισμα, που συνέταξε ο Οργανισμός.

ΝΩΠΕΣ οι εικόνες από το φοβερό εκείνο δυστύχημα. Μια αμαξοστοιχία, που εκτελούσε τη διαδρομή Οινόη - Χαλκίδα, έπεσε πάνω στο συνεργείο, που δουλεύει στις γραμμές και θέρισε τρεις εργάτες, που έγιναν λιώμα, αφού ως την τελευταία στιγμή δεν κατάλαβαν την αμαξοστοιχία που τους πλησίαζε.

ΧΡΕΙΑΣΤΗΚΑΝ, ωστόσο, 50 μέρες για να βγει το εξοργιστικό αυτό πόρισμα, που ο ΟΣΕ είχε ανακοινώσει πως θα το έδινε μέσα σε πέντε μέρες. Και, μάλιστα, πρέπει να υπογραμμιστεί πως το πόρισμα δόθηκε, αφού παρενέβη και το ζήτησε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ). Αλλιώτικα, ποιος ξέρει πότε θα το έδιναν...

ΦΥΣΙΚΑ, δεν είναι από τα μοναδικά και τα άγνωστα, που συμβαίνουν με τα πορίσματα που συντάσσουν οι κάθε λογής αρμόδιοι στα εργατικά ατυχήματα. Μήνες ολόκληρους και συχνά και χρόνια. Ροκανίζονται οι προθεσμίες, για να γίνουν γνωστά τα αίτια, για να αποφανθούν οι αρμόδιοι για το τι έφταιξε και χάθηκαν ανθρώπινες ζωές.

ΦΤΑΙΧΤΗΣ για όλα, πάνω του, όλες οι ευθύνες για το δυστύχημα ο - κατά το πόρισμα πάντα του ΟΣΕ - νεκρός πια αρχιτεχνίτης Χρ. Ζορμπάς, που ήταν και ο επικεφαλής του συνεργείου. Αυτός «θα έπρεπε να είχε δώσει εντολή να μην εργάζεται το συνεργείο του και να είναι σε ασφαλή θέση, καθόσον αναμενόταν η προγραμματισμένη αμαξοστοιχία και, μάλιστα, με 3 λεπτά καθυστέρηση περίπου...».

ΚΑΙ για να μακιγιάρουν το εξοργιστικό αυτό πόρισμά τους, οι συντάκτες πάνε πάνω στο νεκρό αρχιτεχνίτη να κάνουν λόγο για «ελαφρυντικά της συγκυρίας, που προήλθε από την υπευθυνότητά του, τη συνέπεια και το φιλότιμό του προς την καλή εκτέλεση της εργασίας του...».

ΠΑΝΩ, λοιπόν, στους τρεις νεκρούς και ειδικότερα στον αρχιτεχνίτη, όλες οι ευθύνες για το δυστύχημα και το θάνατό τους. Και, μάλιστα, γιατί επέδειξαν «ζήλο υπερβάλλοντα για τη δουλιά τους». Ολα πάνω τους! Δικό τους όλο το φταίξιμο. Και ο ΟΣΕ; Αγιος και αμόλυντος για τα πάντα!!!

ΝΑΙ, αυτός βγαίνει λάδι. Αυτός δε φταίει σε τίποτε. Ούτε λεξούλα για τις δικές του ευθύνες, αν τα μέτρα ασφαλείας για τους εργαζόμενους πάνω στις γραμμές, σε ώρες κυκλοφορίας, είναι επαρκή και προστατεύουν όπως πρέπει. Αυτά ούτε τα ξέρουν ούτε και τα θυμούνται.

ΑΛΛΑ και το ακόμη χειρότερο και απαράδεκτο, που έχει πάνω του το πόρισμα αυτό του ΟΣΕ. Σ' αυτό δεν υπάρχει ούτε ψήγμα προβληματισμού από την πλευρά του φυσικά, αν όλα αυτά τα συνεργεία του, που βγαίνουν στις γραμμές, είναι εξοπλισμένα με όλα εκείνα τα σύγχρονα συστήματα επικοινωνίας και ασφαλείας, που θα εξασφαλίζουν τις ανθρώπινες ζωές και θα αποτρέπουν τέτοια εγκλήματα...

ΚΙ ΟΛΑ αυτά παρά το γεγονός ότι το πόρισμα αναγνωρίζει «ορισμένες αντιφάσεις σε όλες τις κατευθύνσεις». Ολα, όμως, μπαίνουν στην μπάντα. Ολα όσα υπάρχουν στις καταθέσεις αγνοούνται και όλα πάνε πάνω σ' εκείνους, που από τους τάφους πια δεν μπορούν να πούνε ούτε μια λέξη...

ΜΕ τίποτε, όμως, δεν μπορεί ο ΟΣΕ να συγκαλύψει μια πραγματικότητα, που έφερε ξανά στο προσκήνιο το δυστύχημα αυτό της Χαλκίδας, αλλά και άλλα, που κατά καιρούς έχουν σημειωθεί σε πολλά σημεία του δικτύου. Είναι χειροπιαστό κι ολοφάνερο πως ο ΟΣΕ, αναφορικά με τα μέτρα ασφαλείας, βρίσκεται χρόνια και χρόνια πίσω.

ΤΑ ΜΕΤΡΑ ασφαλείας, που εφαρμόζονται - κι όχι μόνο για τους εργαζομένους στις γραμμές αλλά και γι' αυτούς που ταξιδεύουν - είναι μέτρα, που με κανέναν τρόπο δεν ανταποκρίνονται με τα σημερινά τρένα, όταν αυτά αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες.

ΚΙ ΟΥΤΕ η αυτοπροστασία των εργαζομένων δεν μπορεί να περιορίζει και να εξαντλεί τα μέτρα προστασίας στα συνταγολόγια που διαγράφει το πόρισμα. Οταν συμβαίνουν τέτοια δυστυχήματα, μόλις περάσει η πρώτη εντύπωση, αντί να «ταρακουνηθεί» ο ΟΣΕ και ν' ανασκουμπωθούν οι κάθε λογής αρμόδιοι, αυτό που επιζητείται είναι το κουκούλωμα.

ΕΥΚΟΛΗ, βέβαια, και «βολική, εξυπηρετική» για τους κάθε λογής αρμόδιους, αλλά επικίνδυνη, τόσο γι' αυτούς, που παίζουν κορόνα - γράμματα πάνω στις γραμμές, αλλά, επίσης, και για τους επιβάτες, που συχνά πληρώνουν βαρύτατα και με ζωές τη μεσαιωνική σε πολλά κατάσταση, με την οποία εξακολουθούν να λειτουργούν τα τρένα μας.

Ο ΛΑΟΣ μας έχει μια πολύ χαρακτηριστική φράση, ταιριαστή σ' αυτήν την περίπτωση. Λέει: «Γιάννης κερνά και Γιάννης πίνει». Αλλά, για να μην είμαστε άδικοι και μονόπλευροι, δεν είναι μόνο ο ΟΣΕ που σερβίρει με τέτοια συνταγολόγια πορίσματα για τα εργατικά δυστυχήματα, όπου χάθηκαν ανθρώπινες ζωές. Είναι πάμπολλα τα μεσαιωνικά βιλαέτια, που σε εξοντωτικούς ρυθμούς άγριας εκμετάλλευσης και εντατικοποίησης καθημερινά χάνονται ανθρώπινες ζωές. Και τα πορίσματα, πάγια σχεδόν, τα φορτώνουν στις πλάτες των εργαζομένων. Ζωντανών και πεθαμένων. Και τ' αφεντικά, οι βιομήχανοι, οι εφοπλιστές, λευκά πάλλευκα περιστέρια...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ